Wat mij gebeurd zeg! Zal kijken of ik het verhaal zo kort mogelijk kan houden! Ik heb in 2010 ( begin jan of feb misschien zelfs wel maart ) Een scooter gekocht. Deze heb ik kort daarna weer verkocht omdat ik het maar een onding vond. Ik heb de verzekering direct opgezegd. Er is in 2011 ook geen premie meer afgetrokken ( Dit ging namelijk automatisch ) Ligt er vandaag een gerechtelijk stuk in de bus Dat ik de premie niet betaald heb Ik dus gaan zoeken geen herinneringen gehad.. Maar de premie is dus ook niet van mijn rekening afgetrokken... Helemaal niet... Ik dat deurwaarders kantoor gebeld moet het vrijwarings bewijs mee sturen.. Die kan ik niet meer vinden:x ( mijn fout oke ) Maar nogmaals op mijn rekening is niets van deze verzekering afgetrokken WAT NUUUU ik wil niet voor de rechter verschijnen maar ga ook het bedrag niet betalen voor iets wat ik opgezegd heb:x:x Misschien dat iemand me hier mee kan helpen????
Ik heb telefonisch opgezegd per 6-03-2010 dat kunnen hun ook zien dat de scooter per die datum niet meer op mijn naam staat. Alleen hebben hun naar zeggen geen opzegging gehad en deze heb ik direct met de nieuwe eigenaar gedaan zodat de verzekering ook stop gezet was. Teven hebben hun in 2011 niet afgeschreven ( Automatisch incasso )
Ik denk de enige mogelijkheid is de vrijwaring. heb je verder nog iets van een bevestiging van de opzegging ?
heb je van de verzekering geen bevestiging gehad van je opzegging per post of mail ? telefonisch blijft het altijd jou woord tegen het van hun, hoe belachelijk dat dan ook is aangezien je nu met een schuld zou zitten!
Nee ik heb mn administratie van 2010 opgeschoond en de opzegging dus weggegooid. Vrijwaring heb ik wel bewaard die zou ik op moeten zoeken. Maar de verzekering zegt net dat ze kunnen zien dat de scooter per 06-03-2010 niet meer op mijn naam staat.
zulke opzeggingen altijd bewaren. ik bewaar alles 5 jaar en dan gaat het weg. Vrijwaringsbewijs zoeken dus!!!!!!
Maar hun kunnen zien dat de scooter niet meer op mijn naam staat. Dat zegt die vrouw net. Dat gaat ze ook doorgeven alleen kan ze niks doen aan het bedrag...
Maar ze hadden je dan toch ook aanmaningen e.d. moeten sturen? Heb je al gebeld naar het verzekeringsbedrijf? Beweren hun je herinneringen gestuurd te hebben? Zou ook daar eens informeren hoe en wat.. Krijg je in ieder geval meer duidelijkheid over hoe dit mogelijk is. (Zelf laatst iets dergelijks meegemaakt met de Volkskrant, werd een welles/nietes verhaal, maar hun hadden ook geen bewijzen dat er wel een contract afgesloten was dus uiteindelijk hebben ze de opdracht aan de deurwaarder ingetrokken: gelukkig!) Oh lees net dat je de opzegging wel van ze binnen hebt gehad, maar al weggegooid hebt.. Zure fout zou achteraf! Hopelijk vind je de vrijwaring nog!
kun je mischien nog contact opnemen met degene aan wie je t verkocht hebt?? dat die ook een soort verklaring kan afleggen? weet t anders ook niet echt succes.
Nou blijkbaar naar t oude adress gestuurd terwijl de premie op mn nieuwe adres staat. De verzekering zegt dus we zien dat de scooter per 06-03-2010 op een andere naam staat ( Naam nieuwe koper ) Alleen de opzegging dus niet verwerkt. En ja ik ben heel stom geweest om die bevestiging weg te gooien Vrijwaring heb ik dus niet meer nodig want de verzekering ziet dat scooter niet meer van mij is dat scheelt.
Ja waar ligt de bewijslast. Als ze een jaar niet hebben afgeschreven, je hebt geen aanmaning gehad en ook al een dik jaar geen scooter meer kun je er vind ik vanuit gaan dat de opzegging goed is gegaan. Ik zou het juridisch loket bellen en vragen waar de bewijslast ligt.
Hang nu aan de telefoon. Tevens dit: Ik wil dus over gaan tot betaling om die zitting te voorkomen ( Die al 5! december is ) Maar het gaat om 400 euro die ik niet in 1x kan betalen dus gevraagd of ik het in termijnen kan doen. Dat mag maar dan gaat de zitting alsnog door. De zitting stopt pas als ik het bedrag in 1x betaal mag dat??
Bij ons was het ook probleem nieuw en oud adres, en had het dus ook te maken met opzegging waarbij wij er vanuit gingen dat die goed verwerkt was (in 2005 in ons geval). Heb hun dus toen om bewijs gevraagd dat we uberhaupt dat contract getekend hadden.. Hadden ze niet (logisch want was nooit getekend) en toen was het zomaar in ene klaar Maar snap niet dat als het via automatische incasso ging ze die dus niet geincasseerd hebben.. Dan ligt dat toch bij hun zelf? (Ja natuurlijk was de verzekering opgezegd, maar er eens vanuit gaande dat ze de opzegging niet verwerkt hadden).
Ja en hun zeggen dus nee hoor wij werken niet met aut. incasso Daar heb ik voor getekend want ik wil niks zelf over maken. Heb ALLES aut. incasso
Dat maakt het dan nog vreemder.. Pfff. En 5 dec. is ook enorm kort dag zeg! Hopelijk kan het juridisch loket je goed advies geven meis!
Ik zou niet betalen! Heb je rechtsbijstand? Wat zegt juridisch loket? Heeft een brommer ook een kenteken? Dan kun je misschien nog ergens een kopie vrijwaring oid krijgen?
Ik zou zeggen dat (1) het feit dat per 06-03-'10 de scooter op een andere naam staat, (2) de automatische incasso vanaf toen gestopt is en (3) je nooit een herinnering/aanmaning hebt ontvangen al die tijd genoeg bewijs is dat ze het wél juist verwerkt hadden. (En ook voldoende voor jou om aan te nemen dat het goed verwerkt was.) Zet die feiten duidelijk op een rijtje in een officiele brief en stuur die naar het incasso-bureau en ook aangetekend (!) naar dat verzekeringsbedrijf (desnoods stuur je het ook nog eens per mail). En zeker ook naar de zitting gaan en alles mondeling toelichten, de bewijslast ligt imo bij de verzekering (zij moeten maar bewijzen waarom jij níet kon aannemen dat het goed was stopgezet wanneer zij de aut. incasso hebben ingetrokken én in al die tijd nooit een herinnering/aanmaning hebben verzonden), dus als jij die feiten goed toelicht, wordt het heel lastig voor de verzekering het verhaal om te draaien. Overigens kun je makkelijk bewijzen dat het wel middels aut. incasso ging door je oude afschriften op te zoeken (via internet bankieren). Daar staat als het goed is bij dat het om een automatische incasso gaat.
Nou ik heb juridisch loket gebeld en die zeggen dit: Aangezien je geen bewijs hebt van opzegging is er "niet opgezegd" Ik kan dus 2 dingen doen. Voorkomen en uitstel aanvragen ( Word het bedrag verdubbeld ) Dus 608 euro. Of 304 euro in 1x betalen en dan komt de zitting te vervallen. Of in termijnen betalen en alsnog voorkomen.