Als je net zwanger ben...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jorietje, Jun 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi Meiden,

Ik ben niet zwanger, maar we zijn druk bezig om het wel te worden haha.
    Maar ik zit wel ns na te denken en heb een vraag.

Stel dat je weet dat je zwanger bent, dan geniet je er eerst ff samen van met je man (of vriend), maar daarna... Hoe gaat dat?
    Ga je eerst naar de huisarst voordat je t verteld aan anderen?
    Of vertel je het alvast aan anderen en ga je later naar de huisarts?
    Dat zijn van die vraagjes, en ik weet niet goed wat ik dan zou moeten doen...
    Ik stel mn vraag hier maar, want jullie zijn al zwanger als t goed is...

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties,
    Jorietje

2. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

May 28, 2006
    692
    0
    0
    Daar wil ik ook wel antwoorden op hebben Jorietje :rolleyes:
    Dus kom maar op :D

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Wij hebben er eerst samen van genoten, en ik heb met 6 weken de verloskundige gebeld voor een afspraak.

Liefs, misspuma

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Met 6 weken de verloskundige gebeld, maar waren er toen al meer die wisten dat je zwanger was?

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Nee, wij hebben het geheim kunnen houden tot 9 weken haha, toen konden we niet meer, althans mijn ouders en schoonouders wisten het toen alleen. De rest hebben we het met 12 weken verteld... met bewijs de echo foto

Liefs, misspuma

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb het gelijk aan mijn moeder en zus verteld en ook aan de ouders en broers van mijn vriend.
    Ik denk dat jezelf moet kijken hoe je je voelt en waar je je het prettigst bij voelt.
    Bij een volgende zal ik misschien wel wat langer wachten, maar misschien ook wel niet.
    Ik ben toen ik 5 weken was bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de verloskundige.

7. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Ik heb op de dag van de positieve test mijn huisarts gebeld.
    ALS er iets mis zou gaan was hij in ieder geval op de hoogte.

Met 12 weken hebben we het aan alle andere verteld.
    Heerlijk met zijn tweetjes genieten van het feit van zwanger zijn.
    En gniffelen om het feit dat mensen eens moesten weten..... Dat gevoel miste ik wel een beetje toen iedereen het wist.

8. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Wij hebben het meteen de dag van de test tegen de ouders en broers en zussen verteld.
    Ik ben toen de dag erna naar de ha gegaan en die gaf het nummer van de vk. Daar een afspraak gemaakt om te komen met 10 weken en de week daarna tegen iedereen verteld.
    Moet er wel bij zeggen dat tussen die test en de vk steeds meer vrienden enzo het ook hoorden van ons hoor. Kon het niet zo goed voor me houden, vond het veel te leuk om te vertellen! ;)

9. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Volgens mij is dat heel persoonlijk en moet je t.z.t. gewoon doen wat je zelf goed/leuk lijkt.

Wij hebben ook rond de 6 weken de vk gebeld en de dag dat we positief testten al meteen verteld aan ouders, broers en zussen en (hele) goede vrienden. De "rest" hebben we het pas na de 12-weken-echo verteld.

Succes

10. Niet meer actief

Ik heb meteen iedereen verteld en ik was toen 4 wkn zwanger hihi..

Ik persoonlijk vind het onzin om het voor je te houden omwille van de 3mnd grens. Ik zou het met nr 2 ook gewoon meteen vertellen

11. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik heb mijn huisarts op de hoogte gebracht, ook omdat ik met medicijngebruik zit. omdat ik de dag erop toch met mijn zoon langs moest, wou die me gelijk even zien, en kon zodoende ook de uitgerekende termijn bepalen. verder heeft die me een verwijsbrief meegedaan naar de vk.

12. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    Hi, wij heben het tot nu toe alleen aan mijn ouders verteld. De ouders van mijn vriend zien we pas in julie weer ivm vakanties en de afstand waarop we van elkaar wonen. Door de telefoon vinden we het niet leuk om te vertellen.

Ik heb met 6 weken de HA gebeld en gevraagd hoe en wat nu. Mijn HA doet zelf de eerste controles en bloedafname etc en daarna wordt ik doorgestuurd naar de VK. Ik heb begin week 8 een afspraak met de HA.

