Onvoorziene uitgaven. Wij waren aan het klussen en plots zat de wc verstopt en kwam alles er in de keuken uit. Loodgieter bellen..zou opgelost zijn, 2 weken later wonen we er en wc stroomde over door de gang de woonkamer in laminaat naar de kloten en weer loodgieter, veer erin zou verholpen zijn week later weer andere firma gebeld bleek de buis onder ons huis kapot te zijn......nieuwe buis aangelegd.. Natte plek op de muur, regenpijp verstopt....weer iemand langs gekomen Hypotheekadviseur ons verkeerd ingelicht en vergeten extra kosten te melden van 4000,- Zo ga je hard door je spaargeld heen
@TS; ik denk dat je met 13k goed zit (wij hebben ook zo iets) we hadden veel meer z'n 4 jaar geleden maar hebben een bouwval gekocht 4 jaar geleden en alles ook de voor en achtertuin verbouwd. En ook nog een goede (dure, luxe) auto gekocht afgelopen jaar. Het sparen gaat nu erg langzaam omdat ik minder werk en we toch aardig wat lasten hebben tov onze inkomens. Ik hoop in ieder geval niet veel meer in te teren maar dat hebben we natuurlijk deels zelf in de hand! Hou er wel rekening mee dat een badkamer erg veel geld kost! Daarvoor zou ik zeker nog even 5k voor sparen. Maar verder geen zorgen maken hoor. Leuke spaarrekening hebben jullie
Wij gaan niet zoveel klussen. Hooguit wat verven inderdaad, maar we gaan niet flink uitpakken. Misschien dat dat het is, had er niet bij stilgestaan dat er zoveel verbouwd wordt bij een verhuizing. Maar dubbele lasten inderdaad, daar had ik niet aan gedacht. Thanks!
Toch jammer dat er dan wordt gezegd dat ik er niet voor mijn kinderen ben. Jammer dat werkende moeders altijd daarop worden afgerekend, maar aan de andere kant mijn kinderen hebben een dag quality time met papa, een dag alleen met mama, twee dagen samen met papa en mama die niet hoeven na te denken over koken, want gaan uit eten of halen eten ergens. Die niet aan het huishouden hoeven te denken want een schoonmaakster.... Dus mijn tijd met mijn kinderen is wel vooral kwaliteit... Ipv alle thuismoeders die de hele dag op een forum zitten .
Ik zou doorsparen tot 15.000. Dat proberen wij ook weer te doen. Vorig jaar ons huis met verlies verkocht, een nieuw huis aangekocht, daarna nog een nieuwe auto gekocht.......dus onze spaarrekening heeft een flinke douw gehad. Nu nog 'maar' 5000 erop staan. Moet dus weer een beetje aangevuld worden
Wat een kutopmerking zeg. Zit het je echt zo hoog? (Was getekend: een moeder die ook gewoon 4 dagen werkt)
je vindt het toch niet vreemd dat men zo op jou reageert?? Je moet deze post eens goed doorlezen...en bekijken hoe vreselijk uit de hoogte dat is. Papa en mama die niet hoeven te koken poeh poeh. Nou ik denk dat mijn kinderen het helemaal niet erg vinden dat ik elke avond kook als ik de rest van de dag tijd voor hen heb. Ik heb helemaal niks tegen moeders die veel werken maar wel die met een instelling zoals jij.
Nouja, ik vind het altijd vreemd dat thuisblijfmoeders dan zo moeten reageren van dat je als werkende moeder geen tijd hebt voor je kinderen. Dat vind ik onzin. Alsof mijn tijd die ik met mijn kinderen heb minder waardevol is dan hun tijd. Terwijl zij waarschijnlijk veel meer moeten doen in hun tijd met de kinderen.
ik denk dat een groot deel hier gewoon werkende moeders zijn. Zeer decadente houding heb je. Fijn dat je als prinses kan leven, maar voor de meeste niet reëel denk ik. En ik zou zo ook absoluut niet willen leven. Geef mijn kinderen andere waarden en normen mee.
