Hoi Imke, Mirjam en Brigitte, Uit de titel kan je allicht al afleiden dat ik de laatste weken wel behoorlijk wat stress gehad heb. Er was de verhuis, die eigenlijk nog vrij goed ging. Maar dan zijn er ook nog mijn schoonouders, zij hebben me zo gekwetst.... Een veel te lang verhaal om hier uit te leggen... Maar het komt er op neer dat ik me nu ongelooflijk erger aan alles wat zij zeggen en doen, ze zijn echt te ver gegaan en bij mij is dan ook alle respect weg. Om mijn vriend niet te hard te kwetsen, probeer ik me echt in te houden, maar soms komt hier toch een fikse ruzie uit voort. Meestal leggen we het snel bij omdat al die stress toch niet goed kan zijn voor zo'n kleintje. vandaar mijn vraag: hoeveel kan zo'n kleintje nu precies verdragen? Ik maak me hier best wel zorgen om...Eind volgende week heb ik mijn 20 weken echo en ik blijf maar denken: wat als er iets mis is met ons kindje? Omdat ik me zo'n druk heb gemaakt.... Wat denken jullie hiervan? Liefs!
Hoi dieke, Stress kan inderdaad van negatieve invloed zijn op de zwangerschap. Waar de grens ligt is voor iedereen anders. Wat ik van jou begrijp is dat de stress er voornamelik is als er een omgang is in directe of indirecte zin met je schoonouders dus de stress is niet continu aanwezig. Dit is oke maak je er geen zorgen om! Kindjes kunnen een hele hoop hebben echt waar! Imke