Hoeveel spaargeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Jeetje ik maak nogal wat los met dit topic.
    Als ik t zo lees zit ik dus helemaal niet verkeerd. Doorsparen zullen we tochnog wel, want we geven gewoon niet alles uit, maar echt enorme prioriteit hoeft t niet te hebben denk ik.

Ik denk dat heel hard werken, veel dure dingen doen, veel spaargeld etc. Je kinderen alles kunnen geven wat nodig is en wat jewilt. Bewonderingswaarig is.
    Net zo bewonderingswaardig als met een minimum inkomen, weinig of geen spaargeld en heel bewust leven rond komen en je kinderen alles kunnen geven.
    De feestdagen staan voor de deur. Dure cadeaus of wat minder, aldi gourmetschotel of die van de keurslager... Lekker belangrijk. Lekker cliche maar je bent pas rijk als je savonds gelukzalig in bed stapt, vind ik.
    Geluk en geld zijn niet zo nauw met elkaar verbonden denk ik. Wij zouden veel meer uit kunnen gaan of op vakantie, of dure dingen kopen, maar we zijn liever gewoon lekker thuis. Avondje op de bank, lekker tegen elkaar aan, filmpje aan, kat op schoot. Kindje in de maak ☺
    Laten we gewoon een beetje aardig zijn voor elkaar, het 1 is niet beter of slechter dan het ander, het is gewoon anders.

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn man werkt fulltime met een prima salaris, ik werk 20 uur per week met een horeca salaris. We hebben 1 dochter.
    50% gaat naar de vaste lasten
    25% gaat naar de huishoudelijke pot
    25% wordt gespaard
    We leven redelijk zuinig en budgetteren alles, ik houd dit allemaal bij. Ik kijk wel naar aanbiedingen en we tanken zo goedkoop mogelijk. Maar verder gaan we wel eens uit eten, en gaan 2x per jaar op vakantie. Verder doe ik niet mee aan die stomme discussie.. respect voor iedereen :) en ieder voordeel heeft zijn nadeel ;)

3. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief hoor je bericht! Maar ik denk dat het vooral iets van jaloezie is ofzo? Geen idee verder, maar weet je het maakt me verder ook maar weinig uit. Mijn kinderen hebben een dag een oppas en dat vinden ze te gek! Daarnaast hebben ze het ook altijd heerlijk naar hun zin bij oma en opa en ik geniet van mijn werk. En nee ik ben niet jaloers op thuisblijfmoeders, dat heb ik namelijk ook gedaan. En dat vond ik toen prima, maar nu werk ik en vind ik het ook heerlijk dat de kinderen een echte dag met papa hebben en met opa en oma. Dat hadden ze voorheen nooit omdat ik 24/7 thuis was. Leef en laat leven, toch? Ik ben dolgelukkig met de keuzes die ik heb gemaakt en ik hoop dat iedereen die al dan niet werkt dat ook is en wat iedereen verder zelf vind is toch prima?

4. tuc

tuc Niet meer actief

het ging niet om de eerste reactie op ts maar om de opmerking: ik werk wel 4 dagen, maar wij hoeven ons niet druk te maken om koken, want dan gaan we gewoon uit eten en wij hoeven niet te poetsen want daar hebben we een schoonmaakster voor...icm de thuisblijfmoeders die de hele dag op het forum zitten.

5. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waar kwam die opmerking vandaan?! Van een thuisblijfmoeder die het nodig vond het aan te geven dat haar kinderen veeeeel beter af waren want mama is thuisblijfmoeder ;)

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

@TS: volgens mij hebben jullie je zaakjes prima in orde. Mooi bedrag, geniet ervan.

Hier: wij hebben veel spaargeld. Obsceen veel uitgaande van de reakties hier (en de weinige mensen in onze familie en kennissenkring die weten hoeveel precies). Grappig dat juist mijn vriend en ik beiden de flierefluiters in de familie waren die liever wilden reizen dan settelen. toen we uiteindelijk wél in het gareel zijn gekomen hadden we mazzel dat de huizenmarkt op dat moment dermate gunstig was voor ons zodat we daar klappers hebben kunnen maken, en nu de vruchten ervan plukken. Nadeel is wel dat we pas zeer laat aan kinderen gingen denken (omdat we eerder niet financieel stabiel genoeg waren) zodat ons zoontje echt een kersje op de taart was en we helaas praktisch geen kans meer hebben op een tweede (die absoluut zeer gewenst zou zijn).

7. tuc

tuc Niet meer actief

dan zou ik maar eens goed teruglezen, want dat werd dus helemaal niet gezegd...maar het feit dat jij dat zo leest zegt mij al genoeg. Er werd gezegd dat ze snapt waar het vandaan komt dat jullie en veel uit kunnen geven en veel kunnen sparen, maar dat zij ervoor kiest om meer tijd bij de kinderen te hebben, dat dat haar meer waard is dan veel geld hebben.

