Recepten

Discussie in 'Voeding' gestart door Sjanienu1, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik ben eigenlijk nog niet verder gekomen dan het maken van broccoli, worteltjes qua groente en appel, banaan, peer, kiwi/aardbei en mango aan fruithapjes.
    Ik wil nu eigenlijk wel eens meer gaan maken aan groentehapjes dan worteltjes en broccoli.
    Wie heeft er leuke en lekkere recepten voor groente/fruithapjes? Niet te moeilijk want ben niet zo'n keukenprinces. ;) Heb op internet al wel gesnuffeld naar recepten maar ik wil graag jullie tips!
    Ik gebruik overigens de Baby-Cook. Vorige week doperwtjes (diepvries) gemaakt maar dat was geen succes, kreeg geen glad papje.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow...raar...ik krijg het wel glad...heb je een beetje kookvocht toegevoegd? Dat wil nog wel eens helpen!
    Finn vind de erwtjes super! Die zijn heerlijk zoet! (heb trouwens ook de Baby Cook)

Finn vindt pompoen erg lekker...en dan met pasta of met aardappels.
    Dat kan je gewoon in blokje hakken en dan tot het 3e streepje water.

Je kan bladspinazie met een aardappeltje maken (maar dan heb je wel zo'n hele zak met spinazie...dus je kan ook gewoon deelblokjes doen)

Witlof met een appeltje en een aardappel doen het vaak erg goed bij kindjes. De appel (ik doe peer omdat Finn niet tegen appel kan) haalt het bittere van de witlof)

Sperziebonen met rijst doet het hier ook meestal wel goed. Dan stom in de bonen en hak ik die en mix ik daarna in een kommetje de rijst erdoor (pasta hak ik ook niet mee)

Snijbonen met aardappels (de aardappels hak ik..de snijbonen roer ik erdoor)

Bietjes met aardappel of rijst

Bloemkool en broccoli samen.

Of wortels met erwtjes (of peultjes)

op Keukenkikker.nl staan veel leuke dingen.

En ik heb zelf het kookboek van AH gehaald.
    en ik heb er 1 van boekenvoordeel voor maar 3 euro ofzo.
    Ik kan alleen niet alles proberen omdat Finn met een dieet zit door zn allergieën.

Qua fruit geven we nu het volgende (meestal gewoon in stukjes en niet gehakt...eigenlijk heb ik fruit nooit gehakt)
    Banaan, avocado (ook al beleg), mango, peer, meloen, pruim, (gedroogde) abrikoos, druiven (even het velletje eraf peuteren), mandarijn en vandaag voor het eerst aarbeid..dat vond ik maar raar dus die heb ik wel even geprakt.

Wij hebben van zijn diëtisten een lijst...dus ik heb lekker makkelijk daar alles vanaf gehaald...hahaha!

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Sarah bedankt!

1.Stoofpeertjes erg lekker!
    (schillen, in partjes snijden, beetje diksap, 1,5 uur laten koken, pureren en zowel koud als warm lekker, goed in te vriezen)

2.Bruine bonen met paprika en tomaat
    (potje bruine bonen, 1 tomaat 30 sec. in kokend water en schil eraf, paprika in stukjes en laten koken, dan alles pureren)

3.Bruine bonen met appel
    (potje bruine bonen en 1 appel warm maken en pureren)

4.Banaan met sinaasappelsap

5. Witlof met appel
    (witlof goed zacht koken, appel even mee laten koken en pureren)

Ik wacht ook op inspiratie! :)

4. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
  5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De opperdepop van de AH schijnt erg leuk te zijn.

Ik heb ook de babycook en een vriendin van mij heeft het boek voor me meegenomen want hier was hij niet meer te vinden dus nu moet ik nog even heen en weer naar haar toe rijden.

Deel Deze Pagina