Hoeveel sparen jullie per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderr, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Dat ben ik wel met je eens!
    Zit hier van sommige bedragen echt met mn oren te klapperen gewoon!

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ja dat heb ik ook. Helaas is de wereld nog steeds oneerlijk verdeeld. Mensen zijn rijk en anderen zijn arm. Er zit eigenlijk ook weinig tussenin. En als er prijzen worden gewonnen gaan die ook altijd naar de rijke mensen toe. Dus wij zullen er nooit beter op worden ben k bang.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Precies...
    Laatst viel ook in onze woonplaats de straatprijs van de postcodeloterij ofzo.
    Iedereen kreeg 1000 euro...
    Maar waar viel de prijs, buitenaf! Aan de rijkestinkerdlaan!

4. skatjuh87

dat is nou precies wat ik bedoel. We hadden wel geld gespaard maar dat is vorig jaar met de bruiloft opgegaan ( logisch )
    Nu bekijken we gewoon wat we kunnen kopen, ook i.v.m de aankomende kleine. Maar k heb nu al de angst als we een kinderwagen moeten kopen, die dingen zijn hartstikke duur. En durf t nie aan om n 2dehandse te kopen.
    Ik heb me er een beetje bij neergelegd dat we t nou eenmaal niet ruim hebben maar soms komt alles weer naar boven. Net als nu. ik heb namelijk net n parkeerboete gekregen. ( blauwe zone is overgegaan in betaald parkeren en staat niet aangegeven )
    Dus is weer +50,-

Ik ben er nu gewoon weer heel boos om en word dan gefrustreerd :(

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Skatjuh...Dat is echt héél erg balen! Kan me heel goed voorstellen dat je daar gefrustreerd/boos over bent!

Wij kunnen dan wel €400,- sparen per maand, maar zijn daar nog niet zo lang mee bezig. en hadden daarvoor ook nog geen buffer achter de hand, dus zoveel hebben we nog niet. ;) In het begin ging álles in ons huis zitten. (zijn druk aan het verbouwen en is nog láng niet klaar!). Hebben er nu voor gekozen toch maar te sparen, ook ivm met een eventueel kindje (hopelijk!) en als extra buffer.. stel dat er iets kapot gaat?!

Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe dat voor jou moet voelen. Ik heb soms ook van die jaloerse gevoelen t.a.v. de hoeveelheid geld die anderen hebben en/of kunnen besteden! Ik kijk soms wel eens heel erg op tegen mijn schoonzus, zij is heel zuinig en heeft een héle vette bankrekening, maar woont nog thuis. Logisch dat ze dan kan sparen, maar wou soms dat ik/wij er wat van mee hadden! die jaloezie slaat ook nergens op, omdat wij het best goed hebben en wij in een andere situatie zitten. Koopwoning, etc.. maar toch kan ik dan soms gefrustreerd raken. Heel gek.
    En als ik dan lees dat jullie helemaal niet kunnen sparen, dan vind ik dat best heel erg! Ik hoop dat er (ooit) betere tijden aanbreken!
    En wie weet win je nog es wat? ;) Ik hoop het voor je!

Knuffel!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Blokker heeft vaak de Cruiser in de aanbieding.
    Dat is ook een combiwagen en die kost maar iets in de 100 euro ipv de 450 euro ofzo die ze voor de meeste vragen.

dat van die boete, kun je aanvechten he!
    Gewoon melden dat het nergens staat aangegeven.
    Die boete hoef jij echt niet te betalen hoor.

7. skatjuh87

nou ik weet uit ervaringen van anderen dat het aanvechten meestal weinig nut heeft ( helaas )
    Heb niet eens de tijd om het te regelen. Ik ga gewoon hopen dat de acceptgiro niet binnen gaat komen.

En je hoeft geen medelijden met me te hebben hoor. Ik heb lieve vrienden en familie, een geweldige man, een dak boven mijn hoofd, een auto om mee te rijden, en lieve katten om me heen.
    En natuurlijk niet te vergeten na lange tijd eindelijk een frummeltje in mijn buik. Het is dat geld belangrijk is maar anders was ik een van de meest gelukkige mensen op aarde denk ik.

8. skatjuh87

en ik zal eens kijken voor die kinderwagen, heb gelukkig nog de tijd

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    De rijkestinkerdlaan? Ah, in zo'n laan ben ik dus opgegroeid. Overigens is bij ons nooit de postcodeloterij gevallen of wat dan ook.