Verder vertel ik het misschien nog aan een goede vriendin, maar verder houden wij het ook nog stil. Maar ken ook 2 stellen die het al heel snel vertelde. die zeiden als het mis gaat hoor je het ook, dus waarom niet nu al vertellen. Denk dat iedereen het voor zichzelf moet bepalen hoe en wat.

succes en hoop dat je snel zwanger bent!!!

13. sim

sim Niet meer actief

wij hebben gewacht tot onze eerste echo, waarop we een kloppend hartje konden zien, onze familie wist het wel, maar omdat het een paar keer mis is gegaan wil je de rest van de wereld er niet direct bij betrekken omdat het dan heel pijnlijk is als het mis zou gaan en je zou dat moeten uitleggen aan een bekende (buren of wat dan ook) die in een supermarkt vraagt hoe het gaat...(is mij eens overkomen :cry: ) gelukkig lijkt alles tot nu toe goed te gaan en we hopen met heel ons hart dat dat zo blijft natuurlijk en dan mag de hele wereld mee genieten!

liefs sim ;)

14. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    wij hebben het meteen tegen iedereen verteld!!
    de huisarts gebeld, we moesten maar gelijk een afspraak bij de VK maken, hoe eerder je belt hoe beter... ook de verzekering gelijk gebeld, hun regelen de kraamzorg verder en het kinderdagverblijf ook gelijk gebeld en ingeschreven, is zooooo druk bij ons in de buurt, hele lange wachtlijsten!

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Omdat m'n test een beetje vaag was,
    had ik een afspraak gemaakt bij de ha,
    dus m'n man en de ha wisten het,
    ik heb vrij snel ook de vk gebeld voor een afspraak,
    maar pas na de echo (11 weken)
    hebben we het de rest verteld, en dan heb je nog wel een idee dat je samen een geheimpje hebt.

16. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Toen wij het wisten hebben ik gelijk me moeder gebelt (die wist al 7 maanden dat we een kindje wilden)

En die avond zijn ouders gebelt :)
    En daarna eigelijk pas een week later de vk gebelt voor afspraak kreeg al snel een formulier voor een termijn echo.

En de rest van de familie pff moeilijk hoor ze zag het gewoon aan me. Maar de rest kregen het echt pas met 14 weken te horen

17. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

Jun 19, 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    hoi hoi
    Dat hangt helemaal van jezelf af waneer je het wil vertellen.
    Wij konden het niet voor ons houden en hebben het meteen aan iedereen vertelt. Natuurlijk wel eerst aan onze ouders en broers.
    We waren zo blij. :)
    Sommige mensen zeiden wel meteen wat als je nu een miskraam krijgt.
    Ik antwoorden ja dan zijn die mensen er ook weer om me te steunen.
    Maar tot nu toe gaat alles heel god dus laten we maar positief denken.
    Succes verder.
    Dikke kus kim

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap kon ik het heel moeilijk voor me houden, ik vond het zó leuk!! Dus nog voor de eerste echo heb ik het aan een aantal mensen verteld.
    Toen bij de echo bleek, dat het helemaal niet goed zat, moest ik dat ook aan die mensen gaan vertellen.
    En dat heb ik heel vervelend gevonden, zoiets is veel te persoonlijk.
    Nu weten alleen mijn zus, beste vriendin, en een bevriend stel waarmee we gelijk zwanger wilden zijn het.
    Verder wil ik het met niemand delen, totdat ik een goede echo gezien heb.

19. danoontje74

Jun 20, 2006
    38
    0
    0
    ik ben het met Annabelle eens, bij de eerste hebben we het gelijk aan iedereen verteld, gelukkig is deze zwangerschap goed verlopen.

Alleen bij mijn miskraam in mei was ik erg blij dat ik het nog niet aan iedereeen verteld had(alleen moeder, schoonmoeder, zus en beste vrienden) ik kon er dus wel over praten, maar kreeg niet van jan en alleman de standaard cliches te horen.
    Dus bij een eventuele volgende zwangerschap wacht ik eerst op een kloppend hartje!!! ;)

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Meiden,

Allemaal bedankt voor jullie reacties, als het zover is, is m'n man de eerste die het hoort en daarna jullie!
    M'n eisprong is waarschijnlijk ergens in de afgelopen dagen geweest, dus is het nu weer afwachten. Als het niet raak is gaan we vrolijk door met klussen en als het wel raak is ook om het te vieren whahahaha..

Groetjes,
    Jorietje

Share This Page