Hier ook zo'n Ikea-kast met bakken, erg handig! Ze hebben aardig wat denk ik, kan het zo allemaal niet opnoemen, maar een greep: -grote bak vol met duplo -Evi-popjes en barbie's inclusief autootjes kleertjes etc. -puzzels -keuken + grote bak vol keukenspulletjes -kinderwagens -tekenspullen -mand met boeken -laptopjes En nog genoeg kleinere dingen zoals een tekenbord, kraaltjes, knuffels etc.
Wij hebben een speelgoed zolder, oftewel daar staat al het speelgoed waar de kleine meid niet mee speelt. Ze houd namelijk helemaal niet van speelgoed :-S. Een hele collectie Little People, Duplo, blokken, poppen je kan het zo gek niet bedenken of de kleine meid heeft het, maar ermee spelen nee hoor. En aangezien ik het onzin (en zonde van mijn woonkamer ) vind om speelgoed beneden te hebben waar toch niets mee gedaan wordt, staat dat op zolder. We brengen af en toe iets naar beneden om te zien of ze het al leuk vind maar dat is tot op heden niet het geval. Het gene wat beneden staat; 4 Puzzels 5 Boekjes (die worden afgewisseld met boekjes uit haar kamer, ze is lid van de Disney Club, dus inmiddels al flink wat boeken) Een Krijtbord Een magische tekenbord (zo'n bord wat werkt met een magneetje oid) Een houten trein Héééél veel knuffels. En dat was het, het is hier dus Tekenen, puzzelen, boekje lezen of met de knuffels spelen. Knutselen vind ze ook leuk maar dat heb ik niet standaart in de woonkamer staan. En wat ze helemaal geweldig vind is een tent bouwen onder de eettafel ( hoeslaken erover en klaar ). En verder speelt ze het liefste de hele dag buiten ookal is het koud, regent het etc. Wij kopen dan ook geen speelgoed meer voor haar, ook niet met sint/kerst want ze speelt er toch niet mee. Dus ze krijgt dingen als Pyama's, elektrische kinder tandenborstel en voor kerst een nieuw bed.
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat de kinderen een speelkamer hebben van 66m2, dus ruimte genoeg.
Liesbet77, mag ik vragen hoe je het allemaal opgeruimd houdt? Wij hebben hier ook aardig wat speelgoed, maar toch minder als jullie en... ik ben net behoorlijk lang bezig geweest alles weer een beetje op te ruimen Heb je toevallig nog een tip??
Hmm veel te veel. Hier beneden 2 grote piratenkisten met inhoudt ( tractors, treinen, Cars, Efteling zwaard, puzzels, en vooral veel grote auto's) . 2 rieten manden. 1 met kleine auto's en 1 met Playmobile. 2 van die bakken met Megablock, skippybal voor in huis, een tafel met 2 stoeltjes met op het tafeltje ene doos vol Funky Beans, en een doos met die Domino steentjes die je een tijd geleden bij de C1000 kon sparen ( handig, die oma's ) En een mand vol met viltstiften, kleurpotloden, verf, tekenboeken. Boven op zijn slaapkamer 2 houten speelgoedkisten met speelgoed. Op zolder 4 dozen met speelgoed. O.a. baby speelgoed voor Noah. Maar ook veel van die garage rotzooi die je moet opbouwen. Nou dat werkt hier dus echt niet. Die worden standaard gesloopt en belanden in 100 stukken door de kamer.
Ohaj, op zijn kamer ook nog een boekenplank vol met boekjes. En hier beneden liggen er ook nog een paar. En nog een boxzak met baby speelgoed en knuffels voor Noah, net als de boxlade. Om over het speelgoed voor buiten nog maar niet te praten
hier ook veel te veel speelgoed: - onder de tafel ligt het vol met puzzels en boeken - een grote zelfgemaakte bank waarin speelgoed kan worden opgeborgen (1,50 breed). Zit zo vol met speelgoed (van alles) dat het nog net dicht kan. - suzie de schildpad - poppenbedje - poppenbuggy - poppenkinderwagen - 3 kleine bakken en 1 grote bak duplo - een doos vol duplo treinrails - een lade vol met kleurboeken, kleurtjes en klei - bak vol met andere knutselspullen - bak voor klei attributen - in inbouwkast: little people kasteel, achtbaan, draaimolen en nog veel meer -op het bankje staan allemaal knuffels - vtech baby smile - speelgoed laptop - Vtech mijn verhaaltjesboek - babyborn op haar kamer: - little people treinbaan - 2 manden met speelgoed
Wow, wat een lijsten worden er weer bijgeschreven. Ik weet wel waar onze goedheiligman zijn inspiratie vandaan kan halen: wat nou speelgoedgidsen, kom eens neuzen op z.p.
