Ligt eraan wat je man met zijn baas afspreekt. Normaliter wordt er maandelijks van je bruto salaris direct door de salarisadministratie van je werk zo'n 51 euro ingehouden en gestort op je spaarloonrekening. Dus je man moet even navragen bij de salarisadministratie hoe dit gedaan wordt. Ofwel ineens van een maandsalaris, ofwel van de eindejaarsuitkering, ofwel dat je gewoon zelf 613 euro moet storten. Er zijn verschillende mogelijkheden.
Het is officieel nog niet door de kamer dus het staat nog niet vast allemaal. Er is zelfs even sprake geweest dat voor alle nieuwe medewerkers de uitbetaling in januari niet doorgaat. Dit voorstel heeft het gelukkig niet gehaald maar let dus wel goed op. In het uiterste geval komt het geld pas over 4 jaar vrij.
Ik doe ook mee.. Bij ons is het zo dat je nog 613 mag inzetten van je brutoloon, mits je niet onder het minimum loon uitkomt. Ook kun je kiezen voor betaling van je eindejaarsuitkering, dat is vooral voordelig, wanneer je een kleine fiscale ruimte hebt (lees woon-werk verkeer minimaal is, bij mij is dit 2 km en ik haal het meeste voordeel, door 613 van mijn eindejaars in te zetten)..
je verdeint z'n 200 euro dus wij hebben er ook even nog aan meegedaan. 6,13 gestort en krijgen dit volgend jaar dus netto. het was zowiezo van de winstindeling ingelegt dus mocht het tch 4 jaar vaststaan dan is dat maar zo.