nou ilse ik zou willen dat ik het met 1 uur huishouden zou redden. en dan als ze ouder worden komen daar de taxiritjes van en naar vriendjes,sport enz. nog bij. ach dan willen ze ook niet zoveel knuffeltijd meer. ik mag blij zijn dat ik een kus krijg voor ze naar bed gaan. en rayan word ook flink geknuffld door zijn broers,dan kan ik ondertussen ff een wasje ofzo draaien. tijd voor in bad gaan hebben wij gecombineerd.zijn badje staat in het grote bad.hij gaat met zijn badzitje in bad en ik of papa gaat ondertussen douchen.
Ik zeg ook niet dat ik het 'red' met 1 uurtje he, alleen dat ik er maar 1 uurtje aan besteed Je moet hier ook niet onverwachts komen binnen vallen hoor De afgelopen weken was t overigens wel wat meer, met al die kraamvisite, 3 keer per week. Dat is nu zo'n beetje afgelopen, dus nu mogen te teugels weer los en mag ik weer terug naar mn ene uurtje. En Ruby, groot verschil he, jij hebt 3 kids in huis, ik maar eentje (of 2 als je mn man mee rekent hihi)
Hoeveel tijd ik per dag aan Camila kwijt ben? De hele dag... Tijd voor het forum heb ik niet meer. En ik vind het heerlijk. Al mijn tijd gaat erin zitten, het kan nu nog gelukkig, binnenkort moet ik weer gaan werken
Hoezo? Ik verschoon hem sowieso elke voeding, dus dat is al 6x... als hij 's nachts wakker word verschoon ik hem ook weer (met een natte luier in bed is ook niks), en overdag tussendoor ook ongeveer nog 2 á 3x... J.D kan er totaaaal niet tegen als hij in een natte luier ligt, en ik ben erg op zijn hygiëne eerlijk gezegd. Pfff word weer lekker afgezeken hier. De zogenaamde "supermoeders" moeten laten zien dat zíj hun kind wél genoeg knuffelen. Nou, ik had met 30minuten maar een schatting gemaakt, maar na elke voeding zit ik sowieso nog wel een kwartiertje met hem. Nee, niet langer nee. Omdat ik niet zo'n moeder ben die haar eigen kind uitput voor haar eigen plezier. Zodra mijn ventje moe is, leg ik hem in bed. Liefde, eten en rust brengt groei. En ik ben van mening dat ik genoeg liefde geef.
He he, jij begrijpt het tenminste Maargoed, er mag voor de zogenaamde fantáááástische moeders geen kans onbenut gaan om niet de opvoeding van anderen te bekritiseren en zelf even aan te geven hoe gewéééldig zij het zelf doen...
ik vind 10 luiers ook best veel,ondanks dat ik op mijn hygiene gesteld ben kom ik niet verder dan 6 luiers.
rayan ligt alleen s'nachts in zijn bed en zijn bed staat nog naast de mijne ook. hmmmm dan zal ik wel en slechte moeder zijn,en groeien doet hij toch ook goed.
Hmm ik zou het niet zo gauw weten eigenlijk... vandaag alweer 2,5 uur kroelen erop zitten... tijd die ik op een normale doordeweekse dag liever samen met anne in bed al slapende doorbreng gezellig saampjes in het grote bed als papa aan het douchen is en daarna richting werk gaat manlief echter heeft gister zo'n 21 uur gewerkt.. dus die wl graag uitslapen en anne in bed.. betekend dat hij niet echt kan uitslapen dus vanohtend na de eerste voeding maar opgestaan en luier verschonen gaat hier vrij rap eigenlijk dat teuten.. tja dat doen wij meestal gewoon op de bank en toch een paar keer per week.. is "luier verschonen" inclusief bad.. dus dan red je het niet met een paar minuten bovenstaande durf ik dus al weinig schatting op te geven voeden duurt meestal 20-30 minuten.. (deels bv, deels fles) en kosten.. ik gebruik ong. 4/5 luiers per dag denk ik ex. de nachtluiers... dus zo'n anderhalf pak per week omdat anne nog newborn 1 draagt.. en die per 28 verpakt zitten. 