ehm ... niét allez dat is te zeggen, wij hebben gelukkig een aparte speelhoek / bureel achter aan halve muur zodat je dat vanuit de zithoek niet allemaal ziet liggen. eens in de paar dagen moeten ze alles opruimen. zoontje van 5 kan dat eigenlijk mits enige aansporing wel goed zelf. die bakken van Ikea dat werkt eigenlijk wel goed, ik probeer me wel aan een bak pet thema te houden en alles zo te sorteren. heb alleen nog een probleem voor de grotere stuks, ben daar nog een oplossing voor aan het zoeken. staat bij jullie bvb de boerderij van little people, keukentje zo in de woonkamer? want die passen niet in een bak... en vind het zo slordig staan....
Wij hebben een mooie grote kast(met deuren) in de woonkamer waar al haar speelgoed instaat. En daar halen we steeds datgene uit waar ze mee wil spelen. Alleen haar keukentje staat in de kamer maar die staat in een speelhoek zodat je em niet steeds ziet.
Wij hebben beneden een dressoir staan waarin staat (voor onze peuter): - een FP boerderij - twee dozen Duplo - een 9 liter box met houten treinen en rails - een stationnetje - een brug - een stal van FP - Een nijlpaard van Playscool - een telefoon aan een touwtje - een hondje aan een touwtje - een speelgoedstofzuiger - een la vol stoffen ballen - een la vol puzzels en boekjes - een la vol klein grut (waterpistooltjes, helm, veiligheidsbril, caleidoscoop, Nijntje TV etc etc) dan naast het dressoir: - een blokkenkar met blokken - een loopbakfiets - een schommelkoe - een activity center voor de baby - een stoeltje - een telraam - een houten vrachtwagen - een knuffelgiraf aan de box een grote zak vol babyspeeltjes - 9 liter box met kleispullen - 3 liter box met knutselspullen - 30 kinder dvd's (Disney, TT, Thomas, Bob, Nijntje) boven op zijn kamer (Expedit van Ikea, goed ding!) - 2 Bob de Bouwer voertuigen - een mand vol knuffels - nog een hondje aan een touwtje - een mini blokkenkar - 50 boeken (zus was basisschoolleerkracht en heeft alles aan haar neefje gegeven wat ze ooit heeft gekregen) - twee houten auto's - een FP kassa - een grote stoffen voetbal - 3 houten puzzels - een speelstuurtje - twee stoffen Nijntjes - pluche Ioor Buiten / garage: - driewieler - buiten Duplo - plastic bolderkar - houten trein voor buiten - zandbak met toebehoren Nou dat was het wel een beetje... pfff... wat een boel voor één jongetje van ruim 2 hahahaha... Ach de baby zal vast van een boel dingen ook nog lol hebben. Met Sinterklaas en Kerst komt er natuurlijk weer wat bij maar dit jaar geen grote dingen... ff rustig aan. Er is hier genoeg!
- stuk of 5 kleine auto's - tractor met bijbehorende dieren van Little people - boerderij duplo van Little people - bak vol boekjes - zachte blokken - Peter de snelle kever auto -vracht auto -bus met poppen (litte people) - baby laptop (v-tech) -houten kraanwagen -houten blokken -houten vrachtwagen - tafel van megablocks - loopkar -treinstation (v-tech) - pretpark van (v-tech) - autogarage - kegel spel van sesamstraat -teletubbie kiekeboe -dokter (bert) sesamstraat -ballen apparaat die ballen de lucht in blaast -speelgoed vliegtuig -ballen -hamer -muziek knuffels (o.a. nijntje) -stuur auto met allerlei tierelantijn - pelikaan met ballen die hij aan touwje kan voortrekken - woesel en pip hondje met touwtje - school bus van little people Oh ik schaam me gewoon als ik mijn lijstje zien. Maar we hebben bijna alles gekregen. Het enige wat wij zelf hebben gekocht zijn paar boekjes, zijn pretpark en loopfiets. Wij zetten ook veel op zolder en wisselen veel af.
Pfff, veels te veel! En Sinterklaas komt er weer aan. Sem is nu 3,5 en hij verzuipt bijna in zijn speelgoed. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen om het allemaal op te noemen. Er staat speelgoed in de schuur, in de woonkamer en in zijn eigen slaapkamer. Ik kom sowieso zwaar ruimte tekort.
