wat te doen bij een dreumes die zich verveelt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mejosje, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    het onderwerp zegt het al... soms loopt onze kleine meid een beetje hangerig rond en heeft ze geen idee wat ze moet gaan doen, ze is verveelt. Niets is echt interessant. Wat wel werkt is als we samen even staan te dansen ofzo. Maar ik zou het ook wel makkelijk vinden als ik er niet altijd aan te pas hoef te komen.

Hebben jullie tips om een klein meisje bezig te houden als ze zich verveelt?

Ze heeft voldoende speelgoed en dat wissel ik ook regelmatig.

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier een kleine man die zich thuis ook niet zo goed kan vermaken. Buiten vindt hij het heerlijk, dus goed aankleden en lekker buiten spelen! Dat kan hij rustig een uur volhouden in z`n eentje. Als ik ook buiten ben wel de hele ochtend.

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ja buiten is geen probleem... maar ik heb het echt specifiek over binnen. Ik moet bijvoorbeeld ook werken en studeren op momenten dat ze thuis is, dan kan ik niet even buiten gaan spelen helaas!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Misschien kun je wat afwisselen met speelgoed? Julia heeft bijvoorbeeld een serviesje wat in de kast staat. Als ik echt even moet hebben dat ze zelf gaat spelen, dan krijgt ze dat. Dat blijft voor haar "nieuw" speelgoed, omdat ze er niet dagelijks mee speelt.

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Dat doe ik dus ook al... maar het lukt niet altijd om geïnteresseerd te blijven.

6. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ze vaak verveelt of af en toe.
    Als het af en toe is, zal ik er toch wat aandacht aan besteden. Lekker samen gaan kleien of vinger verven.
    En als dat klaar is, weer lekker zelf spelen. Misschien dat de afwisseling werkt.

Hier een mannetje wat zich prima kan vermaken met al zijn speelgoed. Maar merk dat hij het ook heerlijk vind als mamma even wat anders met hem doet. En idd lekker naar buiten laten gaan.

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wij hebben het hier ook dus ik ga tussen door altijd even naar buiten du bv. 8.00 ontbijt, dan ga ik schoonmaken enz. 9.30 naar boven daar schoonmaken en Tygo scharreld lekker rond. 10.30 boodschapje oid. doen 11.30 gaat hij weer spelen 12.00 broodje en 12.45 naar bedje.
    Zo loopt onze ochtend ong. Als ik hem te lang binnen laat zitten gaat hij zich vervelen en word hangerig en vervelend. 's middags gaan we ook meestal even naar buiten.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kliederen met water. desnoods doeje t in de badkamer vanwege de water bende achteraf. maar hier kan mn zoon een uur bezig zijn met de waterkraan die druppelt...

of even flinke bende maken. wij hebben grote bak vol met ballen van ballenbak(250ballen) en zo nu en dan pakken we die bak erbij en gooien we alles door de kamer. en dan een spelletje maken van het opruimen. week later vind je nog de ballen onder de banken terug hoor :p maar voor dat moment is het gewoon even heerlijk om gek te doen.

'boenen' is hier ook favoriet. billendoekje of een toetdoekje ofzo, en dan alles 'schoonmaken' :p zoonlief gaat dan met het vochtige doekje langs de tafel en zn eigen tafeltje schoonmaken. zijn knuffels krijgen ook regelmatig een doek over hun hoofd.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Af en toe vervelen is niet erg, daardoor leren ze goed zichzelf vermaken en gaan ze nieuwe dingen ontdekken.

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker

Werken of studeren? Dat lijkt me toch wel erg lastig met een kleintje...hoe lang werk of studeer je dan als ze thuis is?

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Kinderen moet ik denk ik ook leren zelf vermaak op te zoeken. Hier is zoonlief ook wel eens verveeld. Dan hangt 'ie wat om me heen maar als ik echt geen tijd voor hem heb en hem dus min of meer negeer gaat hij uiteindelijk toch ook wel weer op zoek naar iets om te doen.
    Nu het mooie weer er aan komt kan hij weer lekker buiten spelen, kan hij zich ook prima vermaken.

Verder daag ik hem af en toe gewoon uit door iets met hem te doen voor maar een paar minuten en dan gewoon er bij weg te gaan. Vaak speelt hij dan wel even door.

Hun spanningsboog is natuurlijk ook nog niet zo lang dus ze zullen toch wel steeds weer op zoek moeten naar nieuw vermaak...

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    tuurlijk mag een beetje vervelen wel... maar soms lijkt ze er niet uit te kunnen komen. En dat was zo af en toe, maar het is steeds vaker de laatste tijd. Terwijl ze zich altijd prima kon vermaken. En af en toe nog steeds wel hoor... moet er misschien ook bij vertellen dat ze juist de afgelopen weken iets aanhankelijker is geworden ook vanwege vele veranderingen in haar ritme. Andere kdv, andere dagen en dat is gewoon allemaal even wennen. Thuis uit zich in hangerig en verveelt gedrag. Ze is voor de rest niet vervelend hoor... alleen erg "plakkerig". Echt een goed woord heb ik er niet voor.

Ik probeer afhankelijk van de tijd die ik heb te werken of te studeren. Als ze slaapt maak ik daar natuurlijk gebruik van, maar in die tijd is niet altijd alles af.

Deel Deze Pagina