Dochter wil geen vriendin meer zijn

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamaladev, 3 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaladev

Mamaladev Lid

3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Mijn dochter word bijna 10. En had sinds groep 3 een vaste vriendin waar ze veel mee speelde en ze fietste samen naar school. Nu is dat meisje heel boos geworden laatst op mijn dochter samen met een ander meisje. Mijn dochter moest een boomhut bewaken terwijl de andere 2 meiden takken gingen zoeken. Alleen mijn dochter had niet gehoord dat ze moest opletten. Maar goed meiden boos op mijn dochter en mijn dochter kwam verdrietig thuis. Ze was en is er klaar mee zei ze en ze wil helemaal niks meer met dat meisje doen ( ze was al vaker boos geworden op mijn dochter kwam er ook uit). Nu vind ik het erg lastig hoe is haar het beste kan helpen. Zouden jullie het zo laten of toch proberen het op te lossen. Mijn dochter is wel echt stukken vrolijker en relaxter sinds ze niet meer met haar speelt.

Groetjes

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als ze zich er goed bij voelt en nog andere vriendinnen heeft, dan zou ik het lekker laten. Misschien nog een keer vragen of ze het op wil lossen/hulp nodig heeft, maar meer ook niet.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Als ze het niet wil oplossen maar zo laten. Misschien goed om even voor beide afstand te nemen.

Daarna trekken ze of weer naar elkaar toe of gaan hun eigen weg.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Niets doen.

Ze moet hier zelf mee leren om te gaan en hier zelf een weg in vinden. Ze heeft deze keuze gemaakt dus waarom zou jij ertussen willen komen? Is zeer goed voor de ontwikkeling om haar hierin te laten :) ik vind het super dat zelf deze keuze heeft gemaakt!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik merk dat ze rond de 9/10/11 echt wel gaan veranderen.. hoe lang ze ook al met elkaar optrekken, het worden meer karakters - en waar het vroeger automatisch allemaal goed ging - groeien ze op deze leeftijd echt al uit elkaar. Dus hoe rot ook.. ik zou het laten gaan. En hopen ze iemand anders vind..

6. Mamaladev

Mamaladev Lid

3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Ik laat het zo en ben ook trots dat ze voor zichzelf kiest. Zal inderdaad ook met de leeftijd te maken hebben ze word volgende maand 10

Deel Deze Pagina