5e per pak... 7,50 per week dus voeding.. ik heb sinds gister hier nutrilon AR staan.. dat kost 13e geen idee hoe lang ik daar mee ga doen tho pak friso gaat ong. een halve week tot een week mee.. en daar krijgt ze dan ook nog deels bv bij... (friso ha = 17e) grootste uitgavenpost is hier dus voeding de rest.. stapelt niet eens echt hoog heb ik het idee af en toe nieuwe kleertjes (180e nieuwe kleertjes is een hele nieuwe garderobe in een grotere maat denk ik? ) laatst voor het eerst zelf verzorgingsprodukten gekocht. namelijk lotion voor dr haartjes de rest van de badspullen en smeerseltjes is dankzij de kraamkadoos nog geneog voorraad van voorlopig en nu met de nieuwe voeding werd het tijd voor nieuwe speentjes.. en dus ook een nieuwe grotere fles gekocht omdat mijn schoonmama vandaag oppast.. en da moet er toch een hele voeding in die fles passen en in de 150ml flessen past de voeding wel.. als het al is opgelost maar als je het poeder erbij gooit.. hou je zo'n bergje over de rand over dus das niet zo practisch oh en wat relatief veel tijd kost.. is toch wassen alsin.. kleertjes wassen draai aparte wasjes voor anne.. (wij dragen amper lichte kleding.. en zij juist wel) en groene wasjes omdat anne dr kamer groen is.. dus beddengoed is ook groen.. en veel groene dingetjes kado gekregen... 2 wasjes per week.. plus met enige regelmaat toch kledderluiers (bijv. als ze snachts gepoept heeft.. ) dus das dan meestal een extra groen wasje... (beddengoed) en een handwasje... (broekje, romper)
oh en smiddags een gezodne wandeling..d ie kost ook al gauw een uur.. en meestal ruim meer mensen vragen zich weleens af waar ik druk mee ben op een dag maar er steekt toch wel wat tijd in een beebje vooral ook okmdat ze liever ibj mij zit dan in de box ligt dus hoop dingen schuif ik door naar anne-slaaptijd zodat ik wat meer kroel/buiten-tijd over hou
Hoe lang e met je kindje knuffelt ligt ook een beetje aan de leeftijd en hoeveel slaap je kindje nodig heeft. Verschonen, voeden en verzorgen doe je ook met liefde toch ? Ikke wel. de ene dag knuffel ik lang met Jesse de andere dag ligt hij veel op bed.
dat hoop ik wel ja *grin* hier zelfs geen klachten als ze een poepluier tot dr oren heeft wel gemopper.. dat ze een viespeukje is maar echt klachten.. nee dat niet
Ik denk ook dat J.D misschien gemiddeld meer natte luiers heeft dan andere kindjes, hij heeft namelijk 8 zware natte luiers per dag
Klopt, ik doe verschonen, badje, douchen en voeden met liefde En hij is na elke voeding nogal uitgeput, dus 10 minuten-kwartiertje na de voeding knuffelen is al vermoeiend voor hem. Mensen hier vergeten dat hij wel 9 weken te vroeg geboren is en dat de couveuse periode voor zo'n kindje (lees: prikken, infusen, sondevoeding, onderzoeken, echo's) ook heel vermoeiend is Eigenlijk is J.D nu pas 3 weken oud!
Whahaha Niemand zeikt jou af en niemand heeft zichzelf supermoeder genoemd. Jij hoeft je niet te verantwoorden. Doe ik ook niet, het voelt goed wat ik doe. Als het voor jou goed zou voelen zou je je er ook niet druk om hoeven maken
Ik merk vandaag toch wel hoeveel tijd er stiekem in zo'n kleintje in gaat zitten. Ik werk altijd op de woensdagen en moet dan Lianna om 11.30 uur bij het kdv afzetten. Ik sta dan rond 9.00 uur op en moet eigenlijk haasten om alles gedaan te krijgen: zelf douchen en aankleden, Lianna wassen en aankleden, zelf eten, Chucky uitlaten, Lianna eten geven, tussendoor de was en tussendoor nog telkens naar de box om te kijken als ze huilt. Vandaag is ze bij mijn ouders logeren en ik heb zelfs tijd gehad om uitgebreid te computeren en de konijnenkooi te verschonen. En ik vind mezelf vaak een lala moeder omdat ik het idee heb niet genoeg tijd aan Lianna te besteden. Had ik het toch fout. Eigenlijk gaat alle tijd op aan Lianna. Qua kosten heb ik eigenlijk geen idee. Ze krijgt normaal 6 schone luiers per dag (nu meer omdat ze waarschijnlijk last van tandjes heeft en dus flinke dunne luiers heeft), met 1 pak voeding doe ik ruim een week, potjes voeding zijn wel duur ik varieer wel met kruidvat en olvarit, badschuim had ik al best veel van m'n ouders gekregen bij de geboorte en daar doe ik eigenlijk nog steeds mee. Kleertjes zijn hier ook best een grote uitgavepost. Ik zie spulletjes in de aanbieding en koop dan meteen te veel.
