Bv en jeuk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamajanneke, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik geef bv wat op zich goed gaat, maar nu heb ik sinds een aantal dagen dat de borsten gigantisch jeuken. Niet de tepel, maar echt de borst. Zijn hier meer mee bekend en wat zou ik er tegen kunnen doen?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik herken het een klein beetje, ik had het af en toe met vlagen.
    Wat je kan doen is wat moedermelk op de borst smeren en aan de lucht laten drogen.
    Katoenen beha's dragen, en katoen zoogkompressen, die je regelmatig verwisselt.

De aankomende tijd zullen je borst wel wat gevoelig zijn. gebruik je een multivitamine? De magnesium die erin zit kan jeukstillend werken.
    Daarnaast mag je ook vaseline ( zonder toevoegingen) smeren, dit werkt licht jeukstillend.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik gebruik nog geen mltivitamine, maar wil dat wel gaan doen. weet alleen nog niet goed welke het beste is en kan ook nog niet naar de winkel.
    Bedankt ook voor de tip van de vaseline. KAn het altijd eens proberen.
    Ze zijn inderdaad errug gevoelig de borsten..

4. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Weleda borstvoedingsolie helpt bij mij erg goed. Het smeert lekker uit, houdt de huid soepel en de natuurlijke bestanddelen die erin zitten hebben alleen maar een positieve invloed op de melk.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Bij mij jeukten mijn borsten ook wel eens, en nu ook nog soms. Hier is het stuwing en heeft het niets met gevoelige huid oid te maken. Na het drinken / kolven is het weer over.

Deel Deze Pagina