hoe voeding afbouwen zodat laatste fles eerder kan?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Angela2009, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wat ik me dus afvroeg hoe ik dalijk bv zijn laatste fles eerder kan geven zodat hij rond 8 uur gewoon gaat slapen tot de volgende ochtend. Hij is er nu nog te klein voor en heeft echt nog wel zijn voedingen nodig maar ik weet niet zo goed hoe ik dat dalijk moet gaan doen. Hij krijgt nu zijn laatste fles meestal rond 22.30 uur maar er komt wel een tijd dat hij bv rond 19.00 of 20.00 uur naar bed gaat.
    Hoe hebben jullie dat gedaan of gaat dat gewoon vanzelf straks? Of is dat als hij groente en fruit krijgt zodat je een fles kan laten vervallen waardoor hij eerder naar bed kan zonder dat ik hem hoef wakker te maken voor zijn laatste fles?!

Misschien een domme vraag maar ik weet het gewoon niet zo goed.

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi Angela,

Gaat grotendeels vanzelf. op een gegeven moment kwam ik gewoon niet meer uit met mijn flesjes omdat er steeds meer tijd tussen de flessen ging zitten. Kwam ie de eerste 3 maanden tussen de 2 en 3 uur, schoof dat langzaam maar zeker naar 3 tot 4 uur
    En als hij dan een keertje om 7 uur 's ochtends wakker werd, had ik een flesje over rond 8 uur en sliep hij vanaf dat moment door tot de volgende ochtend.
    Dus gewoon geduld hebben, gaat vanzelf.

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoi,

Onze meid kreeg de laatste fles ook rond 22.30. Deze hebben weer eerst een uurtje naar voren geschoven, en uiteindelijk kreeg ze hem rond 21.00. Op den duur moest ik haar rond deze tijd wakker maken voor de fles.... Toen hebben we besloten om haar gewoon eens te laten liggen om te kijken of ze de nacht door kon komen. De laatste fles ging er rond 18.30 in en ze kon de nacht inderdaad doorkomen. Het 'teken' bij ons was vooral dat ze niet zelf meer wakker werd voor de fles... Het gaat dus inderdaad een beetje vanzelf...
    Ze trouwens drie maanden toen ze begon met doorslapen...

4. Angela2009

Maar ik laat normaal 4 uur tussen zijn flessen zitten maar als ik dan zijn laatste fles vervroeg naar bv 21.00 uur dan zit er maar 2,5 a 3 uur tussen.

Nou ik krijg mijn zoontje dus echt met moeite wakker voor zijn laatste fles. Zijn 1 na laatste fles krijgt hij rond 18.00 uur / 18.30 uur en dan krijg ik hem heel moeilijk wakker voor die laatste fles en hij drinkt die fles ook nooit helemaal op. En slaapt wel gewoon de hele nacht door tot de volgende ochtend. Moet ik dan een keer die laatste fles weglaten om te kijken hoe laat hij dan zou komen? Maar ik denk dat 4 voedingen nog wel te weinig zijn voor hem. Hij is net 5,2 kilo namelijk maar slaapt wel al door vanaf dat hij 3 weken is. En omdat hij nooit rond dezelfde tijd wakker word 's ochtends verschilt het qua tijden van zijn fles. Vind het best lastig eigenlijk!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier nog een mama die het heel lastig vind. Mijn dochter drink nu 5*180-6(is klaar 200cc) Das dus in totaal 1000 cc per dag.
    Op het consultatie buro zeiden ze dat ik de laatste fles kan weglaten als ze 4x 200cc leegdrinkt. Maar dat is dus maar 800cc dus dan krijgt ze toch te weinig?
    En inderdaad de 1 na laatste fles is hier 18.30 uur dus dat lijkt met te vroeg. Moet ik dan 5 uur tussen de voedingen gaan houden? Vind het moeilijk hoor pf...

6. Angela2009

Joanne ik zit dat jouw dochtertje 2 dagen ouder is dan mijn zoontje dus gaat om dezelfde leeftijd.
    Nou mijn zoontje krijgt ook 5x180/6 maar drinkt lang niet al zijn flessen op en weet niet of ik het red om 5 uur tussen zijn voeding te laten. Misschien is het dalijk makkelijker om over te stappen als er een fruithapje of groentehapje wordt gegeven zodat er een fles weggelaten kan worden.
    Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe want 4 flessen is denk ik te weinig, of misschien wel genoeg maar om hem vanaf 18.30 uur geen eten meer te geven dan weet ik niet of hij doorslaapt tot de volgende ochtend!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Angela, als je begint om 8 uur 's ochtends met de eerste fles, dan om de 4 uur, dan kom je met je laatste fles uit rond 20.00 uur. Die kun je nog proberen te rekken naar 20.30 (Misha ging bijvoorbeeld om 18.30 uur naar bed en die maakte ik dan wakker voor die laatste fles, meestal tussen 20 en 21 uur).