Ik vind het een beetje kortzichtig allemaal. Er gaan ook echt genoeg prijzen naar armere mensen. En ik heb zoiets: wil je veel geld gaan verdienen? Ga studeren, studeren, studeren. Haal diploma's en ga keihard aan het werk ipv steeds te zeuren over hoe oneerlijk de wereld wel niet is.

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij kunnen dan wel 1000 euro in de maand sparen maar wat wij veel liever zouden hebben een KINDJE en geen 1000 euro sparen in de maand.
    Al hebben wij het super goed en zijn we heel gelukkig 1 ding missen wij en dat is NIET met geld te koop.
    Wij krijgen van mijn zwager ook vaak ROT opmerkingen als we op vakantie gaan kun je weer zien waar het geld zit (wij werken er gewoon voor en hebben alle 2 maar een ''MBO'' opleiding)
    Dus wees niet jaloers op mensen die veel geld hebben het wil echt niet zeggen dat ze gelukkiger dan jou zijn hoor.

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Zustertje...Ik ben het helemaal met je eens! Idd liever geen geld en een kindje, dan de rijkste op aarde zonder kind!

@MvLiam..Ik ben het opzich wel met je eens, maar soms heb je gewoon pech in bepaalde situaties of kun je niet bereiken wat je graag zou willen. Maar dat het (over het algmeen) je eigen verantwoordelijkheid is, ben ik met je eens.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij sparen... NIETS...

:(

Ik zou wel graag willen, maar we houden gewoon niets over. We wonen in een koophuis en sinds mijn zoontje er is werk ik deeltijd. Al met al komen we precies rond.

Daar komt nog eens bij dat ik ontzettend slecht ben in sparen. Als ik geld over had, lukte het me waarschijnlijk nog niet. Ik kan het gewoon niet, nooit gekund ook. Als kind al niet. (Herkenbaar?)

Maar ik klaag niet hoor. Ik heb al een heel mooi bedrag op de bank, dankzij een erfenis. Dus de noodzaak is ook niet zo hoog. Al wil ik dat geld liever bewaren voor als we ooit zouden verhuizen. Als ik elke keer geld van de rekening haal voor de een of andere noodsituatie, blijft er natuurlijk niets van over.

:( Mag ik overigens vragen waarom er in vredesnaam zo vijandig wordt gedaan in dit topic? Ik snap daar echt helemaal niets van. Ja, sommige mensen hebben meer geld over. En dat is hun goed recht: het is hun geld. En ja, soms valt de loterij in een rijke straat. Maar vaak ook niet. En andersom: sommige mensen zijn niet in staat om te studeren. Omdat de situatie zich gewoon niet zo heeft voorgedaan. Of mensen kiezen ervoor minder te werken (zoals ik) en houden minder over. Of mensen werken wel keihard, maar hebben nu eenmaal niet gestudeerd en verdienen daarom minder, en kunnen dus niet sparen.

Bovendien zitten veel van ons in de kleine kinderen. Dat betekent vaak minder werken en hoge (nieuwe) kosten. Dus minder sparen. Het hoort er ook een beetje bij...

13. Seth

Seth Niet meer actief

En wat nou als je ouders daar het geld niet voor hadden?:D

of je hebt de capaciteit er niet voor? Dan begin je met een studie en eindig je zonder diploma met een schuld.... en kan je weer niet sparen.....:D

Soms loopt het in het leven niet zo, dat je altijd alle kansen krijgt die je zou willen.....;) of dingen lopen gewoon zo dat je niet KUNT sparen, (ontslag, ziekte etc, etc, etc,) dus ook kortzichtig eigenlijk.....;)

hier sparen we genoeg eigenlijk...en genoeg om gewoon te leven.... dus kortom... t gaat goed...:)

14. Seth

Seth Niet meer actief

en een simpele beredenatie....

hoe meer geld je hebt, hoe meer loten je kan kopen, hoe meer kans je hebt.....

