Dochter durft niet te poepen op de wc of pot

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Channie, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo,

ik heb een vraag over mijn dochter. Ze is zinderlijk al een hele tijd. Ze gaat overdags altijd plassen op de wc. S'nachts is ook heel erg vaak droog maar draagt dan nog wel een luier.

Het poepen echter is een ander verhaal! Het wil gewoon niet. Al beloof ik haar gouden bergen dan nog vertikt ze het. Ze vraagt wel zelf om een luier als ze moet poepen dus ze weet het wel. Ze probeerd het ook altijd wel als ze op de wc zit maar dan zegt ze '' nee mama lukt niet, poepje wil niet uit''

Heeft iemand de gouden tip of ideeën hoe op te lossen? In november wordt ze 4 en dan zou ik wel graag zien dat ze op de wc poept, ook met het oog op de basisschool natuurlijk.

Groetjes een mama die het even niet meer weet haha.

2. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ik heb 1 tip en die is, gewoon laten gaan. Mijn zoontje was ook zindelijk met het plassen, dag en nacht en vroeg ook om een luier als hij moest poepen. Hij riep zelfs, mama klaar en ging liggen om de luier af te doen.
    Het is vanzelf over gegaan, volgens mij poepte hij ineens een keertje tijdens het plassen en toen was het gedaan met de luiers.
    Meid het komt echt goed, geen stress en er zeker geen strijd van maken. Ze geeft het aan en dat is toch het allerbelangrijkste ??

Groetjes Monique

3. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Weet je wat je ook zou kunnen doen ? Mijn zoontje heeft last van obstipatie en moet nu als een soort van toilettraining na elke maaltijd 5 minuten op het toilet zitten en meestal komt er dan ook ontlasting. (Hij zit dan met de Nintendo DS op het toilet met de voeten op een krukje voor een ontspannen houding !!)

Iets om uit te proberen ??

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb helaas geen tips voor je, maar lees wel even mee ;)
    Mijn zoontje is precies hetzelfde. Ik heb hem ook al vanalles beloofd maar krijg hem ook niet op het potje om te poepen ;)
    Plasjes gaan er allemaal in. Ook 's nachts is hij 9 van de 10 keer droog....maar die poepjes!
    Hij komt zelf om een pampertje vragen en als ik dan vraag of hij op het potje wil..."nee mama, ik wil pampertje poepen" ;)
    Nu heeft hij nog een jaartje voordat hij naar school gaat dus hoop dat hij het dan wel door heeft.

5. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Mijn dochtertje doet precies hetzelfde. Ze is al bijna een jaar zindelijk dag en nacht, maar poepen op de pot of wc, ho maar. Ik heb idd ook besloten het gewoon te laten gaan. Komt vanzelf. Niet druk maken en vooral zo min mogelijk aandacht aan besteden.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja hier dus ook een probleem met obstipatie. We zijn hier ook voor in het ziekenhuis geweest. Ik geef mijn dochter ook gewoon een luier als ze er om vraagt want anders gaat ze het gewoon ophouden en dan wordt bij haar het probleem alleen maar groter want dan gaat ze ook haar plas ophouden. Ik denk dat ik haar maar gewoon helemaal ga laten dan en dan maar hopen dat het vanzelf een keer gebeurd en dan natuurlijk de hemel in prijzen.

Ik heb zelfs al een verhaal verzonnen dat haar drolletje zo graag wil zwemmen in de wc hahahah, ze moest er heel hard om lachen maar keek me ook echt aan van mama jij bent wel een beetje gek.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier dus ook precies hetzelfde probleem... Hij is nu al bijna een jaar zindelijk met plassen en sinds een paar weken ook steeds vaker droog na de nacht. Maar poepen op de wc ho maar... Ook al bergen met goud beloofd, maar helaas... Ik heb het ook maar neergelegd en geef er geen aandacht meer aan. Als hij vraagt om een luier, dan krijgt hij die gewoon...

8. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Channie, ook naar de poeppoli geweest ? Nooit geweten dat het bestond, toen de huisarts zei dat we daar heen konden, dacht ik echt die is gek geworden, hahahahaha !!

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja Monique wij zijn idd ook bij de poep en plas poli geweest. De arts stelde zich ook zo grappig voor, ze zei, Hallo ik ben dokter die en die en ik ben de van de plas en poep poli. Ik keek heel erg raar en zei ook echt sorrie maar van de wat?

10. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wat zijn jullie ervaringen met de poeppoli?
    Mijn dochter wordt in september 4 jaar, maar wil niet poepen op de wc of pot. Ze vraagt iedere keer een luier en klaar. Ze gebruikt nu al twee jaar poeder, want ze heeft altijd al moeite gehad met poepen.

11. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ik blijf bij die toilettraining. Ik hou van mijn zoontje precies bij wanneer hij poept en hij doet het dus 9 van de 10 tijdens de training. Hij heeft hier wel Forlax bij !!
    Na elke maaltijd zit mijn zoontje dus 5 minuten op het toilet, zie een paar berichten hierboven.

