Dag Allemaal, Komt dit jullie bekend voor: Sinds een week of 2/3 drinkt mijn zoontje overdag tijdens meerdere voedingen onrustig. Een paar minuten goed, en dan gaat hij draaien met het hoofd, loslaten en weer happen etc. 's Nachts helemaal geen probleem. dan drinkt hij normaal en gebruikt mij daarna ook vrolijk als speen als ik hem op gegeven moment niet loskoppel. Nu heeft hij de laatste weken ook veel meer interesse voor de omgeving, zou dat het kunnen zijn. Ik denk ook aan spruw, maar ik heb nergens last van en ik zie verder ook niets in zijn mondje. Zou dit een fase kunnen zijn, of zal ik toch even langs de huisarts gaan om een keer op spruw te laten controleren?
Dit komt me zeker bekend voor, had hier een week of 2 geleden erg last van, werd er ook erg onzeker van of ze wel genoeg dronk en dat bleek oke te zijn. Daarna ging t weer goed maar sinds gisteren is ze weer zo onrustig. Ze duwt zichzelf dan ook helemaal van me af enzo... Ik heb t idee dat ze gewoon steeds meer interesse krijgt in de wereld om haar heen en daarom minder geconcentreerd is op de voeding. Jouw zoontje is nog een stuk ouder dan mijn dochter, dus die zal helemaal sneller afgeleid zijn, vermoed ik.
Ohh zooo herkenbaar! Mijn zoontje doet dat dus ook! En soms doet dat best pijn, want dan trekt ie zo hard, terwijl mijn tepel nog in zijn mondje zit.. Maar ik heb dan altijd het gevoel dat er: * een boertje dwars zit, want als ik hem rechtop dan zet laat ie een boer en drinkt ie weer rustig verder. * of dat mijn toeschietreflex op dat moment niet snel genoeg gaat en dat hij erg onrustig word.. Jammer dat baby's nog niet het aangeboren "geduld" mee krijgen, hihi..
Oh echt wel, dat ongeduldige merk ik ook ja, dan lijkt t net of ze gewoon niet wil wachten en denkt: "schiet op nou met die melk!" En denkt dat als ze harder gaat trekken en rukken dat het er dan wel uit komt ofzo haha
Gelukkig dat jullie het ook herkennen. Ik twijfel steeds of het "wel goed" is. En idd, mijn tepels.. aiiiii.
Zo herkenbaar. Mijn tepel lijkt soms wel zo'n trekdrop. Ik merk dat ze het vooral doet als de omgeving te druk is, dan doet ze het de hele voeding door. En als ik op n zeer rustige plek voed, dan gaat ze het doen als mijn toeschietreflex het laat afweten, en dan weet ik dat die borst leeg is en ik de andere moet geven.
Oja hier ook zo. Jesper kan nu voortaan zo snel afgeleid zijn! Echt verschrikkelijk! Maar goed dat trekt wel weer bij. Als hij erge honger heeft drinkt hij eerst heel veel en snel en dan gaat hij vast, los en weer vast en weer los en ondertussen maar blieken of er niks interessanters is...wel grappig maar soms word ik er zelf zo ongedurig van! Poosje terug dacht ik dat hij dat deed omdat ik misschien niet genoeg melk meer had. Maar als mijn borsten helemaal vol zitten doet hij het ook dus....zal de leeftijd wel zijn.