Wat doe jij op een vrije dag (thuis)?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ik ben even nieuwsgierig wat jullie zoal bezighoudt op een vrije dag of in het weekend. Vooral binnenshuis, maar buitenshuis mag natuurlijk ook:).

Zelf maar even aftrappen. Vanochtend naar voetbal geweest met de oudste. Vanmiddag op pad voor tegels voor de wc/badkamer. Verder geen plannen. Als de kinderen spelen doe ik ondertussen wat dingen in huis zoals de was, afstoffen of puzzelen in mijn puzzelboekje af en toe telefoon op internet.

Kom maar op met jullie bezigheden? Ik kan eigenlijk best slecht thuis "hangen" ben meer een persoon van dingen doen/bezig zijn, maar manlief is wel weer een thuishanger en dat botst soms ook wel.

gr vruchtje

2. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ik vermaak me (als ik niet buitenshuis mag denken)... met:
    mijn huishouden, kastjes (keuken, kleding, badkamer) leeghalen en weer opnieuw inruimen, mijn computermappen opruimen en zooi weggooien, fotoboek (af-)maken, bedenken wat ik volgende week wil eten en het menu op de kalender schrijven, boodschappenlijstjes maken, op internet/zwangerschapspagina speuren en rondlezen, alvast met het avondeten beginnen zodat ik daar vanavond minder werk aan heb en in een heel gek geval van verveling kan ik koekjes of een cake gaan bakken...

Buitenshuis vermaak ik me al snel door langs te gaan bij mijn ouders of ergens een boodschap te doen (supermarkt, stad, tuincentrum).

Succes :)

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik heb nu nog geen kinderen dus wellicht word het straks anders. Vaak ben ik toch bezig in het huis te rommelen, schoonmaken, opruimen. Daarnaast zit ik op de computer, speel ik wat met de katten, op de playstation, even naar het dorp/stad, op visite, iets uitgebreids- koken.

Ik werk vaak 6 dagen in de ochtend dus heb in de middag veel tijd om te rommelen.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Lekker rustig niets doen in ieder geval niet :D Ik wou dat ik dat eens kon maar daar heb ik de rust niet voor in mijn reet hihi.

Vanmorgen ben ik samen met de oudste lekker op pad geweest om te zoeken naar het kado wat hij moest kopen voor zijn klasgenootje ( sinterklaas feest )

Daarna zijn we de jongste op gaan halen en zijn we een rondje door het glazen pieten huis hier op het dorp geweest. Nu zijn we net klaar met lunchen en zijn ze even boven aan het spelen en ben ik wat aan het rommelen in huis en even aan het ZPen ;) straks gaan we nog lekker naar de natuurspeeltuin want het is prachtig weer.

Normaal zitten we op de zaterdag ochtend altijd op de voetbal maar dit was vandaag afgelast.

Maar we doen dus eigenlijk altijd van alles en nog wat :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben vandaag met de was bezig net een opgevouwen twee wassen aangezet een zit er in de droger andere nog in de was bed zoon afgehaald zijn kamer even snel gewist en afgenomen.

Kinderen zijn met hun vader mee voetballen zoonlief dus heb even het rijk voor mijn zelf. Heerlijk maar er lagen wel wat klusjes op mij te wachten zoals de was behhh.

Voor de rest rustig morgen komt mijn moeder in de middag woord morgen toch rotweer dus.! dan woord het een rustige zondag.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Vandaag een visitedagje, dus de boodschappen komen morgen wel.
    Op mijn 'mama-dag' (ik werk 32uur en op het werk spreken we van zowel papadagen als mamadagen, ouderschapsverlof dus) ben ik eigenlijk de hele dag druk met mijn dochter. Ze slaapt niet veel meer, dus dan doe ik wat schoonmaakwerk in huis en 's middags doen we boodschappen. Als het weer het toelaat, doen we dit lopend.

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Als ik eens een dag echt vrij ben dan doe ik ook helemaal niks...alleen relaxen. In mijn geval is dat heerlijk onderuit met een goed boek en een pot thee.
    Maar over het algemeen zijn zelfs de vrije dagen altijd gevuld, helemaal om het weekend als mijn bonuskinderen er zijn. dan zijn we druk met sport, naar de stad, huishouden, koken, spelletjes doen, klussen in en om het huis enz enz.
    Druk druk en de dagen vliegen werkelijk voorbij.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Dit weekend verjaardag vieren van dochter....