Arme mensen (of mensen die niets extra's hebben) hebben geen geld om te gokken.... :D

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Volgens mij heeft het ook gewoon te maken met het soort werk dat je doet (wat weer samenhangt met je opleiding). Je kan wel universitair opgeleid zijn, maar als je bijvoorbeeld Culturele Antropologie hebt gestudeerd kom je vaak nog niet aan de bak. Als je daarentegen bedrijfskunde hebt gestudeerd oid is het natuurlijk lekker verdienen. Maar daar moet dan wel je interesse liggen.
    Ik heb ook gestudeerd (doe dat in zekere zin nog steeds), maar heb nu niet echt een vakgebied gekozen waarbinnen je lekker kan binnenharken. Ik vind het daarentegen belangrijker dat ik leuk werk heb, dan dat ik goed verdien.
    En daarnaast speelt je uitgavenpatroon nogal mee. Wij wilden graag in de binnenstad wonen, in een karakteristiek koophuis, met drie slaapkamers en een tuin. Dat moet wel wat kosten natuurlijk. En we wilden het leuk inrichten, met designspullen. En we eten ook graag lekker. Dat is allemaal natuurlijk wel prijzig.
    Kijk, als we nou ergens op een woonerf gingen wonen en we kochten onze hele huisraad bij de Leenbakker, dan had ik ook 500 euro in de maand over. Maar ja, dat wil ik niet...

16. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Dan moet je hopen dat je een of ander talent hebt. :D
    Of natuurlijk zo'n rijke stinkerd uit die ene straat trouwen!

En als je echt wilt studeren kan dat ook zonder geld van je ouders, je kunt tegenwoordig je collegegeld lenen. ;)
    En het klopt dat het dan handig is om een beetje te kijken welke richting je op gaat ivm een toekomstige goed betaalde baan.

Nee, ik was een beetje kort door de bocht (ik weet dat er altijd gevallen zijn waar het moeilijker ligt) maar het was meer een reactie op de rijkestinkers/oneerlijke wereld berichten.

En zoals hierboven al gezegd, sommige mensen met heel veel geld dromen van dingen die "armere" mensen hebben. Sommige dingen zijn niet te koop en juist dát zijn de dingen die een mens gelukkig maken.

17. Seth

Seth Niet meer actief

maakt niet uit,....... ik hap wel hoor..... :D

Och... ik kijk altijd naar wat ik wel heb....
    ik heb te eten, heb dalijk 3 kindjes... vent, huisje.... etc. etc.

ennuhhh ook de mensen die in vila's wonen, wil niet zeggen dat die geld hebben....

mijn stiefvader kwam voor zn werk veel bij mensen thuis...
    op geven moment kwam hij in een vila.... en vroeg vrouw op gegeven moment aan man:
    " wat doen we schat, eten we vanavond vlees of gaan we zondag met de auto weg?" :$

nou en dat zijn dan mensen met geld.....
    als ik wil eet ik vanavond vlees en ga ik zondag met de auto weg....:D

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #138 Mams136, 15 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010

Jeetjemina, ik maakte maar een grapje hoor.
    Zal mij een bal jeuken dat die prijzen niet hier vallen...ik speel niet eens mee!

En dat dikgedrukte stuk dat gaat wel heel erg over de lijn hoor...
    Vind dat je dat niet kan maken om te zeggen.

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Leuk zo'n communicatie via Internet ;)...
    Ik denk dat we allen wat anders bedoelden dan hoe het opgevat werd. Dus laten we het vooral leuk houden. :D

@Lindangel...voor mij geldt hetzelfde! Ik ben het volkomen met je eens.
    Ik hou trouwens ook heel erg van luxe en kwaliteit. 't is idd ook maar waar je je geld aan uit wil geven! Als ik daar op bespaard zou hebben, dan had ik nu ook een extra spaarcentje gehad. Maar goed, dat is mijn/onze keuze geweest. En ben daar erg blij mee! dan maar wat minder op de bank. ;)

@Seth...zo zie je maar, hoe mensen elkaar voor de gek kunnen houden. Haha. :D

20. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Wij weten niet wat we sparen, ene maand meer dan de andere...voor ons mannetje word door opa en oma wel gespaard..

Wij doen trouwens wel boodschappen bij de Lidl...grappig verhaal daar over, mijn tante doet ook daar boodschappen, maar dan in Amstelveen..ze zegt, hoeveel mensen niet hun boodschappen in AH tassen volladen en dan in dure auto's wegrijden..dan denk ik, joh schaam je er niet voor dat je bij de Lidl boodschappen doet..:D

Deel Deze Pagina