Ik heb slag in mijn haar en mijn man vindt dat super aantrekkelijk, dus dat wil ik graag benadrukken als ik er echt flink tijd in investeer ga ik van type 2c naar 3a, maar dat kost dus wel heul veel tijd. Nu heeft gisteren mijn föhn het begeven, en zie ik door de bomen het bos niet meer. Aan de lucht laten drogen is door de week geen optie, dan kom ik met nat haar op mijn werk. - een airwrap: lijkt me veelzijdig, maar ook veel tijd kosten. Het is natuurlijk ook niet meer je 'natuurlijke' krul, en komt niet met een diffuser. Maar het lijkt me wel fijn werken, ook zonder heel veel hitte. Voor dat bedrag denk ik ook niet "als het niks is, is het jammer" - föhn met diffuser: ja, dat had ik ook. Maar soms zitten er dan in eens plukjes tussen die recht naar beneden vallen. Daar moet dan toch weer iets mee. Ik denk ook dat mijn föhn niet zacht genoeg kon om echt mooie krullen te maken, maar welke föhn moet ik dan wel hebben? - stijltang: gebruik ik nu om die dooie plukjes wat extra leven in te blazen, of als ik het helemaal zat ben alle krul er uit te trekken Andere dames, waar maken jullie gebruik van? Bevalt de airwrap? Heb je een niet-dyson en ben je tevreden? Heb je een föhn die je aan kan raden? Ik vind het helemaal niet erg om er nu geld aan uit te geven, maar ik wil niet dat het een miskoop wordt.
Mijn airwrap is stuk. Gebruik nu gewoon een ronde fohnborstel. Inrollen met föhn erop af laten koelen en uitrollen en je hebt een goede slag. Ik heb er 1 van carmen, denk al 20 jaar oud maar doet het nog. Ik ga wel binnenkort direct een nieuwe airwrap kopen want die geeft veel meer volume dan mijn fohnborstel.
Ik heb deze: https://www.haarpro.nl/bellissima-my-pro-diffon-ceramic.html, is wel alleen een diffuser dus. Nu heb ik een hekel aan mijn haar diffusen en het duurt erg lang bij mijn haar (aan de lucht drogen duurt bij mij zonder product 5+ uur en met product 7+ uur), dus ik heb ook een droogkap, deze: https://www.basler-beauty.nl/merken/babyliss-pro/babyliss-pro-bab900e-droogkap-met-statief.html?utm_source=vergelijk_nl&utm_medium=cpc&utm_term=%5B62153-1267205%5D%5Bcc1f3303-f275-483c-b8bf-ec22dcf87d8a%5D&utm_source=vergelijk&utm_medium=cpc&utm_campaign=psm_vergelijk_nl&utm_term=%5B62153-1267205%5D%5Bcc1f3303-f275-483c-b8bf-ec22dcf87d8a%5D&utm_medium=cpc&utm_source=vergelijk_nl (was goedkoper toen ik hem kocht) Nu mijn haar mijn schouders raakt, doe ik na de droogkap mijn uiteindes nog even kort met de diffuser, want die worden niet helemaal droog, maar dat kost maar een paar minuten. Mijn haar is voornamelijk 2b/2c.
Ik ga altijd naar een krullenkapper. Heb net als jij slag in het haar en als ik daar vandaan kom dan een mega bos krullen. Wat zij doen is beetje wat erin en dan föhnen met diffuser opzet stuk en onderste boven gaan hangen met je hoofd. Misschien heb je hier wat aan?
Naar welke krullenkapper ga jij? En merk je veel verschil met een normale kapper? Sorry, beetje off topic.
Haha no worries krullen kennis is altijd welkom volgens mij. Ik ga ook naar de krullen kapper en het is het echt waard wat mij betreft ga zelf in Almere of Utrecht, beetje afhankelijk van waar plek is en wat uitkomt in mijn agenda. Ik geef daar ook netjes aan dat ik echt geen tijd heb voor een curly hair routine. Heb dus wel de goeie producten, maar mijn föhn blies gewoon te hard. Ook met diffuser blies 'ie de krullen er uit.
Zit heel veel verschil in qua knippen bij de krullen kapper of de gewone. Het is een heel andere manier van knippen, ziet er ook altijd heel raar uit als ze het knippen alsof je heel scheef geknipt wordt. Ik ga bij een hier kn het dorp.