Normaal gesproken , beetje schoonmaken , boodschapjes , even winkelen , met de kindjes wat leuk doen , gewoon thuis beetje tv kijken spelletjes kijken etc. , op viste gaan , viste krijgen noem maar op van alles dus ;)

Eigenlijk van alles haha...

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

In het weekend doe ik sowieso alle was van de afgelopen week.
    Vanochtend zijn we naar dorp gelopen en hebben we boodschappen gehaald en mijn vriend heeft een nieuwe telefoon gehaald.
    De rest van de dag lekker thuis rommelen en ga zo nog even een uurtje tukken want val zowat om 😪

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

vanmorgen met oudste naar voetbal geweest, daarna thuis de kamer gestoft, gezogen en gedweild.
    net gegeten en zo naar een verjaardag.

vanavond strijken
    ik kan slecht stil zitten als er nog wat moet gebeuren als alles klaar is kan ik ook wel een boek lezen of een lekkere wandeling maken of met zn allen het bos in :)

ts wat betreft het botsen herken ik wel een beetje ml werkt uit huis. dag en nacht diensten. en ik werk thuis dus ben vaak thuis.
    als we dan vrij zijn wil ik graag weg dingen ondernemen en hij wil dan juist wel graag thuis blijven :)

11. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    ik heb (nog) geen kindje dus als ik een dag vrij heb dan trek ik me slobber kleren aan, en ga ik een boek lezen in me bed onder dekens met wat te drinken en wat lekkers erbij en me katten en hondjes tegen me aan!! heerlijk

Niks geforceerds dus, ik neem de dag zoals die komt, laat boodschappen doen of YouTuben, waar ik zin in heb eigenlijk..

nu kan het nog ^_^

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Op vrijdag ben ik vrij, en in het weekend. Op het moment zit ik nog in mijn verlof, maar ik zal de normale dagen schetsen. 's Ochtends ontbijt ik met dochters, vriend brengt de oudste naar school. Dan ga ik met dochter wat leuks doen. Vaak doen we ook boodschappen. Beetje opruimen in huis. Naar de speeltuin, langs bij vrienden. Dochter doet nog een dutje rond de middag, maar die slaapt overal dus daar hoef ik niet perse rekening mee te houden.
    Dan haal ik oudste op en gaan we samen knutselen, spelen, lezen etc. Vaak kook ik wat uitgebreider op vrijdag. Soms gaan we dan naar mijn ouders of schoonouders (dan blijven we daar een heel weekend) maar soms blijven we thuis. 's Avonds gaan vriend en ik vaak naar een feestje of eten met vrienden, dan komt de oppas als kinderen in bed liggen.

Nu met zoon erbij gaat het heel anders, maar hoop ook daar ooit een ritme in te vinden.

13. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik heb geen rust in mijn kont, dus bankhangen doe ik alleen 's avonds.
    overdag ben ik voornamelijk bezig met schoonmaken. Op zaterdag ook vaak bedden verschonen en boodschappen. En ik doe de was op zaterdag/zondag.
    vaak wel ff lekker uitslapen in het weekend en laat ontbijten met lekkere broodjes. 'S middags gaan we vaak wandelen of de stad in.

goh. Mijn leven gaat binnenkort echt drastisch veranderen hahaha :D

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Binnenshuis:
    Opruimen / schoonmaken
    Met DL spelen
    Kleuren voor volwassenen
    TV kijken
    Tablet
    Rommelen

Buitenshuis:
    Dorp / stad
    Bos
    Sporthal

15. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    een vrije dag thuis... euh , echt vrij heb ik niet met nog een 2 jarige in huis. maar als die bv op de speelzaal is en ik vrij heb dan ga ik opruimen, kamers boven afstoffen.
    boodschappen doen , zonder de kinderen , heerlijk.
    even lekker een boek lezen. in de zon zitten niks doen ook lekker.

Deel Deze Pagina