Ik vind het altijd vreemd dat ouders die veel werken altijd moet verklaren dat de tijd die ze hebben "quality time" is....alsof je iets te bewijzen hebt??
Goh Khlo, je laat je wel kennen m.i. Ik vraag me altijd af waar ik onder val dan, ik werk wel, maar niet zoveel, dus ik pas nergens echt bij. Maakt mij verder totaal niet uit hoor. Ik had trouwens niet gezegd dat jij mij vertelde dat ik niet goed voor mijn kinderen zou zijn. In z'n algemeenheid kwam dat zo over. Meid, wij zijn op ene mini studio'tje studerend, en met man als taxi bijbaan begonnen . Ik werd toen door de pil zwanger, en we hebben de jaren erna keihard aangepakt om beter te wonen, zijn van studio naar 3 kamer, naar 4 kamer, naar eengezinswoning gegaan. Mijn man heeft zich omgeschoold en van een minimaal salaris is mijn man meer dan 1 keer verdubbeld. Ik werk dus ook, altijd gedaan. Helaas hebben wij dus een moeilijke start gehad en dan kost sparen meer moeite. Maar we zijn er nu, hebben spaargeld, niet superveel, maar er is geld, en we kunnen weleens uit eten/pretpark doen of kamperen. Ik bedoelde met mijn post meer dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is en dat het soms lijkt alsof je dan minder bent, en dat doet best pijn. We hebben er zo hard aangetrokken namelijk. Ik heb overigens niets tegen welke mamma dan ook, werkend, niet werkend, allemaal prima.
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik denk dat je voldoende geld op je spaarrekening heb staan, mocht er wat kapot gaan of vervangen moeten worden dan kan je dat ongetwijfeld meteen kopen/vervangen. Hier is dat een heel ander verhaal, onze spaarrekening is 0 en zoals ik het nu bekijk komt daar niet gauw verandering in. De reden is dat ik al ruim 1,5 jaar zonder werk zit, tuurlijk had ik een uitkering en zwangerschapsverlof en daar heb ik toen een gedeelte van gespaard voor het moment dat ik echt geen inkomen meer zou hebben zoals nu dus...en geloof me ik heb me suf gesolliciteerd. Nu ben ik dus sinds juni bezig met een studie (thuis) en hoop ik ergens de eerste week van januari klaar te zijn en dan...heb ik direct een baan en dan kunnen we weer gaan sparen, ik kijk er nu al naar uit ☺
Dit om goed te praten dat ze veel werken. En dat maakt niet uit. Soms is situatie niet anders maar loop er niet mee te koop.
Vaak zit het hem wel in keuzes: wij hebben niet veel spaargeld (zijn pas een jaar getrouwd, hebben verbouwingen gedaan in huis, sneller dan gepland); maar toen we echt moesten sparen een paar maanden (moesten de notaris kunnen betalen en moesten op 4 maanden tijd nog gauw 3000 euro sparen) TOEN is dat wel gelukt: we gingen nooit weg, nooit iets halen om te eten (eten halen is zo duur), we hebben echt even geleefd van het minimum maar dat is wel gelukt... Maar nu is het ONZE keuze om niet zo te leven... we willen gewoon coca cola drinken en niet cola van de aldi (bijvoorbeeld), we willen af en toe eens vroeg in de zetel ploffen en iets te eten halen, we willen af en toe iets leuks doen maar door de vele kosten zijn we wel niet op reis geweest dit jaar: ook ONZE keuze... We hebben nog een beetje spaargeld over nu, ondanks de verbouwingen, niet veel, maar voldoende... (voor ons gevoel) al wil ik het wel snel omhoog krijgen! Wat wel zo is: mijn ouders hebben mijn zussen financieel geholpen, dus ik heb daar ook nog wel wat 'recht' op iets, maar hier houden we bewust geen rekening mee... Dat is echt voor noodgevallen... (dat recht daarop hebben is niet op mijn vraag hoor, mijn ouders hebben gewoon meegedeeld dat wij nog x euro krijgen, net zoals mijn zussen; en