Stoere tekst voor 'nieuw gezin'

Discussie in 'Prematuur' gestart door Jebb, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

3 maanden te vroeg is de dochter van een vriendin. Nu wil ik voor haar een persoonlijke miniromper laten bedrukken met een gave tekst.
    Mijn eerste idee was "boys, *naam* has arrived" met een kus eronder. Nu denk ik meer aan iets simpels: *naam*, geboortedatum, stoer, sterk, lief.
    Toch is het niet hét idee. Iemand nog een mooi idee? Knuffeltjes en andere spullen heeft ze nog niets aan, dus vandaar mijn idee voor de romper.

Voor paps en mams wil een een mooie verwendmand maken met een mooie kaart erbij. Misschien in combinatie met de romper.

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Kijk eens naar prematuur inktvis, aan knuffeltjes hebben ze wel degelijk wat aan.
    Als je googelt naar romper tekst vind je heel wat teksten.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wat lief van je!
    Wel een vraagje: wil je de romper voor nu? Of dat hij hem later draagt?
    Onze te vroeg geboren zoon lag nml. bloot in de couveuse, die mocht pas later kleertjes aan.

Is trouwens niet altijd het geval hoor. Er lagen toen bij ons ook baby's met kleertjes aan. Maar ms wel iets om over na te denken.

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wat ontzettend lief van je! Drie maanden te vroeg is echt heel pittig voor de ouders en hun sterke kanjer. Heb verder niet een leuk idee voor de tekst maar misschien wel een tip. Couveusedekentjes zijn ook erg mooi om te geven en daar hebben ze nu al iets aan. Kleertjes zal de kleine jongen nog niet aan mogen denk ik.. Kijk maar eens op: prematuurkledingonline.nl en het babyboek voor prematuren is écht een aanrader!

Heel veel sterkte voor je vrienden en het kleine manneke..

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Sorry, lees nu dat het een meisje is..

6. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Wat ook leuk is, een koffertje waar ze spullen van hun kindje in het ziekenhuis in kunnen doen (zoals knuffeltjes, romper etc) voor als hun kindje ze kan gebruiken. Die zie ik regelmatig op de neonatologie. Je hebt ze bijv van Jip en Janneke, maar ook gewoon plastic die je zelf kan versieren.
    Succes en sterkte

7. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Wat leuk dat jullie dit willen doen voor hen! Echt een mooi gebaar.

Kwa tekst even niet zoveel inspiratie..

Maar een ideetje voor in de verwenmand: Beschuit en muisjes! Toen onze dochter te vroeg geboren was hebben we door de hectiek waarin ze met spoed aan de beademing ging, van het ziekenhuis geen beschuit met muisjes aangeboden gekregen.. Toen ze een week oud was bedachten we ons dat we nog helemaal geen beschuit met muisjes hadden gegeten. Zelf lag ik op de kraamafdeling maar wel op een aparte kamer voor moeders zonder baby bij zich. Wij mochten daarna nog een tijdje op een familiecare room blijven slapen zodat we vlakbij haar waren. We leefden dus meerdere weken in het ziekenhuis.

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Als het kindje zo vroeg is ligt het op de neonatologie. Veel dingen mogen daar niet naar binnen vanwege de hygiene. Waaronder dus eten en drinken. Ook kleertjes heeft het kindje de eerste tijd niet aan. Allemaal vanwege infectiegevaar.
    Ik zou ze aanmelden voor earlybirds. Er komt dan een fotograaf foto's maken. Het is zo een spannende tijd en je vergeet dat zelf helemaal. Later heb je dan een mooie herinnering. Ookal loopt het misschien minder goed af met het kindje.
    Ook zijn er speciale knuffeltjes (zoals hierboven genoemd) voor in de couveuse maar ook niet ieder ziekenhuis mag dat.
    Wij waren zelf heel blij met een schriftje destijds. De verpleging schreef iedere dag een stukje erin wat er gebeurde en wat de vooruitgang of achteruitgang was. Een speciaal prematuurboek is dan ook een goede!

Deel Deze Pagina