Hoeveel sparen jullie per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderr, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ik spaar nu ongeveer €600 per maand, maar straks met de nieuwe hypotheek en de 2e die er dan inmiddels is mag ik blij zijn als we zo'n 150 a 200 euro gaan overhouden.

2. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Wat een bedragen zeg..

Kom ik aan, met €70 voor ons. en €7.50 per maand voor de kinderen..

€85 dus in totaal.. Meer kan ook echt nog niet. Denk wel dat als we meer zouden hebben, we ook meer zouden sparen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja als tweeverdieners konden wij enorm veel sparen. En al helemaal toen man man nog in het leger zat.

Daardoor hebben we nu een mooie auto ( zelf betaald) geen leningen en hebben we veel kunnen reizen ( Amerika et cetera)

Nu met 1 loon sparen we gemiddeld tussen de 50 en de 200 euro per maand. Dat is eerst genoeg want er staat ook nog wel wat op de rekening.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat verschilt. De ene maand €200 en de andere €20.
    Het is maar net of er onverwachts een dier naar de DA moet of de auto naar de garage.
    We zijn nu in huis aan het klussen, dus dan komt het ook even een paar maanden niet van sparen.
    Het komt zoals het komt...

Groetjes Annedore

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben het voordeel dat we in een goedkope provincie wonen en een goedkoop huis hebben als je naar ons inkomen kijkt hebben we bewust gedaan en echt geen spijt van.
    Wij wonen in een 2 onder 1 kap met heerlijke tuin en een grote garage.

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Mamaloew en suikerboon..hoe doen jullie dat dan met een onverwachte kostenpost?

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Volgens mij zitten de verschillen in bedragen van sparen ook wel in de woning (hypotheek of huur..groot of kleiner huis) en niet alleen in het veel verdienen.

Hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen dan per maand?
    Wij zijn met z'n tweeen en zijn zo'n €400,- kwijt.

8. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Wij met z'n 2en 200 euro. Daar houden we vaak nog aardig wat van over. Werken allebei in de zorg en eten dus ook geregeld op het werk (ik nu dan niet ivm verlof). In de 200 euro zit dan ook wasmiddel, deo, shampoo, enz.

9. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wow zeg ik zie dat er veel gespaard wordt door sommigen. Wij hebben helaas geen erg hoog inkomen. We sparen 25 voor Aïsha en 25 voor Senna per maand. En daarbovenop ongeveer 50 euro voor onszelf en de rest hebben we echt hard nodig. Ik hoop dat dit op een gegeven moment echt veranderd zeg!

10. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij zijn met zn 4en zo'n 400 euro per maand aan boodschappen kwijt denk ik.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Jeetje wat een bedragen worden er hier gespaard zeg!!!:$
    Wij kunnen er alleen maar van dromen zulke hoge bedragen...

Voor mijn vriend in de ziektewet kwam konden we €150,- sparen maar dat gaat nu niet meer.
    Ik spaar alles wat ik over heb aan het einde van de maand. Vindt het wel belangrijk spaargeld te hebben, want wat als er iets kapot gaat???
    Of nu met de gemeente belasting en waterschap komen we iig niet in de knoei met het maandelijkse salaris, scheelt een hoop!!!

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    hoe doen jullie het dan bv als de wasmachine stuk gaat of de auto voor de apk of extra rekeningen en je hebt geen spaargeld dan kan je dat toch ook niet betalen?

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik snap dat ook nooit
    maar geloof mij dat veel mensen dan een wasmachine bij de whekamp kopen elke maand een beetje
    en er zijn meer mensen met een auto van de bank dan dat wij kunnen beseffen
    gelukkig mag iedereen het op zijn igen manier doen.
    ik spaar wel gelukkig.
    maar dat is ook alleen maar omdat dit ook financieel mogenlijk is.
    kan me voortellen als je van een minimum leeft je ook niet veel te sparen hebt.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Daar heb je meteen het grootste struikelpunt.
    Hier gaat er ALTIJD als we een bedrag gespaard hebben, iets kapot!
    En dan begin je weer opnieuw...
    Heb je weer een beetje gespaard...gaat er weer wat kapot!

