minimaal 1 jaar volhouden vind ik wel heel veel voor een klein kind.zit je er dan direct aan vast voor het hele jaar? hier kan er gelukkig per trimester opgezegd worden.
Dat vind ik ook. Dat 'risico' zou ik alleen nemen bij een goedkopere sport, als voetbal. Zwemmen was hier nog een optie - dat ging per half jaar. De gym kan per maand opgezegd worden. Als ze een jaar of 8 zijn - zou dat hier wel gelden: in elk geval 1 seizoen.
Hier hanteren we het opzegtermijn, wil je echt niet meer dan zeggen we op en ga je tot het stopt. Moet wel zeggen dat ze hier niet van het 1 naar het ander hoppen. Want als ze er misbruik van maken vind ik het wat anders. Voor een teamsport is het anders. Je kan niet zomaar halverwege het seizoen zeggen ik stop er mee.
Hier heel veel sport !! Onze zoon traint 3x in de week voor voetbal en 1 wedstrijd in de week , onze dochter 2x volleybal en 2x wdstrijdzwemmen en heeft om het weekend ong of volleybalwedstrijd of zwemwedstrijden .. Erg druk , alleen de dinsdag is bij ons rustig ,maar ze sporten hier graag ..
Hier heeft alleen de middelste momenteel zwemles. De oudste twee willen allebei op judo, we hebben toevallig vorige week een proefles gedaan, maar ik zag dat er nog een school is die 3x zo goedkoop is, dus daar gaan we vanmiddag nog een proefles proberen te krijgen. En dan gaan ze dus 1 uur per week op judo. Vind ik zat, ze moeten ook tijd overhouden om gewoon te spelen en bovendien kost het ook allemaal best wel wat. Bij ons is het: maandag: opa en oma dinsdag: overblijf, 's middags papa woensdag: straks 's middags judo donderdag: zwemles met papa (en daarna vaak nog een uurtje vrijzwemmen) vrijdag: overblijf en 's middags mama
Hier zit de oudste (4) nu alleen nog op zwemles. Als ze haar abc heeft mag ze iets anders kiezen en daar blijft het dan bij. Ik vind dat ze op jonge leeftijd niet te veel verplichtingen moeten hebben. Bovendien zou dat financieel ook lastig worden denk ik.
Hier 5 jaar dan maar zwemles en voetbal. Dan fietst hij iedere dag 10 km totaal behalve in het weekend. Op school gym en buiten spelen en thuis het buiten spelen in de speeltuin Ik ben zelf thuis dus geen zaken als bso
Hangt natuurlijk af van de lidmaatschapscondities maar een teamsport moet je gewoon één jaar doen. Je ben tenslotte niet alleen. Maar we gaan niet per maand wisselen (ook niet als het maandelijks opgezegd kan worden)
Hier zwemles (vrijdag van 17.00-18.00) en dansles maandag (16.00-17.00). Als ze klaar is met zwemmen mag ze iets anders erbij (paardrijen) Ze gaat niet naar de bso dus er is genoeg tijd voor afspraakjes. Verder proberen we zolang mogelijk sportclubjes in het weekend te vermijden
Dochter heeft op maandag en donderdag zwemles van 15:45-16:30 (dus meteen uit school naar het zwembad). Op woensdagmiddag heeft ze gym (voorloper van turnen) van 13:30-14:30 (opa haalt haar op woensdag op van school, dan eet ze bij ons thuis een broodje en gaan ze door naar gym, daarna door naar opa z'n huis en om 17:30 is ze weer thuis). Op zaterdag heeft ze nog balletles van 10:45-11:30. Het is best veel, maar ze vind het allemaal erg leuk. Gym deed ze al vanaf dat ze 3,5 jaar is geloof ik, was eerst ouder en peutergym. Daar kwam dus zwemles bij en sinds begin dit jaar zit ze op ballet. Dat wilde ze zelf heel erg graag. Voorlopig kan het allemaal nog. Zwemles is tijdelijk en de ak baby heeft de komende paar jaar nog geen clubjes. Speelafspraakjes zijn hier vaak op dinsdag en vrijdagmiddag. Dat is prima, ze spreekt ook echt niet elke week af. Het mooie weer komt er weer aan dus op maandag en donderdag kan ze na het zwemmen ook nog lekker buiten spelen.
Dochter van nu 6 is al vroeg begonnen met sporten. Toen ze 2 1/2 was begonnen met peuter en kleutertgym. Toen ze ruim 4 kwam er zwemles bij. En toen ze haar ABC is ze nog even verder gegaan met zwemvaardigheid. Maar toen kon ze via school 2 weken lang bij allerlei sporten gaan kijken en daar zat ook wedstrijdzwemmer en waterpolo bij. En toen vond ze waterpolo erg leuk. Ze is toen gestopt met zwemvaardigheid. Ze is gestart met 1x in de week op vrijdagavond met waterpolo. Nu mag ze 1x in de 2-3 weken ook op dinsdagavond. In het begin vond ik dat voor een doordeweekse avond te laat worden. Training is tot kwart voor 7. Eer dat ze dan in bed ligt is het kwart voor 8. En normaal gaat ze rond 7 uur naar boven. Van de waterpolo hebben ze voorlopig maar 1x in de 2 maanden een toernooitje op zaterdag. De andere zaterdagen gaat ze een half uurtje pony rijden. Verder heeft 3 x in de week gym op school. En dadelijk kan ze zelf kiezen of ze weer een paar weken een uurtje naschoolse gym gaat doen. Als ze dat wil mag het van ons. Dus ja veel sport. Maar ze kan het aan en ze vind het erg leuk.
Mijn zoontje is nog bezig voor zijn B-diploma en dat is 1x per week 45 minuten en hij zit op voetbal op zaterdagochtend van 9.30 uur tot 10.30 uur. Dit is nu nog bij de mini's en na de zomervakantie zal hij bij de F-jes terechtkomen dus wordt het trainen en op zaterdag wedstrijd spelen. Dus het is dinsdag van 17.15 tot 18.00 uur zwemmen (ga ik mee) Zaterdagochtend 9.30 tot 10.30 uur (man en ik wisselen dit af) Hij zou van mij nog wat anders mogen doen hoor naast het voetballen straks maar dat mag hij zelf bepalen. Laten we maar eerst dat B-diploma halen en het liefst nog C maar dat wilt mijn zoontje zelf niet maar wij wel dus ja dat zwemmen gaat ook nog even door.
Hier waren ze 3 jaar toen ze begonnen met ballet. Is 3 kwartier. De oudste heeft nu zwemles gehad, maar dat was maar 1x in de week en ze zwom op zaterdag. Meer zou ik ook niet willen voor. Voor de rest spelen ze hier veel buiten na schooltijd.