Hoi allemaal, Dilemma..Dilemma. Heb het er hier al vaker over gehad, maar weet nog steeds niet wat en hoe ik er mee aan moet. Ik zit sinds januari van dit jaar in de WW. Heb vanmorgen een 2e gesprek gehad voor een baan van 20 uur. De kans is groot dat ik morgen hoor dat ik aangenomen ben. Het is eerst een tijdelijke baan voor een half jaar in verband met zwangerschapsverlof van de huidige secretaresse. En die gaat in op 15 juli aanstaande. De dag dat ik tevens moet starten met de Decapeptyl-injecties in verband met de start van IVF eind juli/begin augustus. Nu zit ik dus met een probleem in mijn maag (er vanuit gaande dat ik aangenomen word). Als ik daar dus net werk, zal ik al af en toe naar het ziekenhuis moeten voor controle (dan ben ik een uurtje weg van mijn werk) en een klein maandje later (als alles goed gaat) voor een punctie en terugplaatsing. Die controles kan ik (ondanks dat ik maar 20 uur werk) helaas zo goed als niet om mijn werk heen plannen. En voor de punctie en terugplaatsing zal ik sowieso de hele dag afwezig zijn (mocht dat op een werkdag vallen). Ik zie mij hoe dan ook genoodzaakt om mijn werkgever hierover in te lichten. (Want de IVF-behandeling uitstellen is absoluut geen optie!) Of kan ik dit beter niet doen en steeds een smoes verzinnen? Maar wat voor een smoes dan? En als ik de werkgever in licht, kan ik dat beter dan doen in dat telefonische gesprek wat ik morgen verwacht te hebben met hem (dat gaat dan ook over het salaris en verdere voorwaarden) of op een van mijn eerste werkdagen? Help, wat moet ik nu? Ik kan natuurlijk aangeven dat ik die uren die ik mis door mijn ziekenhuisbezoekjes wel op een andere dag wil inhalen. Of is dat geen goed idee? (Nu zit ik dus met stress vanwege een nieuwe baan en stress vanwege de eerste IVF-behandeling....zucht....Alles komt tegelijk!)
Oh meis, kan je gevoel helemaal begrijpen. Ik denk dat je het beste open kaart kunt spelen. Vooral ook voor je eigen gemoedsrust. Want als je straks smoesjes moet gaan bedenken om even weg te moeten geeft alleen maar extra stress rondom de behandeling. Leg het gewoon uit en bied inderdaad aan de gemiste uren in te halen. Dan kom je je werkgever daarmee al tegemoet. En dan maar hopen dat ze het goed opnemen. Zo niet, weet je ook meteen dat je daar liever niet wil werken. Klinkt hard, maar zo is het wel. Succes en sterkte ermee!
Ik snap je ook helemaal... Wij zijn deze maand ook met IVF begonnen terwijl ik net een paar maandjes bij een nieuwe werkgever werk en tegen een eventuele contractverlening aanzit. Ik heb er voor gekozen om open en eerlijk te zijn, om mezelf niet in moeilijke situaties te brengen en omdat het mezelf meer rust gaf om eerlijk te zijn (alle extra stress vermijden ). Gelukkig is het bij mij heel goed opgenomen en wordt er goed mee omgegaan. Ik zou inderdaad gewoon aanbieden om de gemiste uren in te halen, zoals Zora al zei kom je je werkgever dan al tegemoet. Tja, en wanneer moet je je werkgever inlichten. Lastig, ik zou het denk ik het liefst persoonlijk doen. Misschien kan je voordat je begint nog een keer langs gaan? Succes! Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen en dat ze net zo reageren als ze bij mij hebben gedaan!
JOEPIE! Ik heb de baan en....ze doen niet moeilijk over mijn aanstaande IVF-behandeling. Ze vindt dat dat gewoon door moet kunnen gaan en er wel een mouw aan te passen valt. Wat ben ik opgelucht zeg. Ik ben namelijk ook nog zo'n type die het moeilijk vind om zulke dingen tegen een werkgever te vertellen. (Zelfs als ik ziek ben, heb ik moeite om mij ziek te melden bij mijn werkgever.) Dankjulliewel voor de tips en ervaringen!
Ik ken het Be Happy, ik ben net zo'n zenuwpees als het gaat om dat soort dingen te vertellen. Goed dat je het verteld hebt en dat het geen punt is. GEFELICITEERD!
lieve meidne, ik heb even meegelezen, zit namelijk in hetzelfde schuitje. Heb 2 iui's achter de rug en dan zomerstop. Gister met gyn besloten dat ik op de wachtlijst voor ivf ga, dus pas in de herfst denk ik aan de beurt ben. evt. doen we nog een iui begin september. De ivf is in een ziekenhuis 25 min van mijn nieuwe baan af. Ik heb nog niets gezegd tegen de mensen op nieuwe werk omdat ik ook nog niet wist hoe het zou gaan lopen met zhuis. Ik start in augustus met een jaarcontract. Zal ik dan direct erover beginnen of eerst afwachten tot ik wat mer zicht heb op de periode waarin het gaat plaatsvinden? dank alvast! liefs Helena
Be happy, wat fijn dat je nieuwe werkgever zo makkelijk deed. Je gaat met zoveel meer plezier bij hen beginnen. Wanneer is dat eigenlijk? Helena, ook jij veel succes met je nieuwe baan en straks met de IVF.
jAAAAAA het is gelukt gefeliciteerd meis. En fijn dat ze niet moeilijk doen. Ben heel blij voor meis , nu op naar een wondertje!!