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik denk dat je een mooi bedrag hebt hoor. Denk dat wij nu zo'n 7500 euro hebben aan spaargeld maar dat vind ik wat weinig. We sparen elke maand 400 euro plus wat verder overblijft. We hebben de kinderopvangtoeslag zo'n hoog inkomen gezet dat we daar zeker nog een potje geld van krijgen. Ook krijgen we elk jaar nog bijna 4000 euro nav de belastingaangifte. Die zetten we oom opzij.
    Vind het zelf prettig om een leuk bedrag opzij te zetten ivm onze koopwoning en als we leuke dingen extra willen doen if een extra vakantie. Verder leven we niet zuinig. Dat vind ik ook niet nodig. We werken beide er heel hard voor om ook lekker te kunnen leven en alles te doen wat we willen. En de kleine vent word ook flink verwend.
    Ik denk dat iedere situatie weer anders is en er hier ook geen goed of fout in is.

9. XoXo

XoXo Niet meer actief

Lijkt me heerlijk een hutje op de gooische hei :D
    Wij wonen tussen Rotterdam en Gouda, de huizen prijzen vallen hier reuze mee ;)

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je hebt genoeg spaargeld als je je financieel veilig voelt. Dus als je denkt dat je voldoende buffer hebt om klappen op te vangen. En voor sommigen is dat gevoel van veiligheid bereikt als je voldoende hebt om een wasmachine te vergangen en voor anderen wordt dat pas bereikt als je twee jaar uit kunt zingen zonder werk. Dus ik kan niet zeggen of je voldoende spaargeld hebt ts, dat kun ne alleen uit je eigen veiligheidsgevoel doen.

Ik ga niet zeggen hoeveel spaargeld wij hebben want daar vindt iedereen dan weer wat van en het is ook niet relevant. Maar ik heb wel een grote buffer nodig om me veilig te voelen :D

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het topic begon leuk, maar tjonge wat een frustratie en jaloezie.
    Jammer hoor. Ieder zn ding toch?
    De 1 geeft uit, de ander spaart of doet beide. De 1 is liever bij de kinderen de ander vindt werken ook belangrijk...
    Waarom wil iedereen zich toch zo graag bewijzen?

En ik snap wat je bedoelt hoor Khlo. Niets mis mee!

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij is het idd ook een vorm van veilig voelen Juul75. Juist omdat ik het jaren veel slechter heb gehad. Altijd onbewust zorgen hebben dat ik (we) weer in zon situatie kom. Ik voel me ook prettig bij een grote buffer. Mijn man ook. Dit is dus een bewuste keuze.
    Dat anderen anders kiezen is natuurlijk hun goed recht, maar dat maakt mijn keuze niet minder

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb het vanavond met onze dames gehad over geld. Dat wij geen groot huis hebben met een tuin. Dat wij niet vaak uit eten gaan. Dat zij niet de nieuwste kleren hebben, niet naar Amerika op vakantie gaan.

Mijn hemel, ze reageerden volwassener dan jullie hier. Het interesseerde ze niets. Mijn oudste zei dat ze nog steeds geen andere ouders zou willen hebben dan wij. Dat wij haar perfecte papa en mama zijn. Ookal wonen we in een kabouterflatje. Dat ze nooit de ouders zouden willen als de kinderen uit haar klas hebben. Wij zijn lief en zorgen voor ze. En dat is het mooiste wat ik ooit gehoord heb.
    Wat maakt het uit?? Zolang je een liefdevol huis biedt. Ookal is het in kabouterformaat. Ik kon wel janken toen ik dat hoorde.

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die 'frustratie en jaloezie'. Ik heb eerder het idee dat Khlo iets dwars zit, aangezien ze regelmatig nogal stekelig reageert (en niet alleen in dit topic)...

15. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Mooi! Zo is het maar net. Het gaat erom dat je gelukkig bent en van elkaar houdt!

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Uh. Hoe kan een topic over spaargeld nou weer eindigen in een thuisblijfmoeder versus werkende moeder topic. BOEIEND wat andere mensen verdienen, aan spaargeld hebben, wie de kinderen haalt, hoeveel dagen ze werken of hoeveel dagen ze thuisblijven. Als jij je leven maar zo invult als dat jij het wil invullen. Beetje meer liefde voor elkaar zeg maar. Er is toch geen goed of fout.

On topic. Prima spaargeld TS. Goede buffer, lekker doorsparen maar geniet er ook vooral van ;)! Balans. Dat is het juiste woord. In alles.

17. tuc

tuc Niet meer actief

grappig hoe iedereen het anders opvat...ik zie helemaal geen frustratie of jaloezie..meer heel veel schuldgevoel over bepaalde keuzes en die proberen goed te praten

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dit lijk me echt afschuwelijk hard!! Samen zo hard gespaard en dan gewoon helemaal NIKS meer over....
    Sterkte!!

Kost serieus een scheiding 35.000 euro?

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Prachtig! :)

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ja precies. Een grietje wat 160 kilo bench pressed. Ja tuurlijk...;)

Sorry of topic maar idd geloof niet alles wat hier verkondigd word

Deel Deze Pagina