mijn zoontje slaapt nog stees onder een lakentje met een dekentje. maar hij schopt altijd die dekens van zich af en vaak begint hij s,nacht te huilen en dan heeft hij het heel koud. dus stop ik hem weer onder maar hij schopt ze gewoon weg. en ik kan het wel helemaal onder het matrasje stoppen maar dan liggen de lakentjes en dekentje nog om het matras heen en hij is naar boven geschoven . nou wou ik hem een slaapzakje omdoen maar hoe zit dat met de maten. hij is nou 72 cm moet ik dan een slaapzakje kopen van 80 cm? maar als hij nou heel hard groeit dan kan je elke maand een nieuw slaapzakje kopen. hoe zit dat nou. liefs diane
hihihihih nee das waar. maar dan moet ik over een maandje weer een nieuwe kopen. want dan is het slaapzakje wel te klein geworden. en had nog een vraagje hij draai heel veel in zijn slaap op zijn buik op zijn rug op zijn zij, en hij ligt ook heel vaak op zijn buik op zijn knietjes zeg maar helemaal ingedoken. maar kan hij zich nog wel lekker draaien in zo'n slaapzak. en mijn schoonmoeder heeft het helemaal niet op slaapzaken want haar zoon (mijn vriend) die lag vroeger een keer met zijn hoofdje helemaal in de mouw van zijn slaapzakje. dus het was goed dat zij ff ging kijken. en ze heeft nooit meer een slaapzakje gebruikt bij haar kinderen dus daar ben ik een beetje bang voor. zijn jullie daar nooit bang voor?
Ik zou persoonlijk een grote van 110 kopen.. daar kun je nog tijden mee en bovendien kun je het eind van de slaapzak onder het matras stoppen.
Nee hoor, daar ben ik niet zo bang voor. Als de slaapzak maar goed bij de armen is aangesloten is de kans klein dat hij zich er uit wurmt. En ik zou inderdaad die grotere maat kopen daar kun je langer mee doen anders moet je snel weer een andere kopen en dan stop je het uiteinde gewoon onder het matras. Ik heb ze zelf van de hema of prenatal.
Hi... het is belangrijk om een slaapzak te kopen die niet te groot is... en niet te klein natuurlijk! Maar te grote slaapzakken zijn dus gevaarlijk... net zoals je schoonmoeder dus verteld... Waarschijnlijk is die slaapzak dus te groot geweest, anders kan dat echt niet hoor! Zou echt niet gelijk die van 110 kopen... Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en heeft nu mt 90... En als je de achterkant gaat instoppen, hebben ze echt geen bewegingsvrijheid meer... Mijn zoon slaapt ook op buik/ zij..... En je kind kan toch geen jaar met zo'n ding doen, want je hebt dikke slaapzakken en dunne.... Ik kijk dus ook nog wat voor weer (hoe warm zijn kamer is).... Ik zou er zeker niet op gaan besparen..! xxmona
Zo snel gaat dat niet hoor. Als je nu een zomer slaapzakje koopt van 70 cm kan hij er de hele zomer nog wel mee doen. Maar zoals eerder gezegd. Als de armsgaten en de opening voor het hoofd niet te groot zijn, maakt de lengte niet zoveel uit.
bridgett slaapt vannaf 2 mnd oud met een slaapzakje aan.in t begin was t nog koud en sliep ze met een winter zak aan met mouwen.nu met een zomerslaapzakje. ze is nu zo'n 67 cm lang en slaapt in de 90 cm zak.die van 70 past als je m aandoet wel.maar zodra je dr optild trekt hij dr benen omhoog omdat ie opkruipt. en ik heb in t begin als de hoofdopening wat te groot was gewoon de opening wat ingenomen,dus wat kleiner gemaakt. ik stop altijd t voeteneind achterin t matras omdat ze nu door heel dr bed heen gaat en als ie ertussen zit dan zit ie strak en blijft ze liggen.
alyssa ligt geloof ik al vanaf dat ze 6weken is in een slaapzak van 70cm. kheb de armsgaten wat ingenomen en hij zat perfect. nu is ze inmiddels aardig gegroeid en past ze hem gewoon goed aan. liefs doris
Je kan bij de prenatal ook slaapzakjes kopen waar drukknopen aan zitten. Dan koop je bv een slaapzakje van 90 en die kan je omslaan en dan zal het iets van 70 a 75 cm zijn. Best handig. Mijn dochtertje is 69 cm en slaapt in een slaapzakje maat 90. Afgelopen winter hadden we maat 70, maar dat had ze voor de zomer niet meer gehaald. Ze komt er ook verder niet met haar koppie in ofzo, dus deze is prima.
Justin slaapt al een paar weken snachts in een slaapzak. Bij de hema zijn ze namelijk ook in maat 56/62 en die hebben we aan het hoofdeind een beetje smaller gemaakt. Bovendien beweegt ie snachts nog niet zoveel dus daar was ik niet zo bang voor.... Maar met een rompertje in zon zomerzak en hij slaapt het allerbeste! En als het ietsje frisser is doen we gewoon een romper met lange mouwen en eventueel een lakentje eroverheen. En idd, je doet het stuk wat de zak te lang is gewoon onder het matras....
hier idd ook hoor. warm weer rompertje krte mouw,zomerslaapzak.kuder zomerslaapzak met romperje lange mouw
fleur is nu 70 cm en slaapt in een slaapzak van 90 en dat gaat prima, vind die van 70 nu zelfs erg klein en trek haar die nu niet meer aan.
Eva heeft nu slaapzakken van 70 cm en die passen nog heel goed, ze is nu ongeveer 66 cm. Van de winter zullen ze wel niet meer passen, maar dan heeft ze ook dikkere nodig. En op een gegeven moment groeien die kleintjes niet zo snel meer. Ik kan de slaapzak dus niet vastleggen onder het matras, maar dat wil ik ook niet, laat haar maar lekker haar hele bed doorgaan en naar haar buik draaien. Ze ligt over het algemeen op haar buik te slapen, heel vaak met de knietjes opgetrokken onder zich, als een soort bolletje. Dus ja, met slaapzak kan dat dus ook (tenminste, Eva wel ). Gewoon even proberen. Ik heb slaapzakjes van de Hans textiel, maar die moet je vaak wel innemen omdat de hoofd en armsgaten te groot zijn. De slaapzakjes van de Hema zitten wat dat betreft beter. Ik vind slaapzakjes dus niet eng, ik vind lakens en dekens enger omdat ze ook vaak met haar hoofd aan het voeteneind ligt. Ik heb dus helemaal geen lakens en dekens in bed.
Ik zou de 90 cm nemen. Ik zit nu te twijfelen over de slaapzak van de hema. Ik wil de maat 86/104 kopen maar het viel mij op dat de slaapzak niet breder word als de maat 68/80. Iemand hier ervarig mee ? Ik heb geen zit in een gewortel om de armpjes erin te krijgen.
Ik koop zelf heel veel via marktplaats en laat het dan opsturen. Is lekker goedkoop! En dan is het niet erg als hij/zij er snel uitgroeit. Verkoop je het slaapzakje gewoon weer.
ik heb de 70 al onder in de kast liggen. als ik haar optil dan kruipt ie omhoog en terkt dr beetjes helemaal omhoog.niet altijd even fijn.en die 90 zit gewoon net ff ietsje ruimer.