Hoeveel spaargeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik spaar meestal door tot ik op mijn max zit wat ik belastingvrij mag sparen en dan laat ik weer iets in het huis doen. Met dat bedrag zit je gewoon goed hoor. Ik zou wel even kijken naar hetgeen wat je wil gaan sparen voor de kleine, ook daar zitten regels aan. De 100 per maand zal niks uitmaken zolang je de rekening ook op naam zet van jullie kindje want anders zou je op de leeftijd dat hij/zij uit huis gaat nog voor verrassingen kunnen komen staan aangezien je nu maar iets van 5000 belastingvrij mag schenken en mocht de rekening op jullie naam staan is dat hetgeen wat je doet.

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ooh, dat van dat sparen voor die kleine zijn goede tips! Ga ik naar kijken.

een 2e,,,, nou,.. Als ik het nu moet zeggen, dit doe ik nooit meer :$:$ Maarja he, de toekomst inkijken kan ik ook niet echt. ^^

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Mijn grens ligt ook bij 10.000, en ik probeer daar ook verder niet aan te komen:)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hebben we echt niet meer zoveel spaargeld haha.
    Afgelopen zomer een nieuwe auto gekocht en daar spreken we toch onze spaar voor aan.
    Volgend jaar gaan we de woonkamer helemaal opknappen en dat gaat ook van onze spaar en daar hebben we gelukkig voldoende middelen voor.
    Afgelopen jaar ook best wat financiele tegenslagen gehad mbt KOT terugbetalen en daardoor kunnen we momenteel weinig opzij zetten en ook heeft mijn man een aantal maanden deels in de ziektewet gezeten en dat voel je wel in je portemonnee.
    We sparen voor onze 3 kinderen een vast bedrag per maand en over 12 jaar is de hypotheek volledig afgelost en dan breken er weer mooie tijden aan haha

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onder welke steen leef jij zeg:D Hallo dat ga je vragen al heel veel dames die amper een cent op de rekening hebben.... ;)

Die amper de maand rond kunnen komen, zo zijn er namelijk een heleboel! Dus ja ik denk dat 13.000 wel voldoende is! ;)

Oh ik heb het niet en mocht ik het wel hebben, dan ging ik er leuke dingen van doen! en zeker niet op mijn bank laten staan;)

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier zitten we nu op de helft van wat ik op de rekening wil hebben voor "nood" maar standaard willen we hier 10.000 euro op de rekening hebben staan. Dat hebben we nu maar het liefst wil ik 20.000 erop hebben staan voor als de auto stuk gaat, de wasmachine etc (alles komt in drieën heb ik altijd geleerd ;) ) dat we meteen alles kunnen aanschaffen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er zijn er hier vast ook genoeg die 20000 euro of meer op de spaarrekening hebben staan en ook nog leuke dingen doen ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij komen ook net aan rond maar dat is voor mij geen reden om mijn spaargeld aan te spreken. En zeker niet om 'leuke dingen' van te doen. Want net aan rondkomen betekent ook dat je onverwachte grote uitgaven niet even zomaar kan opvangen en daarom kom ik niet aan die buffer als het niet nodig is.

9. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke oke het staat er misschien wat krom.... natuurlijk moet een klein buffertje hebben absoluut. Maar voor veel is dit niet mogelijk.

Maar ik geloof dat ik de plank zelf mis heb geslagen en zelf maar onder die steen moet gaan liggen:D Gezien de bedragen die hier voorbij komen;)

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Haha, nouja, een steen... maar een beetje onwetend ben ik wel ja. En ik wil absoluut niet rot doen tegen mensen die t minder breed hebben hoor en besef me heel goed hoe luxe ik het heb!

Leuke dingen doen we ook genoeg, ik vind t zonde om mn geld tot een oneindig bedrag op de bank te hebben staan. Maar vind het ook zonde om het uit te geven omdat het kan, ik hou van uitverkoop winkelen en onzinnige dingen kopen voel ik me rot over.