we mogen ook nog voor x euro uitgaven doen en op hun verhalen) Wat betreft de discussie tussen thuisblijfmoeders en fulltime werkende ouders: ikzelf ben echt geen kokkin, poetser, bakker, ... ikzelf ben dus niet 'gemaakt' om thuis te blijven, en zal dat dus ook niet doen... Ik zal nog voltijds werken straks na de bevalling, en met dat wat ik dan extra verdien haal ik inderdaad een poetshulp in huis (maar ook dat is dan weer MIJN keuze)... Nou ja, voltijds in onderwijs is natuurlijk wel klaar om 16u en op woensdagnamiddag dus ik zal mijn kind voldoende zien... en als ze dan naar bed zijn kan ik mijn lessen/begeleidingen voorbereiden. Maar laat even iedereen in zijn waarde: een thuisblijfmama die ongelukkig zou worden van hun kindje naar de opvang te brengen zou niet goed zijn voor het kind ... Maar een werkende mama die niet gemaakt is om dag in dag uit thuis te blijven en dus ook ongelukkig zou worden van thuis te blijven (zoals ik), dat is ook niet goed voor het kindje... Beter een gelukkige mama in de avond, dan een ongelukkige mama de hele dag... Mijn man gaat wel ouderschapsverlof opnemen voor 1/5de omdat hij wel elke dag weg is van 8 tot 18u. Ik denk dat iedereen gewoon moet leven met zijn eigen keuzes, en sommige hebben inderdaad de pech dat ze niet de keuze hebben, maar dat is wel echt maar een minderheid...
Ik snap die discussie thuisblijf/werkende moeder nooit. Ik werk 36 uur en mijn man 40. Onze zoon geniet van de dagen bij de oma's en op de opvang. En op vrijdag ben ik thuis en hebben we samen een heerlijke dag. In de toekomst wil ik zeker minder gaan werken maar eerst nog sparen en hypotheek aflossen.
Waarom wordt Khlo nou afgebrand? Ik vind haar posts helemaal niet arrogant, ze reageert op ts. Kennelijk is het voor veel forumsters een uitzonderlijk luxe situatie en wordt dat steeds gezegd: Besef je wel hoe abnormaal luxe je leeft?? Vervolgens reageert iemand die kennelijk veel tijd doorbrengt met kinderen en minder te besteden heeft letterlijk: Kinderen onthouden niet de luxe maar de tijd samen. En dat is dan een normale opmerking? Khlo had geen 1 opmerking daarvoor over opvoeding, dit is haar leefstijl, als zij 2 keer per week uit eten kan en daar van geniet why not, who are we to judge? Kom zeg, ik kan me geen 1 keer herinneren dat mijn moeder mij van school haalde en ze stond er altijd zo begrijp ik, als opa er stond daarentegen... Wat ik wil zeggen ,het is allemaal niet zwart wit, iedereen wil het beste voor haar kind binnen de mogelijkheden van haar leven. Het komt op mij over dat Khlo afgebrand wordt omdat ze het kennelijk goed voor mekaar heeft en niet bang is dat te zeggen.
Die opmerking kon ook niet. Ik vind het wel jammer dat er op deze manier weer die discussie wordt aangezwengeld van werkende vs. thuisblijfmoeders. Nee, ik denk niet dat Khlo's tijd met de kinderen minder waardevol is, en nee ik zit niet de hele dag op het forum. Laten we het nou voor een keer eens gewoon bij het onderwerp houden. Straks gaat het topic weer opeens dicht. DAT vind ik pas irritant. Peace!
Btw. Ik hoorde net van mijn man dat er nog 45 cent op onze spaarrekening staat. Dat is dus wel mooi 45 cent meer dan ik dacht. BOOYAH!!
Daar is de discussie weer *facepalm* Ik heb ruim voldoende op mijn spaarrekening, en jij volgens mij ook TS. En ja ik werk. Alleenstaande moeder, maar ook als ik nog getrouwd was geweest hadden we allebei voltijds blijven werken, of 1 van ons heel misschien 4/5de. Maar in België is dat blijkbaar iets normaler en beter geregeld met opvangkosten dus eigenlijk helemaal geen discussie.