Hoeveel sport jouw partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Doritos, 13 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Helemaal niks…
    Let nergens op.. maar is 1.85cm en weegt 60 kilo.. hij kan eten wat hij wil.. en daarom ziet hij er ook geen noodzaak in

Doritos vindt dit leuk.
  2. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    3 tot 4x per week wielrennen. Binnen op de zwift of gewoon buiten. Tussen de 40 en 90 km per keer afhankelijk van hoeveel tijd hij heeft.
    Daarnaast ook nog een aantal keer per week rondje wandelen, meestal ongeveer 5 km. Hij eet daarnaast verder niet heel veel, maar houdt wel erg van snoep/koek/chips. Probeer niet al te veel in huis te halen, maar als ik maar 1 zakje snoep haal eet hij alles op waardoor de kids niets meer hebbeno_O

Doritos vindt dit leuk.
  3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Hij sport 3x in de week (cardio/kracht). Eet gezond en alleen vers eten vanwege vele voedselallergieën. En dan nog opletten dat hij niet teveel afvalt. Z’n BMI is op het randje van wat gezond/te mager is.

Doritos vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Elke dag, hij loopt volgende maand weer een marathon. Hij moet er tegen eten.
    Ik niet zoveel helaas.

Doritos vindt dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Te weinig! Maar hij kijkt wel veel sport…

Hij gaat een a twee keer per week naar een sportschool, maar ook soms maanden niet. Terwijl hij het juist goed kan gebruiken . Hij kan goed tennissen, maar hij heeft geen zin, hij kan goed golfen, maar vindt dat saai, hij heeft een superdure fiets staan, waar hij alleen nog op fiets naar een feestje of de kroeg… of naar het strand.
    Ik tennis, hockey en geef hockeytraining, mijn dochter sport ook 4x per week.

Doritos, Rizzoli en Merlino vinden dit leuk.
  6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Hier nu afgesproken in het weekend niet meer. Maar hij fiets 3 keer per dag binnen 30min of gaat kilometers wielrennen of maakt een wandeling van 3 uur. Aka meer dan genoeg…. Wandelen met name als hij veel meetings heeft.

Doritos vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hij liep meerdere keren per week hard maar door een meniscus probleempje gaat dat niet zo lekker meer. Gaat nu wel 1 tot 2x per week naar de sportschool maar geen idee wat die daar doet. Hij verteld het wel maar ik kom nooit in een sportschool dus geen idee ;)
    Hij wandelt iedere dag met de hond en doet zwaar lichamelijk werk dus hij komt wel aan zijn beweging.
    Eten en drinken doet die gewoon normaal, geen dieet whatever en dagelijks 1 of 2 biertjes.
    Is nog even slank als toen ik hem ruim 25 jaar geleden leerde kennen.

Doritos vindt dit leuk.
  8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    We lopen in ieder geval 1x in de week samen hard, en verder pakt hij een paar keer per week de gewichten. Wij hebben op zolder een leuke verzameling aan gewichten en dergelijke, dus hij hoeft er niet de deur voor uit. Daarnaast heeft hij fysiek werk, dus beweegt ook nagenoeg de hele dag op zijn werk.
    Qua eten is het overdag/avondeten over het al gemeen gezond, maar op vrijdag doen we altijd samen een wijntje met lekkere hapjes. Hij hoeft er niet echt op te letten, maar is wel bewust van wat hij eet en drinkt.

Doritos vindt dit leuk.
  9. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    2/3 keer per week krachttraining.
    2 keer per week hardlopen. Hij loopt obstacle marathons van 42 km dus een paar keer per jaar. Dit jaar een obstaclerun van 65 km op de planning en volgend jaar 2 triatlons.
    Die man heeft echt een bizarre conditie. Ik verbaas me er echt met regelmaat over. 20 km hardlopen door de weeks is voor hem een klein rondje o_O

Doritos vindt dit leuk.
  10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijne gaat iedere woensdagavond padellen en 2x in de maand wedstrijd zaalvoetballen.

Maar hij heeft ook een fysiek beroep waar hij veel moet tillen etc.

Verder eet hij best gezond, iedere dag eet hij fruit. Hij is geen snoepkont. Maar kan goed zat 3x in de week een vette hap eten. Ook is hij niet vies van een (speciaal) biertje, vooral in het weekend.

