geen bad of douche? hoe doe je dat? hier verder hetzelfde ga echt niet elke week de tegels doen wij hebben echt een minidouche dus ben altijd zo klaar!
Hmz... Ik denk dat ik ook ruim een uur met badkamer en toilet bezig ben. Eerst alles leegruimen, stofzuigen, bad en wastafel ontkalken, wc schoonmaken met borstel, rest van de pot en deksel schoonmaken, kranen en knoppen oppoetsen, spiegel en tegels oppoetsen, vloer twee keer dweilen, droogwrijven en alles weer terugplaatsen, vind ik een uur nog vrij netjes van mezelf!
Ja naar aanleiding van de disscussie op het werk heb ik een keer getimed. Wc neem ik wel echt m'n tijd voor. Heb er een hekel aan maar vind het wel het belangrijkste klusje in huis, samen et m'n keuken (laten we er maar niet over beginnen hoelang ik daar mee bezig ben...) Spiegel krijg ik nooit in 1 keer streeploos en we hebben een flinke spiegel, dus dat kost wel even. En we hebben bijna geen kastruimte in de badkamer waardoor alle spullen los in het raamkozijn staan. Tegels zou ik wel op kunnen besparen in tijd door het minder vaak te doen, maar minder dan eens per 2 a 3 weken niet hoor, dan zie je al die tandpastavlekken echt te goed. Ik heb nog geen kinderen, maar schoonmaken terwijl m'n kind in bad ligt zou ik niet snel doen. Die schoonmaakmiddelen slaan al genoeg op mijn longen. Wel grappig om te zien dat het hier dus ook heel wisselend is.
Ik ben niet zo'n poetswonder maar heb gelukkig een heel kleine badkamer ( 1 bij 1,5 meter! ) Wastafel en spiegel en kranen doe ik bijna elke dag. Douche schrob ik tijdens het douchen inderdaad en dan ff nadrogen. Vloer leeg is 't meeste werk haha staat helemaal vol met kastje, wasmand en badmat. Maargoed dweilen op mn knieen is ook in 5 minuutjes gebeurd want 't "sta" oppervlak is nog minder als een vierkante meter. Ik gebruik biologisch afbreekbare schoonmaakmiddelen dus kan gerust soppen met de kinderen in bad. Vind het heel belangrijk niet zoveel chemisch spul te gebruiken.
geen bad en doucheCABINE dus gewoon in de hoek van de badkamer een douche met alleen maar tegels. dus geen cabine/deuren/douchebak... vloer doe trouwens vaak onder het douchen schoonmaakmiddel en een borstel, afspoelen, klaar.
Ik heb het van de week gedaan in 40 minuten, was nog wel even doorwerken want ik moest mijn dochter halen (vandaar dat ik nog weet dat ik er 40 min over gedaan heb). Wij hebben een redelijk grote badkamer, bad, douchecabine, wc en wastafel met meubel. Ik vind het echt een rotklus, ik doe het elke dag even snel met een doekje, en maar 1 keer in de 2 weken grondig.
Ik zal eens timen hoe lang m´n werksters daarover doen Maar een uur lijkt me wel heel erg lang hoor. Met 30-40 min had ik de badkamer wel klaar. Vrij normale afmetingen, ongeveer 7m2 meen ik. Wastafel en spiegel, grote douchecabine en een ligbad. Wc hebben we apart, maar die heb ik in 5 min echt wel helemaal schoon.
Oh wij hebben echt een kleine douche maar daar ben ik toch best lang mee bezig. Uurtje? Ik schrob ook iedere keer de vloer en de muren dus
Hier elke week, zo 30 min ongeveer. En dan als het nodig is ff badrand met een doekje, en de wasbak. Dat kan soms wel elke dag zijn. Om de 3/4 weken, haal ik echt alles uit de badkamer. Haal ik alle kasten leeg. En ben ik bijna 1.5 uur bezig. Maar dan doe ik ook echt alle tegels, plafond, vloer.
ik dacht al dat ik een smeerpoets was! hahahaha! ik doe alle tegels ook echt maar 2x in het jaar, in de lente en herfst verder niet man, heb een grote badkamer met tegels van vloer tot plafond, ik ben een hele middag bezig met alles schoon te maken! dus een kleine beurt doe ik ong haalf uurtje over en dat is; douchedeur, wastafel, kranen en bad schoonmaken en vloer dweilen (1 x in de week ong, soms 1x in de 2 weken) de rest dus 2 x in het jaar.. heb ECHT wel wat beters/ leukers/ anders te doen..
Kwartier....we hebben een ruime badkamer: wastafel, toilet, grote badkuip, douchecabine. Maar...schoon is schoon toch?
Wij hebben een douche in het bad zeg maar.. en we hebben wel gewoon ruimte hoor om te staan, ook als je lang bent, maar boven het bad is het niet zo hoog als de rest vd badkamer, dus is vrij snel dat er allemaal vlekken op zitten, is ook een heel irritant materiaal waar je het snel op ziet. glanzend wit...... haha.. doe het niet altijd.. maar eens in de zoveel tijd wel..
Ik doe de badkamer elke week/ anderhalve week grondig. Hij wordt dan ook intensief gebruikt door zes personen. Ik neem alle tegels af, doe het bad (+badwand), wastafel+ de meubels die erbij horen, raam en vensterbank zemen en de deur aan beide kanten. We hebben geen aparte doechbak of wc en toch ben ik er zeker een uur mee bezig! Misschien wat overdreven, maar pas zag mijn vriendin mijn badkamer, die inmiddels 15 jaar oud is en ze verbaasde zich erover hoe netjes en kalkvrij alles er nog uit zag. Da's toch prettig!
Mijn man maakt de badkamer altijd schoon. Hij gaat als een wervelwind er doorheen en is dan vrij snel klaar. Als ik hetzelfde doe, dan ben ik veel langer bezig.
Uuh, een half uurtje per badkamer. En wij hebben er 2. Alleen wordt die op de bovenverdieping amper gebruikt, dus dat is vaak alleen afstoffen. En de wc om de dag even schoonmaken.
Ik heb geen idee, mijn man doet het altijd. We hebben wel een grote badkamer met douche, wc, bad, dubbele wastafel, wasmachine/droger hoek. Ik denk zo'n 18 m2. Ik doe de badkamer van mijn dochter altijd maar die is gelukkig een stuk kleiner haha.
Best lang. Heb irritante antisliptegels (qua schoonmaken dan irritant), en verder zijn er gewoon zoveel verschillende klusjes te doen; de muurtegels (waar vrijwel geen kalkaanslag op zit), muurtegels mét kalkaanslag, kranen met kalkaanslag, spiegel, wandplanken aan de muur incl. toebehoren (ik poets mijn flesjes en potjes ook, komt zo snel stof op). Dan nog de wastafel, deuren, radiator, wasmand, pff. Badkamer schoonmaken is níet mijn hobby. Wat ik vooral irritant vind is dat ik er zoveel verschillende schoonmaakmiddelen nodig voor heb (schoonmaakazijn, glasreiniger, allesreiniger etc.).
Heb een grote badkamer, maar ben echt geen uur bezig hoor. "nadrogen", daar wacht je toch niet op? Je gaat toch gewoon verder met het volgende onderdeel? - WC schoonmaken - Badmeubel schoonmaken - Alle kranen afnemen - Wastafel afnemen - Bad afnemen en schoon spoelen - Vloer dweilen. Bij elkaar denk ik zo 30 minuten... hoe jij aan een uur komt is voor mij een raadsel... 1x in de 2 maanden alle tegels erbij, maar dan doe ik er langer over.