Is hier precies zo... We geven met de verjaardag en sinterklaas cadeautjes. Ook niet belachelijk duur of zo.. Denk van ons in totaal niet meer dan 40 euro per feest. Maar ja.. die vrienden en familie he?!? Opa en oma vinden het altijd wel leuk om tussendoor met cadeautjes aan te komen.. We gaan dus ook eens goed uitdunnen hier. En dan maar iets op zolder zetten. Dan kunnen we af en toe afwisselen. En de opa's en oma's hebben we haar eigen bankrekeningnummer doorgegeven. Dan kan ze zo sparen voor iets leuks. Anouk
3 van die verrijdbare bakken vol met boekjes, Little People, puzzels, Duplo, potloodjes, pianootje, telefoontje,(en nog meer van die lawaaierige rommel ) ...1 van de bakken zit ook vol knuffels dus dat vind ik dan wel weer meevallen. Verder nog een loopfiets, driewieler, ballenbak, bureautje, tafel met stoeltjes en een keukentje. Oh en Suzie de Schildpad. Gelukkig grote woonkamer. De bakken zijn helemaal niet geordend ofzo, vaak ligt het speelgoed over heel m'n woonkamer, ik gooi het er weer in en hoppa! klaar.
Hij heeft van die bakken van ikea om zijn speelgoed in te doen. Zijn iets kleiner dan de expedit. Ik weet niet hoe ze heten ze zijn er in het rood en het blauw. Hij heeft een bak duplo. Een bak vol met treinrails van zijn houten trein. Een garage met autootjes. Een bak met spulletjes van zijn keuken. Dan nog een paar bakken met vanalles en nog wat. Die moet ik eigenlijk eens uitzoeken. Een hele kinderboerderij aan knuffels en een pop. En zijn boekjes staan gewoon onderin de boekenkast. Verder buiten een bak met zandbakspullen en gereedschap.
pffff te veel om op te noemen. weet het echt niet. even wat hier beneden staat -loopkar -loopauto van cars -tractor met aanhanger (ook soort loopauto) -buggy met pop -2 grote manden met speelgoed zoals realpetz, balletjes, knuffeltjes etc -1 grote groene bak lego -1 grote bak namaaklego (van bartsmith) - 1 hele grote prinsessen bak op wieltjes vol littlepeople en dan nog een plank in de kast met extra little people (kermis, dierentuin, ark van noa, uitbreidingsetten en extra popjes, huisje, autobaan met draaimolen etc etc etc.) omdat het niet in die bak past en die is echt groot. - bak met kleine grut zoals popjes van de mac, frisbee springtouw -2 stokpaardjes met geluid(roze en bruin) -1 doos met klei en kleispullentjes -1 doos tekenspullen -1 doos knutselspullen dan heb ik nog 2 plank met de koekjestrommel, leer robot en praat en leer radio van ficher price. autobaan, huisje met vormpjes en sleutels, autoding met geluid en z'n stuurtje erop dan nog in de drassior gezelschapspellen zoals wie ben ik, apenboom en memorie, heel veel puzzels, spelletjes van dora en nog wat dingen dit is dus allemaal binnen en is pas uitgezocht dan op hun kamer (bij nando nog niet zoveel gelukkig) nando heeft - 1 bak klein speelgoed - accu politiemotor - winnie de poeh wip en draai ding alicia babyborn bedje babyborn eetstoel babyborn badje babyborn kledingkast vol met kleding makeup tafeltje met krukje 2 hangdingen vol knuffeltjes 1 bak met barbiespullentjes en verder weet ik het zo niet o tv met vtech spelcomputer die ze niet gebruikt want ze heeft een ds dan nog op zolde rhet een en ander en ook de schuur staat bom en bom vol. heb pas 3 tassen speelgoed weggegeven en ook heb ik het een en ander verkcoht op markplaats. nu komt sinterklaas er weer aan en ga ze wat grote dingen geven voor op hun slaapkamer. al dat kleine grut vind ik verschrikkelijk
je kunt beter vragen hoeveel meubels er nog staan haha eerst moest de computerkast eraan geloven en sinds kort is ook de salontafel eruit, ruimte nodig voor al dat speelgoed we hebben ikea trofast kasten met beide 6 bakken, plus nog een aantal bakken op de kasten zelf...en dan een speelhuis, een glijbaan, 2 poppenwagens, een bobbycar, een wheelybug, een houten keukentje...nouja veel te veel dus maar ik vind het wel gezellig, ze hebben nu 1 grote hoek van de kamer met die 2 kasten dus, hun speelhuis en een groot kidzimpulz kleed van 2 bij 2 meter. echt hun eigen plekje