Misha was ook een lichtgewichtje ivm haar lengte, maar ik kreeg die fles van 23 uur er echt niet meer in. Toen ze 3 maand en 3 weken was heb ik die fles weggelaten en volgens volgend schema gevoed;
    8uur, 12uur,16uur en dan de laatste dus tussen 20 en 21uur (alle flessen 180+6)..Ze was/is ook een slaapkopje. Vanaf nacht 2 heb ik voor de nachtvoedingen de wekker moeten zetten, vanaf 2 weken heb ik haar door laten slapen van 23uur tot 7uur, omdat ik haar echt niet meer wakker kreeg 's nachts..Bij het overgaan op 4 flessen heb ik ook geen problemen gehad met haar slaappatroon, ze sliep gewoon de nacht door...

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    800cc is niet te weinig hoor....1000 is namelijk de max. ;)

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het gaat meestal vanzelf.

Bij ons verviel de laatste fles met ongeveer 4,5 maand. Dus we hebben niets geschoven, alleen de laatste fles van 23:00 uur laten vervallen. Dus nu is zijn laatste fles om 19:00 uur.
    Je hoeft er niets voor te doen. Als je baby er klaar voor is dan zal hij de laatste fles niet meer opdrinken.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C had redelijk veel honger, maar die maakten we gewoon nog wakker 's avonds laat. Hij ging dan om 7 uur naar bed, en we maakten hem rond 11 uur nog even wakker voor een fles. Als we dat niet deden, werd hij midden in de nacht zelf wakker. Pas rond de 7 maanden hebben we die 11 uur fles vervroegd naar 8 uur. Dat kwam toen wel uit met de rest van de voedingen..

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ha meis,

Jenna kreeg ook tussen 23 en 24 haar laatste fles tot ik zelf een keer om 22 uur in slaap viel en haar dus niet wakker maakte voor deze fles toen kwam ze pas om 4uur :confused: dat was ongeveer 3 weken geleden, nu slaapt ze door tot 7 uur (ze heeft dan tussen 19 en 20uur haar laatste flesje gekregen van 180/6)

gewoon een beetje uitproberen komt vanzelf goed :D

Succes!
    Liefs Roshi

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over de hoeveelheid: 4 x 200 is prima hoor. Fae zit al op deze hoeveelheid vanaf de 12 weken. Een late fles heeft ze eigenlijk nooit gehad (1e 4 weken borstvoeding gegeven) . Dus daar kan ik weinig over zeggen...
    Maar op 4 x 200 groeit ze gemiddeld zo'n 130/140 gram in de week. Prima dus! Fae is trouwens een vrij 'gemiddeld' kindje qua gewicht etc. Ze weegt nu zo'n 6800 gram (denk ik) bij een lengte van 68 cm (schatting hoor, laatste weeg/meet moment was 2 december)

13. Angela2009

Nou mijn zoontje sliep al met 3 weken door en zijn laatste fles drinkt hij nooit op want ik krijg hem heel moeilijk wakker!

Alleen vind ik het wel lastig want mijn zoontje slaapt dus erg weinig overdag dus hij komt echt meestal rond de 3,5 a 4 uur voor zijn voeding. En als ik nu rond 7 uur zijn 1e fles geef (hij word ook nooit rond dezelfde tijd wakker dus heb totaal geen ritme) dan 11 uur meestal komt hij dan rond 14.30 uur en dan zou die 4e fles rond 18.30 uur zijn maar dat is meestal iets eerder omdat hij dan blijft huilen! En denk dat 18.00 uur te vroeg is om hem door te laten slapen tot de volgende ochtend! Daarom krijgt hij rond 22.00 uur nog een fles!

Moet ik die ene laatste fles dan gaan rekken? Komt ook omdat er niet echt een ritme in zit en hij weinig slaapt overdag dus sneller voor een fles komt naar mijn idee!

Deel Deze Pagina