Maar hij kan het hebben. Die vent kan alles eten wat los en vast zit zonder een grammetje aan te komen.:$

Doritos vindt dit leuk.
  11. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.882
    8.045
    113
    Samen hardlopen hier ❤ minus deze zwangerschap dan. Nu effe niks. En dan merk je dat hij toch ook niks doet :roflmao: en vooral ook lekker mee eet met mij :D

Doritos vindt dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.235
    28.229
    113
    Telt klagen over dat hij echt moet sporten terwijl hij naar zijn buik kijkt via de spiegel ook als sport? In dat geval een paar keer per week :o:

siets, Merlino, Chayammy en 14 anderen vinden dit leuk.
  13. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Mijn man precies hetzelfde. Hij is zelf nog een paar kilo lichter. Eet waar hij zin in heeft, vooral zoet snoep en sport nooit.

Doritos vindt dit leuk.
  14. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Had mijn man ook. Maar sinds hij 2 jaar geleden begonnen is met sporten is hij juist 5 kg aangekomen! Nog steeds geen grammetje vet, maar wel spieren. Nadeel; bovenbenen passen niet meer in de broeken…

Doritos vindt dit leuk.
  15. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Altijd fitness gedaan, Sinds dat hij dit werk doet niet meer. Het is lichamelijk heel zwaar werk, ik denk dat menig man in de sportschool jaloers is op zijn lichaam nu :roflmao:

Doritos vindt dit leuk.
  16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hij wielrent al jaren tussen de 5 en 10 uur per week. Daarnaast wandelt hij elke dag minstens een uur.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel jullie zelf sporten. En waarom TS deze vraagt stelde. Vind je dat je man te weinig sport? Wil je hem om zijn oren slaan met hoeveel uur andere ZP mannen sporten :roflmao::|:roflmao: “luie donder, de man van Truus85 sport wél elke week twee uurtjes!”

Of vind je dat hij te veel tijd neemt om te sporten?
    “De man van Truus85 sport maar 2 uur per week! Waarom moet jij elke week 5 uur sporten?”

Spectre, Youtan, Chayammy en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Toen mijn man nog militair was elke dag sporten plus voetbal.

Nu een drukkere baan en 3 kinderen gecombineerd met mijn drukke baan en mijn sport :roflmao::p dus dat is minder geworden: 1x per week voetbal en verder loopt hij elke dag een rondje. En in periodes gaat ie hard lopen maar in die periode zit ie nu niet :roflmao: Tegenwoordig ben ik de sportiefste van ons tweeen haha, nooit gedacht toen we wat kregen!

Hij snoept verder overigens niet en eet wel fruit en groente. Maar houdt ook wel van een biertje en hij let niet op mager beleg op z’n brood ofzo.

Hij is niet dik ofzo maar van mij zou hij wel wat beter mogen opletten/meer sporten/minder drinken. Maar ik ben zelf daar dan weer veel mee bezig. Ik wil dat vooral omdat hij wel en hart ritmestoornis heeft en ik graag wil dat hij lang gezond blijft :)

Doritos vindt dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik sport 2 x per week circuittraining. En ik wandel elke dag maar das geen sport :roflmao: Ik sport momenteel meer dan m’n man :roflmao:

Doritos vindt dit leuk.
  19. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

#39 Gewooniemand, 13 mrt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2022
    Sporten? Wat is dat?
    Een racefiets aanschaffen die vervolgens jaren staat te verstoffen en als ik dan zeg hij moet verkocht worden, dan zeggen dat je wilt gaan fietsen. Mijn antwoord: dat doe je al ruim 2 jaar en dat ga je nu ook niet doen. Zijn fietskleding wilde hij bewaren voor een volgende fiets, die is dus gewassen en ligt op de zolder die fiets komt er toch niet.

Groenten tijdens de maaltijd en fruit wanneer hij zijn heeft, dat zie ik hem eigenlijk haast nooit eten of ik moet een groot bord met fruit en groenten op de salontafel zetten.
    Hij eet veel brood en als er aardappelen over zijn na de warme maaltijd eet hij ze met mayo:mad: ik vind dat zo goor

Doritos vindt dit leuk.
  20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Vanwaar deze vraag @Doritos?

Mijn man doet niet aan sport. Ik ook niet. We fietsen en lopen 90% van onze transportzaken. Dat telt ook, vind ik.

Doritos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina