Hoeveel speel jij met je basisschoolkind(eren)?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tupp, 4 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij gaan elke dag wel wandelen, spelen in het bos of de speeltuinen af.

    Verder knutselen we veel, koekjesbakken en dansen we we veel. Ik doe niet altijd mee maar ben wel altijd in de buurt. Nu heb ik naast twee kleuters ook nog een peuter en een baby.
     
  2. Biggetje100

    Biggetje100 Niet meer actief

    Geloof me, bij meerdere kinderen heb je weer een ander iets, namelijk ruzie maken. ;) Gelukkig gaat dat hier iets beter de laatste tijd nu ze allemaal graag knutselen en kleuren. Dat kunnen ze samen een stuk beter dan delen van een bak duplo, trein sporen ed.

    Wbt kind naar de opvang als je vrij bent; ik doe dat dus ook. Heerlijk! Voor afspraken, huishouden, winkelen en lekker ontspannen. Ook fijn om die tijd samen met man door te brengen als hij ook vrij is. Ik voel me daar ook echt niet schuldig over, toen ik het nog nooit had gedaan wel, gewoon bij het idee al, maar slaat nergens op. Mn oudste is dolblij als er een studiedag is want dan mag ze de hele dag naar de bso. En vandaag waren mijn jongsten heel verontwaardigd dat ze niet naar het kdv mogen. Ze hebben het daar zo leuk en ik ben echt een gezelligere moeder als ik niet non stop door hoef. En ik kies het liefst hiervoor, uit logeren of zo doe ik dan juist weer nooit. Wel af en toe oppas als ze op bed liggen.
     
    Zonnestralen en Liekje81 vinden dit leuk.
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Kind naar de opvang op vrije dagen/tijdens mijn zwangerschapsverlof deed ik ook. Kon ik eindelijk eens dweilen zonder dat er meteen doorheen werd gelopen en de rest van het huishouden en de boodschappen doen in een fractie van de tijd dan dat ik er een kind bij had. En ik was aan het einde van de zwangerschap best moe, dus ik sliep lekker bij.
    Bovendien vond mijn kind het wel prima op het kdv.
    Verder denk ik dat het allemaal wel meevalt of je je kind voor de t.v. zet, naar het kdv brengt of wat dan ook als je even geen zin hebt om er de hele tijd druk mee te zijn.
    We hebben het gewoon over wat extra rustmomentjes voor jezelf en natuurlijk niet dat dit dus elke dag er zo aan toegaat.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Tijdens mijn verlof deed ik dat ook, maar vind dat persoonlijk wel wat anders dan elke vakantie de opvang door laten lopen. Kinderen hebben niet voor niets vakantie denk ik dan.
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter is juist nu helemaal van slag omdat ze vakantie heeft. Die is zo gebaat bij structuur. Ik heb dr nu thuis uit het oogpunt idd van: lekker vrij. Maar eigenlijk doe ik haar dr geen plezier mee. Toen ze nog op kdv zat, ging ze daarom meestal wel gewoon. Ik bracht dr later en haalde eerder. Maar zelfs dat was dan anders en een hele hoop heisa. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen nu ze naar school gaat. Hopelijk wordt het wel beter.
     
  6. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Waarom? Mijn zoon gaat 2 dagen p/w naar de bso, ook in de vakanties. Ze doen allemaal leuke uitstapjes of leuke dingen op de opvang zelf. Het is toch geen straf. Mijn zoon wil zelf graag. Er zijn nog genoeg dagen over om als gezin wat te doen en tijd door te brengen.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze kinderen gaan niet in vakanties naar de BSO, maar ik weet zeker dat als we dat wel zouden doen dat ze het dan ook prima zouden vinden. Vooral de oudste geeft wel eens aan dat hij zijn schoolvrienden mist in de vakantie. En ze doen inderdaad extra leuke dingen in de vakantie! Met studiedagen zijn de kinderen ook blij als ze een hele dag BSO hebben.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Mijn kinderen gaan een dag per week naar de BSO. Ook in de vakanties. Ze doen er leuke dingen en even een dagje andere kinderen om zich heen doet ze ook goed. De andere dagen zijn ze thuis/met mij of ons op stap of op vakantie. Ik zie het probleem dan ook niet.
     

Deel Deze Pagina