Hoi dames, Misschien is er al een topic over maar kon deze niet vinden. Onze dochter wordt sinds 6de week ingebakerd, en het werkte ze sliep 2-3 uur en werd precies voor fles wakker. Kregen er een totaal ander meisje voor terug. Ze huilde erg veel en daardoor weer erg onrustig. Voeding waren we ondertussen ook al veranderd pepti 1. Nu sinds een week is ze na 1 uur slapen alweer wakker (huilen) dit vind ik best snel. Als ik haar dan oppak na 10 (max!) minuutjes laten huilen dan begint ze om d'r heen te kijken en daarna snel alweer gapen. Ik vind het nu erg moeilijk om te zien of ze genoeg slaap heeft gehad na dat uurtje of dat ze toch nog een klokje rond moet voor haarzelf. Ik vind het niet erg dat ze wakker is maar zij heeft wel haar uurtjes slaap nodig toch? Contact met CB hierover heeft geen zin want lig even niet zo goed met hun op een lijn 😁. Zijn er meer mama's die dit herkennen? Of weet iemand wat ik kan doen? Of juist niet. Ze slaapt snacht erg goed! 23.00-05.00/06.00 en dan tot 08.00/09.00 uur. Bedankt voor de reacties ze kleine meidis aanstaande maandag alweer 9 welen 😍
Hier ook een inbakerbabytje. Kan het zijn dat ze in een sprongetje zit? Rond 9 weken is dat toch? Die van ons was na een paar weken bakeren ook ineens minder aan het slapen. Daardoor slecht drinken aan de borst enz enz. Soms bleef ik bij hem naast z'n bedje staan met m'n hand op z'n borstje/buikje en speentje in. Als ik zie dat het echt niet gaat, dan haal ik hem er uit en na 20/30 min zie ik dat hij weer moe wordt, leg ik hem weer weg. Of ik ga lekker wandelen, gewoon in z'n bakerzakje. Nu volgende uitdaging, weer uitbakeren! 1 hand gaat, andere zwaait ie zo mee dat hij daarmee steeds z'n speentje uit joept.
Bedankt voor je reactie. Misschien idd een sprongetje.. Het ging allemaal goed totdat ze haar eerste prikjes kreeg en dus niet ingebakerd mocht worden.. Vanmiddag heb ik haar idd uit bedje gehaald geknuffeld in draagzak gedaan en half slapend weer ingebakerd maar ben bang dat ik daardoor de regelmaat van inbakeren verstoor, wat denk jij? Gebruik jij een paccodoek? Ik had van een vrouwtje gehoord dat zij een armpje uit de binneste doek eruit heeft gehouden maar buitendoek er nog wel om heen.. Zo ligt dat armpje wat losser.. Ook lees ik dat een pucababy erg succesvol is voor uitbakeren.
Hoi Ilz, Een uitgeruste baby van 9 weken kan van nature ongeveer 5 kwartier per keer wakker zijn. Incl. de voeding. Als je haar uit bed haalt, haar een flesje geeft, knuffelt, boertje laat doen, verschoont en op een gegeven moment (plm. een uur nadat ze wakker werd) in de box legt, zal je na verloop van tijd vanzelf vermoeidheidssignalen zien. Ik schreef er een duidelijk blog over: Hoe zie je aan je baby dat ze moe is of honger heeft? >> Lees ook even het blog onderaan (of inbakeren een kwestie is van doorzetten? niet dus) Het is fijn dat ze 's nachts goed slaapt. Het geeft echter geen garantie dat dit ook zo blijft. Mijn ervaring is dat kindjes van 3 a 4 maanden soms 's nachts ook weer gaan 'spoken' omdat ze dan groter zijn en meer kracht hebben om zich ook weer 's nachts tegen de slaap te verzetten. Doet ze natuurlijk niet expres. En ik zeg het niet om je bang te maken, maar het is wel verstandig om te kijken hoe je het slaapritme overdag ook weer te pakken krijgt. Misschien is het inderdaad een sprongetje en gaat het vanzelf weer beter, maar soms merken ouders dat er iets insluipt wat ze eigenlijk helemaal niet willen voor hun kindje. Baby jengelig en eigenlijk niet weten waar je goed aan doet. Nu kun je dat nog prima oplossen/bijsturen omdat ze nog klein is, over een paar maanden wordt het steeds moeilijker. Succes!