Wij proberen zo'n 75 euro per maand te sparen maar aangezien ik nu met rijlessen bezig ben lukt het niet echt lekker.
    Maar ik hoop an de zomer klaar te zijn en dan willen we toch echt zo'n 150-200 euro proberen te sparen in de maand.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Boodschappen... incl 2 pakjes shag in de week voor vriendlief 150-175 euro per maand.
    En nog zo'n 15-20 euro aan drogisterij artikelen

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Wow dat doe je heel goed! :$ Dan doe ik toch echt iets verkeerd met de boodschappen. :(

17. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Jeetje mams, hoe krijg je dat voor elkaar? Heb je nog goede tips?

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vriendlief rookt van de Aldi Tobacco farm 2 pakjes in de week is ongeveer 12 euro.
    Verder veel aanbiedingen kopen(zoals laatst die doos vlees bij de c1000, ik heb nu nog steeds vlees in de diepvries liggen en nog amper wat bij gekocht)
    3 broden voor 2 euro bij de AH.
    Verder gewoon op de centen letten.
    Zoals danoontjes van de Aldi zijn 10 cent duurder als de goedkoopste van de AH. De gewone thee van de Aldi is 40ct per 20 zakjes en die van de euroshopper is 28ct.
    Noem maar een paar voorbeelden.

Zo eten we op zaterdag regelmatig pannekoeken.
    1 pak complete pannekoekmix van de AH kost iets meer dan een euro...Wij lusten er graag champignons in... 1 bakje bij de Aldi is geloof ik 75ct(en bij AH 20 ct meer).
    Zo hebben wij op zaterdag voor nog geen 2 euro alle drie te eten.

En zakken aardappelschijfjes van de euroshopper (1kg voor 65ct geloof ik) 2 zakken per week.
    Dan nog gewoon een zak verse aardappelen voor ong 2 euro.

Dan eten we nog een x chicken tonight (1 euro nogwat en een pakje rijst van 20ct)

Vlees koop ik diepvries bij de Aldi tenzij er aanbieding is bij de AH of c1000 want het scheelt gewoon TEVEEL! 2 krokante kipschnitzels voor 1,50 ipv 2,25-2,50 bij de AH
    Saucijsjes, 5 stuks voor 1,70 ofzo...

Luiers ALTIJD in de aanbieding. Dan zie ik een folder en dan neem ik gewoon van 2 weken 10 euro boodschappengeld en koop ik 3 pakken voor 20 euro.

Vriendlief Gel en douchegel van de action en huismerk shampoo die kost nog geen 3,50 per maand;)

En voor mezelf leg ik gewoon elke week 2-3 euro weg zodat er wat ligt als mijn shampoo/make-up op is.
    Kan alleen head&shoulders gebruiken want anders loop ik hele dag aan mn hoofd te krabben:( Maar die koop ik vaak 2+2 gratis ofzo.

Het is een kwestie van je ogen open houden

19. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik dacht dat de AH zo duur was, maar als ik het euroshopper vergelijk met Perfect van de boni is dat zelfs nog goedkoper. Verbaasd me echt!

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Petje af!:) Ik let wel op aanbiedingen, maar niet zo extreem. Misschien toch een idee om wel (of vaker) te doen. Ik doe zelf het meest mijn boodschappen bij de C1000.
    Ik heb wel eens een tijdje geprobeerd om de boodschappen te minderen en dan een vast bedrag per week contant in huis te halen, zodat ik er niet overheen kom. Dit lukt me dan even, maar val al snel in het oude patroon. Ik koop graag veel in voorraad (heb de kasten altijd ''vol'') en hou van A-merken, hoewel het best prima met ''wat minder'' kan.
    Je zet me door jouw voorbeeld wel tot nadenken. ;)

Deel Deze Pagina