Maar ik ben 22 en dacht dat ik hier een beetje ervaring kon horen van jonge gezinnen en hoe die dat doen en redden enzo :)

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Sta er ook wel van te kijken, van de bedragen en dat ts hier serieus zorgen over maakt :p

Hier komt het sparen niet echt van de grond maar hebben de afgelopen jaren wel het een en ander aangeschaft en verbouwd en gaan elk jaar op vakantie en als de wasmachine stuk gaat staat er gelijk een nieuwe...nouja nieuw, tweedehands dan ;)

12. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Ik heb straks (gaat geld af voor de verbouwing) 8000 op mijn spaar staan, dit is mijn privérekening en hoop dat wel weer aan te vullen tot minimaal 10.000.
    Gezamelijk hebben we straks bijna geen spaargeld meer door die verbouwing, maar dat hopen we straks ook weer aan te vullen tot minimaal 5000.

13. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Hier een hoge buffer. Ivm meelezen geen bedragen wat 8k ga noemen. Maar t dak moet worden vervangen en geïsoleerd en er zit asbest in. Kosten 17000 dus daar gaat al een groot stuk uit onze buffer.

Maar 13000 is ruim genoeg mits je huis in orde is.

14. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh 22 jaar en er dan al zo goed voorstaan is helemaal super!! Geniet van je zwangerschap meid en de tijd die gaat komen:)

15. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Wauw haha. Ik ben al blij met m'n duizend euro op de spaarrekening. Wij zijn ook een jong gezin (ik zit in de wajong, dus ook geen vetpot) maar we redden het best hoor. Maar ik heb bijvoorbeeld niet maandelijks kleedgeld zoals ik soms voorbij zie komen. Sterker nog, ik koop nauwelijks kleding voor mezelf. Onze kleine man heeft ook geen mega kast vol, soms zie ik kasten waarbij ik me haast zou gaan schamen. Maar we wonen in een huis, hebben elke dag te eten. Ik vind dat we "rijk" zijn :)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wij hebben nu 5000 euro spaargeld, dat is de huidige bodem. Ik moet mijn loon nog krijgen dus er komt deze maand nog 500 euro bij op (en 200 euro in de "spaar"pot om mijn inkomensverlies voor aankomend maart-april-mei-juni-juli aan te vullen)
    Ik wil graag naar de 10.000euro als bodembedrag. Gewoon omdat je dan een iets grotere buffer hebt. Wellicht dat we eind volgend jaar vanuit mijn kant ook wat meer financiele zekerheid hebben en dat het haalbaar is om daar naartoe te werken.

Alles wat boven onze bodem is mag er ook gewoon afgehaald worden om leuke dingen van te doen met het gezin, of eens lekker te shoppen ofzo. Dat is ook belangrijk. Sparen is verstandig en het ziet er ook leuk uit als je je saldo checkt maar als je wat overkomt is het maar bijzaak. Dan heb je meer aan quality time en mooie herinneringen. Dus genieten doen we ook!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij kunnen ons een jaar zonder inkomen redden, en gewoon zo door leven als wij nu doen.

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wij houden minimum aan 20.000 euro aan en hebben nu 45.000
    Had meer kunnen zijn al hadden we vorig jaar niet 2 dakkapellen geplaatst en dit jaar de nieuwe auto hadden gekocht haha

Man is zzper en werkt enorm veel dus dat ie ook echt niet altijd leuk!
    We hopen ooit stuk grond te kunnen kopen

Voor kids sparen we 200 euro per jaar per kind en dat is dan echt van hun als ze 18 zijn. Voor studeren etc zit gewoon in onze spaarpot

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

0.00 hier op t moment :p

Vreselijk slecht in sparen. Komt genoeg binnen elke maand. Ik wou dat ik het kon hoor maar helaas. Geld moet rollen.
    Voor de kids sparen we wel elke maand maar hun rekeningen staan vast :)

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #40 mam1991, 23 nov 2015
    Laatst bewerkt: 23 nov 2015
    Hmm we spaarden nooit veel... Vorig jaar hebben we een bedrag moeten lenen ivm aanschaf andere auto. Daardoor zijn we bewuster omgegaan met geld en vorig jaar 7.000€ bij elkaar gespaard.
    Helaas hebben we er 1000 van over gehouden omdat de rest terug betaald moest worden voor de auto en gedeelte aan de belasting.

Komende tijd sparen we gewoon fanatiek verder tot we rond de 10.000 minimaal hebben

De kids krijgen totaal 30€ pp pm plus de helft van de kbs

Deel Deze Pagina