Mijn man en.ik gaan zondag een nachtje naar preston palace.. Nu willen we maandag ook nog wat doen, we moeten om 11.00 het hotel uit... Maar ja wat gaan we dan doen??? Weet iemand nog wat leuks te doen in die omgeving? Is er ergens een leuke stad? Of.iets anders?
Ik weet niet of je er langs rijdt, maar Deventer is een erg leuke en gezellige stad. De Markt (straatnaam, geen markt dus) is vol met leuke terrasjes, of de winkel van de Deventerkoek (kun je ook koffiedrinken) er zijn in de omgeving van Almelo wel leuke kleine plaatjes (woon er in 1 van ) maar daar zijn meestal op maandag de winkels gesloten.
Hier iemand woonachtig in zo'n klein plaatsje en hier is op maandag alles open, is er een grote markt en a.s maandag is er ook een standwerkersconcours. Er zitten hier veel mode en schoenen winkels maar ook een schattig winkeltje in een heel oud pand die alles origineel hebben gehouden (dus oude keuken, bedstee alles zit er nog in en hun verkoopwaren staat er omheen)
Ik ken ook maar 1 plaatsje met een maandagmarkt . Dus denk het wel. Gaan jullie alleen of met kids? Anders is kinderboerderij dondertman in holten zeker de moeite. In almelo zelf zit op maandagochtend alles dicht.
Nijverdal is klein maar wel op maandag alles open, Rijssen is leuk en met markt, Ootmarsum is een geweldig kunstenaarsdorp maar weet niet wat er op maandag open is, Deventer is heel leuk en iets uitgebreider winkelen kan in Enschede.
ja ik woon in R, volgens mij was het inderdaad eerst een slagerij en toen zaten die oude dames erin met hun drogisterij en nu wordt er inderdaad thee en andere leuke dingen verkocht. De winkel | Mainstreet-Kado Rijssen - Net Even Anders
Ik vind Rijssen ook een aanrader. Gewoon gezellig rond slenteren en een kopje koffie en een broodje bij de Passage.
Rijssen is ook erg leuk. Had er niet aan gedacht dat alles daar op maandag open is (en ga dus wel eens per ongeluk op dinsdag als ALLES dichtzit ) Ik geef alleen even een waarschuwing: als ze plat praten kun je ze ECHT NIET verstaan en ik woon al heel wat jaren in Twente, en mijn man en schoonfamilie praten alleen maar plat. Maar Riessens....niet te volgen
Riessens is echt wel goed te volgen hoor . Leuk taaltje hihi. Maar is altijd gezellig winkelen en lekker over de markt struinen vooral met standwerkers concours. En inderdaad daar op dinsdag alles dicht, maar dat wordt wel steeds minder.
Klopt, woon hier nu 18 jaar maar heb een spoedcursus gehad (voordeel van in de bejaardenzorg werken), dus versta het nu wel. In het begin had ik er wel moeite mee b.v Wichter in Enschede (waar ik vandaan kom) betekend dit kinderen maar hier betekend het meisjes.
Klopt jaren geleden was iedere winkel die bij de Habi aangesloten was standaard op dinsdag dicht, nu is het merendeel wel open. Jaren geleden was de Hema ook dicht tussen de middag , zijn ze ook niet meer.
Tja ze moeten met hun tijd mee gaan, vond het wel erg irritant oo dinsdag alles dicht, dan werk je zelf in een winkel dus dinsdag je vast vrije dag en dan is alles dicht dus kun je zelf niks . Tja hier geboren en getogen daar, woon er sinds een paar jaar niet meer, dus ik praat het prima en versta het ook goed . Mensen kijken mij altijd erg verbaasd aan als ik van keurig Nederlands ineens in het plat begin . Maar erg leuk betrapte laatst zoonlief op plat praten, en dat terwijl ik het toch eigenlijk niet tegen hem doe en alleen met mijn ouders maar dat krijgen ze dan toch mee, klinkt grappig zo'n mannetje dat zulke uitspraken doet als wa woj da? Haha.