Ik woon nu aan de andere kant van de Krimpenerwaard. En hier gaat het wel. Maar er tussenin is echt dramatisch.
ja er gaat wel een buslijn over de provinciale weg, door de zilverstad en BAB. maar absoluut niet naar de kleine dorpen zoals vlist of perkouw dan moet je soms echt nog een heel eind fietsen. Misschien maar niet verder dit topic vervuilen met regionaal geneuzel
Geen idee waar je het nu precies over hebt ik zit iig wel in een best goed bereikbaar stuk van de Krimpenerwaard, geen gat
Wij sparen voor de kids 50 per maand. Op 18e kan ik daar t rijbewijs, auto of studie van betalen. Want de rente komt erbij en ik stort soms grote bedragen. We sparen nu amper. 2 kids gekregen, beide minder gaan werken. Alles duurder, brandstof, energie, kinderopvang.. Maar we hebben flink gespaard, dus genoeg reserves en geen hypotheek meer. Maar ik ben best zuinig. De tijd met mijn kinderen is mij veel waard nu ze klein zijn. Werk 18 uur. Spaargeld weet ik zo niet, hebben diverse rekeningen beide maar het is meer dan voldoende. Een deel staat ook vast en komt binnenkort vrij.
Ik wil mijn kinderen ook helpen met bijv een huis. Niet voor bijv dure merkkleding, uitgaan enz. Maar echt dan op weg helpen. Wij hebben van ouders ook veel gekregen (geld) Maar 3 vd 4 ouders zijn al gestorven.
Nu al geen hypotheek meer? Hoe dan? Wij hebben nog 130.000, wel tegen hoge rente zoals 10 jaar terug, maar ben daar al best trots op. Maar jullie al niks meer, echt netjes hoor!
Hier ook nog een dikke hypotheek, als we aflossen voelt het als een druppeltje op een gloeiende plaat.... Jammer, als ik vroeger had geweten wat ik nu allemaal weet, had ik het vast anders gedaan. Ik sta ik steeds in 2-strijd wat betreft de inzage van onze buffer financieel en dus de hypotheek. Doorsparen of aflossen? Wij sparen maandelijks 100 voor de kinderen trouwens. Beide opa's en oma's sparen ook nog voor de kinderen, dat gaan ze volgens mij gewoon ontvangen bij 18de verjaardag en dat kunnen ze van 'leren'. Onze pot voor hun gaan we tzt gebruiken om iets mogelijk te maken. Wel bedoeld voor nuttige bestedingen omdat wij er zelf best nogal moeite voor moeten doen te kunnen en blijven sparen voor hun.
Aflossen alleen doen als je je buffer niet nodig hebt, want je kunt niet meer je geld natuurlijk. Verder lossen wij elke maand extra af. Alles wat ik minder betaal aan hypotheek, los ik volgende maand ook weer af. Zo los ik elke maand ietsje sneller af en merk ik het niet, omdat mijn hypotheek bedrag totaal gelijk is gebleven. (Maar heb ik ook geen profijt van lage maandlasten nu, maar dat is nu ook niet nodig).
Ja, bij Klarna en Banca Progetto. Deze deposito's lopen in juni af, omdat de verwachting wel was dat rente zou stijgen. In juni zetten we dan eventueel over naar andere bank. Even dan rentes en looptijden bekijken.
Ik heb helemaal niets meegekregen van thuis. Kwam uit een arm gezin met 2 ouders die niet konden werken. Heb op latere leeftijd zelf gespaard voor mijn opleidingen, rijbewijs en auto. Op sommige momenten baalde ik wel. Echt genieten van het leven was er nooit bij. Jeugd? Welke jeugd? Werken deed ik al op hele jonge leeftijd. Maar aan de andere kant heeft het me ook wel voldoening gegeven. Voor mijn kinderen spaar ik wel. Niet hele grote bedragen....... maar hoop hun basis wel iets beter te regelen dan hoe het bij mij ging. Ik heb geen vaste bedragen wat ik spaar. Net hoe het uitkomt!