Hoeveel sparen voor kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kellebell21, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Spaar niet voor de kleine apart, we hebben 1 spaarrekening. Voor de studie zorgen wij maar alle andere dingen mag hij zelf sparen.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je weet het inderdaad niet; misschien worden koeien wel zijn allergrootste passie! :D

3. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij sparen voor beide kinderen 20 euro per maand. Mijn schoonouders zetten er ook automatisch 20 euro per maand op hun spaarrekening. Mijn ouders storten zo nu en dan een bedrag er op. Die rekening gebruiken we voor als ze gaan studeren en wij het misschien niet kunnen betalen. En ze hebben nog een spaarrekening daar storten we geld op uit hun spaarpotten en daar weten we nog niet wat we daar mee doen. Als we het geld van de studie niet gebruiken dan kunnen ze daar later in overleg gebruik van maken voor andere dingen

4. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op welke c.q. wat voor rekening zetten jullie dit vast?
    Wij sparen nu nog op een rekening van onszelf maar willen dit binnenkort overzetten op een aparte rekening voor de kleine.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wij sparen voor elk kind 15 euro per week, die is voor huis in te richten of studie....
    En hebben nog een aparte rekening onder ons beheer en daar gaat de kbs op.
    Als ze een auto willen, halen wij daar een deel van af, en gebruiken ze het daar mooi voor, de rest krijgen ze ooit als extraatje.......

6. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    80,- per maand en bij zijn geboorte een buffertje gestort

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.854
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij sparen minimaal de kinderbijslag. En soms wat extra's. We hebben bijvoorbeeld een deel van de erfenis van mijn opa doorgegeven. En met verjaardagen hebben we altijd wel een budget in gedachten, maar ze hebben al zoveel en ze krijgen natuurlijk van familie ook nog het nodige. Dus dan zetten wij het deel dat we niet gebruiken op hun spaarrekening. Mijn ouders doen dat ook regelmatig.

8. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij sparen nu €10 per maand op een zilvervloot, op het moment is er gewoon even niet meer. En nee we hebben het helemaal niet slecht maar hebben vorig jaar een huis gekocht. Met een lineaire hypotheek en daarnaast ook een lening bij schoonouders om het eea te kunnen verbouwen. Deze lening hebben we in 4 jaar afbetaald en dan kunnen we een stuk meer gaan sparen!

Ik doe ook elke week €2 in een spaarpotje, die staat bij ons op de schoenenkast bij de voordeur stond klaar om mee naar boven te nemen maar iedereen die op visite komt goit er bijna wat in echt grappig en lief ging het gister toevallig tellen en er zat al €40 in en dat ding staat er amper een maand. Dit geld zal ik 1x per jaar op dr rekening storten.
    Zelf spaar ik ook nog op mijn spaarrekening en vijfjes spaar ik in een envelop loopt ook snel op! En ik spaar ook nog kleingeld in een spaarpot stort ik ook 1x per jaar!
    Zo sparen we toch iets!

Ik wil trouwens sparen voor dr studie. En wat er eventueel over is mag ze van mij gebruiken voor andere dingen. Ik heb mijn rijbewijs zelf betaald en daar al vanaf mijn 15e voor gespaard en ben zo trots dat ik dit zelf kon betalen. Ach ik weet het ook niet zo goed mocht het zo zijn dat we tegen die tijd genoeg geld over houden krijgt ze het misschien wel....... Ligt er denk ik heel erg aan hoe ze zelf is ik vind het wel heel erg belangrijk dat ze dingen respecteert die ze krijgt en daar dankbaar voor is, maar dat heeft ook weer met opvoeding te maken en dat begint nu al.....

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    20 euro per maand per kind, en dit blijft in ons beheer, stel je voor wij raken onze banen kwijt en ehbben het nodig dan kan dat, stel je voor ze worden 18 gaan niet studeren en willen graag een auto ervan kopen, dan kan dat, of een inboedel etc... maar wij bieden dat dan aan om voor hen te kopen wanneer wij zien wat er 'nodig' is :) ik ga niet zomaar een paar duizend euro geven aan een jongen van 18 jaar haha, mijn kinderen worden natuurlijk superlief, eerlijk en verantwoordelijke jongens :p maar toch :D

10. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Het KGB en kinderbijslag daarnaast 25 per kind per maand.
    Is voor studie/huwelijk/kinderen wij beslissen wanneer ze wat krijgen. Ze hoeven ook niet te weten wat we sparen voor ze...

11. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Zo denk ik er dus ook over! Ik ben ook nooit iets tekort gekomen (studie/rijbewijs) maar heb wel altijd gewerkt, van krantenwijk tot weekendbaan. Ik ben daarom ook niet van plan mijn zoon duizenden euro's mee te geven omdat hij bijvoorbeeld straks een auto wil hebben. Daar kan hij zelf voor sparen. En tuurlijk als hij ouder is en op zichzelf gaat wonen, gaan wij zeker iets bijdragen. Maar het moet niet vanzelfsprekend zijn. En daar gaat het om denk ik.

12. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier precies zo.

Deel Deze Pagina