Hoeveel sparen jullie per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderr, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ach ik ken iemand die speciaal zich ervoor omkleed (naar spijkerbroek/sportschoenen ipv merkkleding) om niet met haar dure kleding 'op te vallen' in de Lidl of de Aldi. hihi.. waar mensen zich toch druk om maken he.

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik vraag me af hoe je toch in hemelsnaam 1000,- p.m. kunt sparen?

Toen mijn vriend en ik allebei full-time werkte kregen we dat nog niet voor elkaar.

Heb je dan allebei een superbaan en woon je in een hutje op de hei? :p
    Of krijg je van (schoon)ouders geld toegestopt ofzo?

Vind het echt zó veel.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, als je beide nou een heel goed betaalde baan hebt, of gewoon niet veel uitgeeft....?

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

pffff wat sneu zeg...

En 1000 euro sparen is heel makkelijk hoor, als ik zou werken en geen kids zou hebben zou dat al makkelijk gaan eigenlijk...

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Is heel makkelijk hoor want wij wonen in een goedkope provincie en hebben een erg leuk huis met een lage hypotheek en geen hoge woonlasten. We doen leuke dingen en toch houden we zoveel over.
    Maar we hebben jammer genoeg geen kinderen waar we geld aan uit kunnen geven.

6. MvdW

MvdW Niet meer actief

Toen mijn man en ik nog in een huurhuis woonden spaarden we € 1.100,- in de maand.
    Nu hebben we een huis gekocht en gaat dat niet meer lukken, maar we sparen zeker nog € 600,-.

Straks als de kleine er is, zal het nog wel minder worden omdat ik dan ook 3 dagen ga werken.

7. bengel

bengel Niet meer actief

toen finn er niet was spaarden we 350 met pijn en moeite en nu 250 voor ons en 50 voor Finn, dus iets minder dan vroeger. 1000 euro sparen:$ dat hebben we niet eens te besteden na aftrek alle vaste lasten en boodsch/tank/telef

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

precies, dat bedoel ik.

Als wij alle vaste lasten er af trekken hebben we geen 1000,- meer over hoor.

Al werk ik nu wel part-time en gaat daar ook nog geld voor kdv vanaf.
    maar voordat we kinderen hadden lukte dat ook niet hoor.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Als wij heel zuinig zouden leven, geen verbouwing hadden en niet te veel verjaardagen, overige uitgaven etc..hebben, dan zouden we wel €800,- tot €1000,- kunnen sparen per maand. Dat is ook een beetje afhankelijk van het inkomen die maand, omdat ik onregelmatig werk, en daardoor dus ook een variabel inkomen heb. Ik kan dus meer over houden, maar houd ook erg van 'luxe'.

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Wij hebben ons huis 2 jaar geleden gekocht en dat is nu naar wens, de kleine heeft alles wat hij nodig heeft. we lopen knap in de kleding en sparen 500 pmaand. Er zijn ook gerust maanden dat dit niet lukt maar al met al niet slecht toch. man werkt 5 dagen en ik 2 maar krijg er 3 uitbetaald doordat ik in t weekend werk. (trouwens voor het eerst in jaaaaren dat we eraan toe komen om te sparen)

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    niks... maand is altijd langer dan mn geld...

ben 1 februari weer begonnen met werken, heb in 4 weken 30 uurtjes gewerkt.. deze maand eerste salaris wat bij voorbaat al op is...

12. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

er zijn ook mensen die daar hard voor werken hoor, om zoveel te kunnen sparen. iedereen kan sparen, we zijn alleen veel te verwend met zn allen.
    o wat zijn we zielig, maar wel een auto, mobiele telefoon, wii en ga zo maar door.

13. meisje1984

helemaal mee eens.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ja en je moet ook bedenken hoe hard sommige mensen werken voor alles.

Ik weet wel dat veel mensen mijn ouders en ons gezin altijd beoordelen, dat we zo rijk zijn enzo en waar we alles vandaan halen, nou mijn vader en man werken 2 keer zoveel uren als jouw man zeg ik dan, die werken ook keihard voor hun geld en lopen veel risico met hun eigen zaak..

Ik bedoel even ziek melden als je gebroken been hebt (noem maar wat) zit er niet in, mensen zijn erg kortzichtig en jaloers op iets wat ze niet precies weten wat het inhoud..

15. meisje1984

@isademi; klopt, en als hun er nog een full-time baan bij nemen, verdienen ze waarschijnlijk nog meer ook. mensen vergeten vaak dat er ook heus nadelen aanzitten. mijn man werkt ongeveer 80 uur in de week. ik zit vaak s'avonds alleen en hij werkt al 6 dagen. mogen we dan een keer extra op vakantie en uiteten.

ps: off topic, knap dat je zoveel bent afgevallen!

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

thanks en ja precies dezelfde situatie hier, dus erg herkenbaar :D

17. meisje1984

off topic : wat een fijn forum toch, altijd wel iemand aanwezig die hetzelfde doormaakt, hetzelfde kwaaltje, neurotische tics enz.:D

on topic: ik ga het altijd een soort van goed zitten praten, wat natuurlijk helemaal niet nodig is, maar soms kunnen mensen zo verwijtend reageren of kijken als wij onzelf wat luxe gunnen.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zal nooit afgunst tonen tegen iemand die hard werkt voor z'n centen en daarvan geniet.
    Zou ik ook doen als wij in die situatie zaten.
    Maar opmerkingen als: ga leren, ga hard werken...
    Dat kan niet altijd!
    Er zijn ook mensen die niet KUNNEN werken.

En ik weet, wij komen nu van 1 inkomen en een beetje rond...
    Strakjes als ik mn opleiding heb afgerond en een baan heb, dan heb ik ook een inkomen en dan komt onze tijd!

19. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wij sparen nu 100 euro in de maand, tis niet veel maar meer kan er even niet van af. Ik wil wel perse iets sparen omdat je anders ech niks achter de hand hebt.
    Straks, in augustus, ga ik een andere hogere functie doen op mijn werk waardoor ik meer ga verdienen, dat extra geld zetten we dan ook apart.

20. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ik kan eigenlijk wel redelijk genoeg sparen maar geef het altijd uit. Nu ik zwanger ben zie ik het nut weer en ga weer eens aan de slag met me spaarpot. Ik spaar wel iedere maand voor me dochter zo 25 euro als ik wat over heb zet ik dat er ook op. Verder spaar ik iets van 50 euro maar maak het bedraqg wat ik dan gespaard heb ook wel weer eens op. Vanaf deze maand niet meer!

Deel Deze Pagina