Hoeveel sport jouw partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Doritos, 13 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Toen ik man 11 jaar geleden leerde kennen was hij een fanatiek wielrenner. Hij fietste meerdere keren per week en ging gemiddeld 3/4 keer per jaar met vrienden fietsen. De Alpe D'Huez heeft hij 6x gefietst en in een dag rondje IJsselmeer ging hem ook goed af. Zijn onderlichaam was/is daardoor nog steeds heel sterk en afgetraind. Sinds 2013 is hij lid van de sportschool in onze woonplaats en is hij full body workouts gaan doen. Ik ben daar ook mee gestart in 2013. Sinds enkele jaren is het fietsen verruild voor golfen, maar loopt hij ook hard (2 keer per week) van halve marathons in zijn eentje en met een vriend wekelijks een rondje van ongeveer 12km, doet hij 2x per week Grit les en 1x per week golf.

Voor mijn zwangerschap sportte ik drie keer per week. Vanaf week 6 tot en met week 12 geen klap uitgevoerd en nu weer aan de bak. Ik doe bodypump, grit of shape that ass, maar alles met minder gewicht en op een lager tempo en nog 1x per week zwangerschapsyoga. Met dat laatste ben ik begin april mee klaar en dat ga ik vervangen voor aqua gym in de sportschool. Sta ik wel tussen de bejaarden, maar gezien mijn lichamelijke toestand pas ik daar nu prima tussen :roflmao:.

Ik drink sowieso geen alcohol (zwanger of niet) en mijn man alleen bij gelegenheden. We kunnen echt genieten van uit lunchen en goed uit eten, maar zijn wel bewust van wat we eten en drinken zeg maar. Ieder zijn ding, maar ben blij dat we qua leefstijl als het aankomt op eten/drinken/bewegen ook matchen en elkaar daarin kunnen stimuleren (als man of ik wil sporten, zal de ander daarin altijd proberen mee te denken qua bijvoorbeeld avond eten maken).

Los van dat we lichamelijk allebei sterker zijn geworden door krachttraining, levert het met name mij mentaal ook voordelen op (hoofd leeg maken), waardoor ik op vrije dagen altijd mijn wekker zal zetten voor een les en we er dus tijd voor maken.

Deel Deze Pagina