Ieder heeft zijn eigen manier van doen. En doet het op die manier omdat dat goed voelt. Prima toch? Ik denk dat er niemand in dit topic commentaar heeft op jouw manier van doen Thunderangel. Alleen blijken er verschillen te zijn als iedereen hier aangeeft hoe men het aanpakt. Pim
Het heeft natuurlijk zeer sterk te maken met de leeftijd van je kindje... Als ze nog erg jong zijn slapen ze erg veel... Dus alle schema's zullen er sowieso anders uitzien! We zijn allemaal moeders en ik denk dat iedereen er vanuit mag en kán gaan dat iedereen het allerbeste wil voor zijn/ haar kindje. Iedereen doet het goed op z'n eigen manier!
Thunderangel, Ik denk niet dat Elmo het verkeerd bedoeld. Je kan haar ook gewoon een PB sturen hoor, als je het niet leuk vind, ipv haar Char te noemen. Beetje kinderachtig op deze manier. Groetjes, Elvira
ff oftopic... elvira succes met je volgende ivf meid...zal voor je duimen dat het dit keer eindelijk "raak" mag zijn...
Ik verwacht dat ik hier de komende 18 jaar mee bezig ben en dat ik na die tijd zo'n 100.000 euro lichter ben.....
Hmm tja.. hoeveel tijd vandaag... vannacht om 4 uur kwam manlief uit werk.. dus vanochtend verplicht kroelen zodat paps nog even kon uitslapen... vervolgens dus van 6 tot 12.. bezi geweest met voeden, wassen, ruimen, eierkoeken bakken, boodschappen doen en dan moest ik eigenlijk ook nog hardlopen.. maar dat ging dus gewoon echt niet meer en nog even gedoucht om kwart voor 12 en toen! stond oma op de stoep zodat paps en mams lekker naar de sauna konden met zn 2tjes dat het geheel iets anders liep dan gepland.. (dankzij een nukkige werkgever die het begrip "vrije tijd" niet zo snapt) is een ander verhaal... maar ik was heel blij dat ik savonds weer thuis was en ook eigenlijk heel blij dat ik even een middag/avond geen verantwoordelijkheid had nu ligt mijn lief meisje overigens in de box te slapen.. want natuurlijk vlak voor ik thuis kwam had ze letterlijk dr bed ondergepoept... oma had dr wel al verschoont.. en ze lag bij opa op de bank een flesje te drinken... maar omdat ze dat zeer recent al eerder ahd gedaan.. zaten alle lakentjes in de was oftewel.. ik ben meteen weer headfirst in het mamadom gedoken. en zit nu te wachten op de droger zodat anne straks gewoon wer in dr bed kan slapen ipv in de box
Dat was ook mijn eerste gedachte, sinds wanneer gaan we dat soort dingen vergelijken, trouwens de ene dag knuffel ik wel 6 uur met hem en de andere dag zit ik de hele dag op school en knuffelen we nog ff lekker in bed, dus een schema...nee, heb ook in alle 11 jaar dat ik moeder ben nooit die behoefte gehad om dit bij te houden of te klokken en zal dat ook nooit hebben.
@thunderangel, was het niet stiekem een beetje te voorspellen dat er zulke reacties bij zouden zitten? Ik vind het eigenlijk een vreemd topic, en een topic dat heel erg uitlokt op zulke reacties en interpretaties ook....een topic als dit is enorm gevoelig om een wedstrijdje te worden van "kijk mij nou eens hoe góed ik het doe! ik doe het nóg meer en nóg beter.
MamaDeluxe, ik geloof ook echt niet dat degene die dit ingevult hebben dit hebben zitten klokken. En ook geen schema (per minuut) hebben waar ze zich aan houden. (Zo kleintje nu zijn de 24 minuten en 33 seconden knuffeltijd over nu ga jij 1uur en 44 minuten slapen )Maar gewoon gegokt hebben hoelang ze er ongeveer mee bezig zijn. Dat was de vraag van thunderangel ook volgens mij! Gewoon even op een rijtje zetten hoeveel tijd je kwijt bent aan het verzorgen van je kindje, het voeden, het verschonen etc.
Doe jij dat niet dan? Hahahaha zie t al helemaal voor me. Op alle uitzetlijsten stond toch ook dat je een stopwatch moest hebben? En ja joh, dit topic is toch gewoon luchtig en niet voor competitie ofzo. Iedereen is een goeie moeder en doet het op haar manier. Dus niet te zwaar aan tillen
Ik hou het ook niet bij hoor. Wel es leuk om te kijken hoe anderen het doen. Qua verzorging denk ik dat iedereen een beetje hetzelfde schema heeft. En spelen met je baby dat is waarschijnlijk voor iedereen anders. Hier knuffel ik ook na een verversmoment en ik loop een tijdje na het eten met hem op mijn arm door de woonkamer en daarin zit ook weer een vertelmoment. Dus qua aandacht denk ik heeel veel tijd. Enkel als ie 's middags een dutje gaat doen en 's avonds in zijn bedje zit dan hou ik die tijd voor mezelf. Groetjes
Ja dat was ook mijn eerste gedachte...ik ben de hele dag met Sjoerd bezig, behalve als ie slaapt..en als ik aan het werk ben... 's Avonds zit ik om half negen eindelijk op mijn gat...maar ach...dat hoort er allemaal bij toch? Soms vind ik het wel pittig hoor!
@bolbuikje, dit was een reactie op de vervelende reacties die er zijn geweest dus het is wel degelijk (blijkt als je terug leest) een topic dat zulke reacties uitlokt.
@MamaDeluxe, ja ik heb het hele topic gelezen voordat ik mijn reactie neerzette, maar blijf erbij dat het er gewoon om ging dat je een lijstje maakte met hoelang je ongeveer met bepaalde dingen bezig was. Maar waarschijnlijk worden we het zo toch niet eens (jij vind het jouwe en ik het mijne) dus laat ik het hierbij . @Joldeg, ja bij ons stond die stopwatch er ook op . Heb er meteen 2 aangeschaft, voor als er 1 kapot gaat . Moest dit niet zo dan? Alles word hier op de seconde afgepast! En iedere moeder doet het volgens mij goed, allemaal op onze eigen manier. En soms kunnen we wat van elkaar leren!
ik ben het helemaal met bolbuikje eens...en natuur heb ik ook 2 stopwaches dat er zulke reacties komen heeft niks met uitlokken te maken misschien voel je je aangesproken wat helemaal niet hoeft volgens mij! er staan ook financien onder en die worden nu helemaal vergeten dussuh dames...let op je bloeddruk
ik voelde me niet aangesproken, ik post helemaal niks in dit topic verder, alleen een reactie op thunderangel
Ik hou de tijd echt niet bij hoor.. Vind dat ook helemaal niet belangrijk! Voor mijn gevoel besteed ik tijd genoeg aan mijn kleine. Krijgt aandacht daar wanneer nodig. Kom wel tijd te kort, maar dat geeft niet. Ik laat dan liever huishouden liggen dan de kleine. Ook de kosten hou ik niet bij..
@ bolbuikje, je hebt er toch wel 4 hoop ik, want ik zie dat je een tweeling hebt... die hebben toch wel ieder een eigen en een eigen reserve hier is van ong 9 tot half 1 larsie tijd, dan van half 1 tot ong 3 uur mamatijd, dan slaapt lars en doe ik het huishouden en iets voor mezelf, boekje, pc, whatever, en dan van 3 tot 7 weer larsietijd en dan gaat ie naar bed en is de avond voor papa en mama. enne, luier verschonen in 3 min ? hmmm moet ik hem eerst vastbinden haha