Ik ben erg benieuwd hoelang jullie traject duurde tussen het 1e consult bij de gyn en de 1e icsi-poging (als er geen andere type behandelingen aan vooraf gingen).
Wij hebben eerst IUI gedaan, dus niet helemaal te vergelijken. Maar voordat je aan ICSI kunt beginnen, moet je een bepaald onderzoekstraject doorlopen: echo's eierstokken, bloedonderzoek wat betreft je hormoonwaarden en cyclus, meerdere zaadonderzoeken met soms een tussenpoos van 3 maanden, bewerkingstesten om te kijken of het zaad geschikt is voor ICSI, bloedonderzoeken om te testen op HIV, Lues en Hepatitis, enz. Verder was er in ons ziekenhuis een wachtlijst voor IVF/ICSI, die wachtlijst was een halfjaar. En de behandeling zelf neemt ook wel een maand of 1,5 in beslag, als je eerst aan de pil moet en je cyclus plat moet leggen door middel van injecties. Dus voordat je aan een terugplaatsing toe bent, ben je al even bezig. Weet je dan al of alleen ICSI een optie is? Je moet toch nog voor de eerste keer naar de gyn? Succes!
Thnx voor de info, hadden ook niet verwacht dat het een kort traject zou zijn. Uroloog heeft gezegd dat iui geen optie voor ons is, dat icsi hoogstwaarschijnlijk ons pad zal worden. Even afwachten idd op intake gyn.
hoi, wij eerste afspraak nov bij gyn, na verschillende onderzoeken (waar tijd tussen zat) in februari gehoord dat we icsi gingen krijgen, toen moest mijn cyclus afwachten (was net ongesteld geweest, dus moet je maand verder wachten) toen moest 1 maand aan anticonceptie en in april eerste behandeling gehad, en deze sloeg gelijk aan. wat natuurlijk wel heel veel geluk was, aangezien onze kansen erg klein/ tot niet werden genoemd door de gyn. en zie nu mn onderschrift bijna een jaar later, ik vond het dus vrij snel gaan, had me ingesteld dat wel jaren kon gaan duren.. succes ermee. is een heftige/ onzekere/ lange periode al het wachten en onderzoeken...
Jeetje wat fijn dat het zo snel lukte bij jullie! Dat geeft we wel wat meer hoop, ik lees overal zoveel verhalen van de velen TP's die vrouwen ondergaan. Apart trouwens dat je tijdelijk weer aan de anticonceptie moest, had dat met andere medicatie te maken?
nee die anticonceptie zetten ze in om alles van binnen 'plat' te leggen. er zijn ook ziekenhuizen die dit gebruiken om beter de behandeling in te kunnen plannen zodat niet alle vrouwen dezelfde dag punctie gaan krijgen. maar ik heb gewoon 1 strip gebruikt, blijkt hier standaard te zijn, maar hoefde dus niet langer te slikken ivm wachttijd ofzo. daarnaast toch altijd beetje moeilijk plannen aangezien bij mij mn bloeding ook later kwam dan hun 'gepland' hadden, maar daarnaast wel snelle follikel groei, dus nog een snelle punctie en niet zolang hoeven spuiten. echt succes ermee, en mocht je nog vragen hebben of je verhaal willen doen, kun je altijd pb'en