Ik maakt me erg veel zorgen want ik dacht dat er meer aan de hand was dan alleen de obstipatie. Is een soort gevoel wat ik niet kon omschrijven. Ik vond dat daar niet zoveel mee gedaan werd. Hij is wel onderzocht maar toch.....
    Er wordt gevraagd wat ze eten en drinken, sport enz. Mijn zoontje mocht dus geen sap meer van haar, nou daar was ik het niet helemaal mee eens, hij drinkt 50/50 van roosvicee, valt dus wel mee. Hij drinkt verder water, thee, melk en siroop.
    Geen beschuit en krentebollen meer, bruin brood ook voor ontbijt, veel fruit ook bananen mochten.
    Aan beweging ligt het niet want hij voetbalt 3 en zwemt 2 keer in de week, lijkt me genoeg !!
    Bloed en ontlastingsonderzoek is er ook gedaan en daar kwam niets uit. Er is ook een foto van zijn hand gemaakt omdat hij klein is maar dat was ook goed, geen groeiachterstand dus.

Christiaan vond het wel interessant bij die poli, vrijuit over poep praten, da's niet verkeerd toch voor een knul van 6, hahaha !!

Groetjes Monique

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn dochter had dit ook. Ze was met 2,5 jaar al zindelijk maar een jaar later werd het poepen een probleem. Ook ik heb uren op de wc doorgebracht met hele verhalen, het hielp niet. Ook een tijd genegeerd. Ik heb vezelzakjes gebruikt maar ook dat hielp niet. Totdat ze 4 jaar werd en naar de grote school ging. Het was meteen over!! Meisjes die naar de grote school gaan poepen op de wc, zei ze. Nooit meer last gehad!

13. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Dat is waar, vaak zit het "tussen de oren", de kids vinden het eng, soms doet het zeer, ze hebben nog niet door dat ze het zelf doen, ophouden omdat je aan het spelen bent, noem maar op !!

14. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ook hier het probleem met mijn middelste zoon.
    Althans het was een heel groot probleem ik ben pas naa de ha gegaan toen hij 14 dgn niet gepoept had.
    De ha vond het echt verschrikkelijk dat hij dus zolang vol zat en werd meteen op zakjes gezet en elke dag verhoogd.
    Na 10 zakjes op een dag kwam het eruit zeg! Nu is hij bijna 5 en half en zit nog aan de zakjes movicolon.
    Ik moest het een week of 4 terug afbouwen maar dat werd weer een ramp,hij poepte weer niet!
    Dus hup terug na de ha en hij zei dat ik maar gwoon op 1 zakje per dag moet blijven en dat de kans erin zit dat hij heel erg lang de zakjes moet blijven gebruiken.
    Maar juist doordat hij zakjes heeft poept hij wel weer op de wc zonder moeite en gaat ook gewoon.
    Bij hem was het echt dat hij niet op de wc wilde omdat het pijnlijk was zijn ontlasting wasveels te hard.
    Nu is het zachter en ben ik zo blij dat hij weer elke dag kan zonder problemen.
    Nu hoop ik alleen nog dat hij ooit zonder de zakjes kan!

15. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Lianda, Christiaan zit nu op twee zakjes per dag, ik moet gaan afbouwen maar zie dat niet zo zitten. Vorig jaar hebben we ook afgebouwd en nu is het in februari toch weer fout gegaan.
    Volgens de poeppoli mag je wel twee jaar die zakjes gebruiken dus ik heb hoop !!

Groetjes Monique

16. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier ook aan de zakjes poeder, (net als mama) maar nou vroeg iemand laatst of de darmen daar niet "lui" van worden? Zou dat idd kunnen? Dochter gebruikt ze nu een half jaar en ik al jaaaaren.....

Weten jullie misschien of je de zakjes forlax ook met roosvice laxo mag mengen? Had het gevraagd bij de apotheek maar die wisten het niet :S

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke heeft het al eens gepresteerd om 4 weken niet te poepen...
    Erg naar,want in het ziekenhuis kwam alles eruit met een klysma.
    Ze zit nu aan de macrogolum-poeder en poept steeds kleine beetjes en dan komt ineens de grote hoop.

Als je kindje niet op de wc wil poepen,laat hem maar lekker nog even in zijn luier poepen.
    Vooral niet dwingen,want dan gaan ze het ophouden met alle gevolgen vandien.
    Komt wel..

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    niet zo op de huid zitten en het gewoon laten gaan.als ze er zelf aan toe zijn dan komt het wel. er wordt veel teveel aan kinderen getrokken tegenwoordig. doen ze niet precies dan en dan dit of dat, dan is het dikke paniek.sommige doen het gewoon wat langzamer en zitten pushen werkt alleen maar averechts vaak. ze worden gespannen of onzeker of allebei.

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter heeft ook een tijdje movicolon gehad. Net weer een groot poep drama, want ze had geen luier om (wil ze ook niet) maar moest wel poepen. Ik vind het ook zo zielig, kan het best begijpen dat het eng is...
    Maar ik spreek wel vaker mensen die movicolon gewoon hun hele leven al gebruiken, dus ik weet niet of je er luie darmen van krijgt. Mijn dochter krijgt ze nu niet meer, maar ik let idd wel op de vezels en laat haar veel fruit eten (geen bananen overigens).

Deel Deze Pagina