Oh dus nu voelt het ineens ook nog eens niet goed wat ik doe Knap van je dat je weet wat ik voel, jij bent vast Char undercover op dit forum
Dat werd net ook gezegd, het ene kindje is t andere niet. Mijn kindje was ook 5 weken te vroeg en in het begin knuffelde we helemaal niet, hij werd wakker voor ze voeding en tijdens viel hij alweer in slaap tot aan de volgende voeding. Doe waar jij je goed bij voelt. Om te antwoorden op je vraag, ik ben in totaal 1 uur s'morgens bezig (van half 7 tot half 8) en in de avond van 6 tot 9 dus 4 uurtjes besteed ik aan hem. zijn papa besteed van 11 tot 6 denk ik in totaal wel 3/4 uurtjes aan hem met knuffelen etc. Qua geld denk ik dat we 80/90 euro per maand kwijt zijn.
volgens mij interpeteer je dingen nu op je eigen manier, het berichtje van Elmo kwam op mij juist heel vriendelijk over.
maak je niet druk angel.... zoals het er staat lijkt het alsof je maar een half uurtje per dag ff met je kleine "tuttelt" en dat is in mijn (en andermans) ogen heel erg weinig natuurlijk.... later leg je uit hoe en wat (terwijl dat niet nodig zou hoeven te zijn)....en niemand zegt zichzelf een super moeder te vinden... ik zelf ga niet eens er bij nadenken hoeveel tijd in aan haar kwijt ben, zou mezelf daarbij denk ik helemaal vergeten dus dat heeft geen nut ,wat ik maandelijks kwijt ben aan haar? als het net zo gaat als bij de andere 2 heeft het geen nut om te vermelden want andere zouden daar weer wat anders bij kunnen denken dus dat laat ik ook maar achterwege... hoeft niet nodig zijn te vermelden dat elk van ons verschrikkelijk veel van haar kind(eren) houd en dat elk kind de liefde krijgt die het nodig heeft en dat de invulling daarvan verschilt per persoon.... ik ben geen moeder die "heerlijke wandelingen" maakt met de kleine...zeer waarschijnlijk zal het wieg (of hoe je dat ding ook noemt) wat op het onderstel past niet of zeer nauwelijks gebruikt gaan worden en gebruik ik die het meeste met de maxicosi en komt straks enkel het buggy gedeelte erop... ik ben straks ook geen "knutsel" moeder, en nee ik ben ook geen moeder die hele dagen met de kleine op de arm loopt... alles wat ik doe, doe ik met zeer veel liefde... en ja ik vindt het heerlijk de kleine lekker op mijn buik/borst te hebben liggen als we 's avonds in bed liggen... ja ik kan haar niet laten liggen als ze geen zin heeft om in de box of wat dan ook te liggen en houd haar dan lekker ff bij me.... nee ik doe haar niet dagelijks in bad...2 hooguit 3x per week...andere dagen gewoon lekker "wassen" is in mijn ogen meer dan genoeg...is volgens mij niet eens goed baby's dagelijks in bad te doen maar dat terzijde....ze vindt het niet eens zo geweldig en wil na 5 min. het bad alweer uit... zo kan ik nog wel ff doorgaan...en als ik doorga zul je pas zien hoe iedereen anders met zijn of haar kleine omgaat, en daar waar de ene moeder het kind dagelijks uitgebreid in bad doet, doe ik het af met wassen waarmee ik met pakweg 5-10 min klaar ben....etc etc etc... doe wat en waar jij je goed bij voelt zonder daarbij na te denken hoe anderen het doen, en of jij het wel goed doet of wat dan ook...en andere hoeven geen vingers naar jou te wijzen want ieder doet het nou eenmaal op zijn eigen manier waar een ieder zich goed bij voelt... wat ik al zei...ieder van ons doet alles met heel heel veel liefde (neem ik maar aan)... en idd kan niets bijzonders vinden dat het berichtje van Elmo niet vriendelijk of wat dan ook bedoelt zou zijn...zie enkel dat zij vindt dat je je niet hoeft te verantwoorden (wat je wel doet) voor hoe je met je kleine omgaat...