Dames, Ik heb de off topic berichten uit dit onderwerp verwijderd. Graag weer verder over oorspronkelijke onderwerp:
Ik ben een van de weinige zo te lezen met amper spaargeld . Op dit moment staat er 515 euro op de spaarrekening. Wij hadden (en hebben nog een paar) schulden, die we op eigen kracht volledig hebben afgelost/aan het aflossen zijn. Zodra we financieel meer ruimte hebben wil ik als een malle gaan sparen. Wij wonen nu in een te klein huurhuis en willen graag weg hier. Daarnaast wil ik mijn rijbewijs (32 jaar en nog zonder) en tzt evt een tweede auto (kleintje). Hoop de 20000 euro ooit te halen.
Graag willen wij 10k op de spaarrekening hebben. Momenteel staat er 14k op. Binnenkort komen er wat hoge kosten vanwege onderhoud woning. Per maand sparen we geld voor het geval dat er dingen kapot gaan.
ik denk dat dat zo lijkt omdat mensen met 20.000€ sneller reageren dan mensen met 0€ spaargeld. Ik denk ook niet dat dit topic representatief is voor de samenleving. Ik heb 0€ en schaam me daar niet voor. Ik had het liever anders gezien maar ja helaas zit ik in een lastige situatie door mijn ex. Dus het is even niet anders.. ik heb eten, een huis, een auto en verder een prima leven.
Ok. Ik heb ook een tijdlang geen spaargeld gehad. Was ook niet anders maar wat een stress. Maar soms is t niet anders.
Hier ook heel weinig. Wat er nu op staat gaat naar een nieuwe fiets. Ach, we zijn het gewend. Ooit word het vast beter
Dat denk ik ook. Is ook ergens wel logisch. Maar echt niet iedereen heeft even 20000 op zijn spaarrekening staan hoor.
Momenteel sparen we voor een aantal zaken en hebben we zo’n 15.000 op onze rekeningen, afgelopen jaar allemaal nieuwe meubels gekocht, dus hebben ook flink wat uitgegeven. We proberen meestal wel 5000 te hebben voor onverwachte uitgaves, zoals nieuwe koelkast of wasmachine ofzo. volgens nibud moeten we 30.000 euro hebben. Vooral doordat we 2 auto’s hebben. Wat natuurlijk geld kost als die beide kapot gaan.
Ik had op een gegeven moment wel zoiets van ik mag pas weer aan mjjn kinderwens denken als ik financieel stabiel ben. Dat was voor mij zo belangrijk. Dat is een van de redenen dat ik afgelopen jaren niet aan het woord kinderwens kon denken. Nu gelukkig wel weer
Wat precies? Wij doen alles al 17 jaar samen, ook toen hij geen inkomen had en ik wel. Voor ons vanzelfsprekend.
Oh leuk ja! Ik denk erover om weer aan de studie te gaan. Wil wel weer wat gaan doen tzt, maar nooit meer mijn oude werk, als dat niet nodig is.
Boffen als een mam betaalt als je geen inkomen hebt. Ik heb hele andere ervaringen. Dus ik vind dat je boft.