Hoeveel tijd kwijt met je badkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    We hadden laatst op het werk er over hoeveel tijd je per week kwijt was met je huishouden. Sommige collgega's vonden dat ik erg lang bezig was met m'n badkamer. Ik doe er ongeveer een uur per week over, zij hadden het over 15 tot 30 minuten. Ik ben benieuwd hoelang jullie er over doen.

Dit is wat ik ongeveer kwijt ben aan tijd:
    Wastafel en raamkozijn leegruimen (zodat ik aan de slag kan): 5 min
    Spiegel: 3 min
    Wastafel inspuiten, afnemen, nadrogen: 4 min per wasbak, 8 min totaal
    Wc: afnemen, adrogen, door de pot met de borstel, knop afnemen, wc rolhouder afhemen: 10 min
    Douchecel: inspuiten met kalk reiniger, afnemen, naspoelen, schimmelvreter waaar nodig, afspoelen, nadrogen: 10 min
    Muren: inspuiten, afnemen, nadrogen: 10 min
    Vloer: leegmaken, dweilen, nadrogen: 10 min
    Alles opruimen/inruimen: 4 min.

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Denk 10 minuten, ik doe het elke dag..

3. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

As ik het goed doe ook wel een uur hoor! is een ruime badkamer met dubbele wastafel, bad, inloopdouche en wc

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh ik doe mijn badkamer 1 x per 2 weken als ik ga douchen en doe dan alles uit raamkozijn halen. ispuiten, na spoelen, zelf ouchen, vloer dweilen. Met het schoonmaken zelf zal ik 5 a 10 min bezig zijn.

Wastafel boven (zit niet in de douche) duurt hooguit een 10 min. alles eraf, doekje over de spullen. inspuiten wastafel, spiegel doen, afnemen wastafel doekje, theedoek erover heen. spullen terug klaar.

Dus ja ik vind het ook lang en dan vooral de tijden die er bij staan.het is hier allebei klein.maar met een grotere badkamer was ik max. 30 min bezig.

heb je de tijd echt al eens opgenomen? lijkt mij nl. eerder dat je het ruim schat . wat jij bij de wc hebt staan om te doen kan in mijn ogen nooit 10 min duren? 5 maximaal maar denk eerder 3.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb je serieus bijgehouden dat je 3 min bezig bent de spiegel en 4 min met de wasbak?

Anyway, ik doe er denk ik max 15 min over maar heb dan ook een 'badkamer' van 3m2.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En met kinderen erbij vind ik de badkamer schoonmaken de meest irritante klus dus doe het dan ook zo snel mogelijk.

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik heb niet zo'n hele grote ruimte maar ik ben vaak ook al gauw tussen de 30 a 45 minuten bezig. Maar ik doe het dan eens in de week a anderhalve week en meteen heel grondig.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook een half uurtje per keer.
    Maar ik vind het echt een rotklus.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    3 minuten met de spiegel? Heb je een spiegelwand ofzo haha....
    Hier hoef ik nagenoeg niets uit te ruimen want er staat niets "los" zeg maar.
    Ik doe dagelijks even de wc pot en bril+ borstel erdoor, wasbak afnemen.
    1x per week neem ik de wanden, bad, douche en vloer ook mee. Dan ben ik ook wel een uurtje zoet hoor.
    En ongeveer 1x per 2 maanden ofzo doe ik de binnenkant van de badkamerkasten

10. Within

Within Niet meer actief

10-15 minuten.

Wc, wastafel en een doekje over de tegels en klaar.

11. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    pff ik heb er ook een hekel aan..
    welke schoonmaakmiddelen gebruiken jullie? Wat werkt er volgens jullie het beste?

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben ook zeker wel een uur bezig met de badkamer elke week.
    Wij hebben een redelijk ruime badkamer met een aparte douche en bad, een groot badmeubel en een toilet.
    Verder tegels van de plafond tot de grond.

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Iedere week 30 à 40 minuten.

14. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een snelle schoonmaak kost mij zo'n 20 min. Doe ik het grondig, dan ben ik wel een uurtje bezig ja.

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Doen jullie dan elke keer ook de tegels?? Of alleen de douche/bad/wastafel en vloer??

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nou als ik alles heel grondig doe dan kan ik er zo een hele middag mee bezig zijn.. Oeps! Maar mijn hele badkamer is van de vloer tot het plafond betegeld en best ruim. Ik heb laatst bijvoorbeeld alle voegen met een tandenborstel en bleek weer fris wit gemaakt. Ja dat duurt wel even.. Maar ben ook een pietje precies.. Daarom doe ik het ook minder vaak dan zou moeten :)

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Goh als ik het zo lees dan ben ik blij met onze badkamer van 2 bij 2 :) Ben eigenlijk altijd heel snel klaar. De WC besteed ik nog het meeste tijd aan. 5 minuten om de wastafel en raamkozijn leeg te maken? Hier eerder 5 seconden :).

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

ligt eraan. als ik hem gewoon doe hooguit een kwartier, bij een grotere beurt (ontkalken etc) een uurtje

19. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    oh bah echt een vreselijke bezigheid vind ik dat:DDoe de badkamer ook zo min mogelijk maar ja zo eens in de 1/2 weken dan moet ik eraan geloven:$

Doe het eigenlijk als ons jongste spruitje lekker in haar babybadje ligt te weken:) En de douche zelf spuit ik in na het douchen en wrijf het goed in met een spons en dan de volgende dag als ik weer ga douchen dan spoel ik hem weer af en dan blinkie blinkie:cool:

Denk dat ik in totaal dan een half uur bezig ben(Bad, WC, Wastafel/spiegel/tegels).

Maaarrr als ik heel erg goed mijn best ga doen dan ben ik toch zeker wel een uur bezig;)

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    max 10/15 min. elke week alle tegels doen vind ik persoonlijk een beetje overdreven/onnodig. die doe ik 2x per jaar.
    voor de rest dus alleen de wasbak en de vloer. heb geen bad, wc of douchecabine.

Deel Deze Pagina