Hoeveel studiedagen heeft jouw kind per jaar?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mausi, 30 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Geen idee, ik denk een stuk of 5? Hier doen ze ze meestal voor of na een vakantie, dus dat is wel handig. Soms wel eentje doordeweeks. Ik werk veel thuis, dus het is hier meestal niet zo'n planningsprobleem, maar kan me voorstellen dat 13 dagen wel heel lastig te regelen is.

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Heb ze nog niet geteld maar hier heb je:

- studiedagen
    - werkdrukverminderingsdagen
    - aantal dagen alleen de ochtend naar school
    - thuishouddagen als de leerkracht ziek is(dan is er vaak wel noodopvang)

Normaal van ma tm vrij 8.30-1415 naar school.

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Wat zijn dat dan voor dagen? Is dat zodat de leerkrachten achterstallig werk kunnen wegwerken ofzo?

Ik weet wel dat scholen per kind ongeveer € 270 per kind krijgen aan werkdrukmiddelen, dat wordt veelal besteed aan extra leerkrachten of inhuur van bijv. gym/muziekleerkrachten om de leerkrachten van de school te ontlasten

Als ik dit zie staan denk ik, dan komt het ten laste van de lestijd van de kinderen :oops: dat kan toch niet de bedoeling zijn?

esklessebes vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ligt maar aan het aantal uren bij elkaar. Hier noemen ze alles studiedag, maar niet alle studiedagen worden voor bijscholing gebruikt. Het overgrote deel wel, maar sommige mogen ze gebruiken om extra na te kijken, lessen voorbereiden, rapporten schrijven etc. Dus die zou je ook werkdrukverminderingsdagen kunnen noemen.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Ah oké, op zo'n manier.
    Dan zou je dus per saldo minder studiedagen moeten hebben.

tuc vindt dit leuk.
  6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113

Ik moet eens kijken om hoeveel dagen het gaat bij elkaar nog niet gedaan. Denk dat er wel een berekening is omdat ze van ma tm vrij van 830-1415 naar school gaan zowel onder en bovenbouw

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Hier is dat ook zo, vaak een programma/ scholing tot een uur of twee, daarna dan nog een aantal uren die je zelf in kunt vullen met planningen maken, interne overleggen, analyses maken, groep- of individuele plannen schrijven, rapporten voorbereiden etc.

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

13 studiedagen, en 3 'halve' dagen. En dan natuurlijk nog de vrije dagen i.v.m. Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, etc.
    Dochter zit op het VSO (speciaal onderwijs, brugklas).

Deel Deze Pagina