Af en toe krijg ik het idee dat de lounge een beetje vol loopt met een soort condoleanceregister. . Niks ten nadele van een ieder die ergens verdriet over heeft.. maar ondertussen lijkt het wel of iedereen een topic aan maakt om een soort troost te zoeken. .. Een kindje een zus oid kan ik me helemaal voorstellen maar ondertussen wordt het zo ongeveer ook het konijn, de goudvis of de vriendin van een vriend zijn vriendin. .. of dat je toch wel erg bang bent voor moeilijke woorden en de kleur rood.. Klinkt misschien een beetje bot..maar ben ik de enige die het toch wel een beetje begint te storen?!
Tja onderdeel van het leven. Er gaan mensen en dieren dood en snap best dat sommige dat van zich af willen schrijven en troost/steun zoeken.
Ik stoor mij er totaal niet aan en kan me best voorstellen dat sommige mensen zich best gekwetst voelen daar dit topic!
Ik hoop dat je de enige bent. Wanneer mensen steun willen moeten ze die toch ongeneerd kunnen zoeken, dat jij die niet wilt geven is je eigen keus. Om er nou een topic over te openen dat jij je hieraan stoort vind ik harteloos overkomen. Je weet nooit hoe de relatie was tussen degene hier en de overleden persoon of goudvis. Wanneer iets je raakt is het toch niet zo'n probleem dit te willen delen met andere mensen.
Een kleine moeite om naar iemands verhaal te luisteren en diegene een hart onder de riem steken. Voor mij persoonlijk relativeert het in ieder geval genoeg om erbij stil te staan dat het niet overal maar zonneschijn is. Het weerhoudt me dan ook om me hieraan te gaan ergeren en er een topic over te openen. Een kleine irritatie van jou weegt niet op tegen het verdriet van de mensen die hier dagen/maanden/jaren mee moeten worstelen!
nou ik erger me vrij gauw aan dezelfde topics maar deze mening deel ik totaal niet. ik vind je dan idd ook erg bot. en dat zeg ik, die zelf ook soms vrij bot reageert
Ik snap dat mensen troost zoeken als zulke dingen gebeuren. Het is niet makkelijk en een paar vriendelijke woorden van anderen geeft ze een beter gevoel. Ik erger me er dus niet aan, vind het fijn dat die mogelijkheid er is!
Het is al verschrikkelijk genoeg om het gevoel te hebben dat de hele wereld doorgaat terwijl je zelf met verdriet zit, om wie of wat dan ook. Het kan heel troostend werken om te lezen dat anderen mensen hier op het forum ook stil staan bij jouw verdriet. Als je het zo vervelend vindt moet je het niet lezen, laat anderen wel gewoon in hun waarde.
nee kan me er niet aan storen. Soms is meedenken of een goed woordje juist fijn! Daarbij als het me niet aanspreekt dan lees ik het gewoon niet
Vind dit topic een beetje bot.. Ik kan me goed voorstellen dat er heel veel mensen zijn die troost kunnen vinden in een topic. Als er iets in je familie gebeurd heeft iedereen zijn/haar eigen emoties en kan het lastig zijn om daar met elkaar over te praten, dan is het toch fijn dat iemand zijn/haar hart kan luchten op een forum?! En als je geen behoefte hebt om de 'ellende' van een ander te lezen, open dan gewoon bepaalde topics niet.
Ik denk dat je één van de weinige bent die zich daar aan kan storen. Gewoon niet die topics niet openen.
Het is zo fijn om hier steun te vinden. Op welke vlak dan ook, als je verdriet hebt heb je verdriet. En ik weet uit ervaring dat de wereld om je heen al snel doorgaat en jouw verdriet vergeet en al snel niet meer begrijpt. Zeer prettig dat je dan toch op een forum medeleven vind
Toch snap ik wel wat TS bedoelt... Het zijn gewoon heel veel topics... De variatie qua topic-aanbod was weleens groter zegmaar Maar goed.. Zoals ik zei... Dan ben ik gewoon eerder klaar met lezen
Het is niet zozeer het bestaan van de topics als wel het feit dat een discussie erin vrij snel wordt afgekapt. . Alsof je alleen maar mag zeggen ooh wat erg ipv een mening mag geven ergens over.. en idd niet dat ze er zijn maar dat het er zoveel zijn en ik een breder aanbod in onderwerpen mis... Hoop dat mijn ongenuanceerde stukje nu war duidelijker is...