Hoeveel tijd tussen 1ste en 2de kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jamie1983, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel tijd tussen 1ste en 2de kindje?

1. < 11maanden

2. 12-14 maanden

3. 15-17 maanden

4. 18-20 maanden

5. 21-23 maanden

6. 24-26 maanden

7. 27-29 maanden

8. 30-32 maanden

9. 33-35 maanden

10. > 36 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tussen oudste zoon en dochter* zit 22 mnd maar zij is overleden, uiteindelijk tussen de levende kids dik 35 mnd.
    Het gaat nu eenmaal niet altijd goed hou daar ook rekening mee.
    Ik was er zelf pas klaar voor toen de oudste net 1 jaar was, toen was ik ook weer zwanger, maar werd een miskraam.

2. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    ik was er nog niet klaar voor, maar we kregen en verrasing :( as alles goed gaat zit er straks 20 maanden tussen de 1ste en de 2de.

3. yps

yps Lid

17 apr 2012
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zit er 4,5 jaar tussen.
    De eerste huilde heel veel als baby, maar ook als peuter.
    We hadden zoiets van... nooit meer, maar toen het beter ging, verlangde ik toch naar een tweede. Nu zit de eerste lekker overdag op de kleuterschool en heb ik alle tijd voor de tweede, heerlijk vind ik dat uiteindelijk! Tweede moet nu alleen wel mee op het ritme van de schooltijden en dat is soms met brengen en ophalen passen en meten. Oudste heeft alles wel bewust meegemaakt en dat is ook erg leuk.

4. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Bij mijn kids zit er op een paar dagen na precies 2,5 jaar leeftijdsverschil tussen.
    Mijn zoon was toen al zindelijk, kon zelf de trap op en af en ik hoefde hem eigenlijk niet meer te tillen.
    Was hier de ideale leeftijd!

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Tussen mijn 1ste en 2de kindje zit ongeveer 3jaar.
    Tussen kindje 2 en3 zit precies 1jaar en 1 dag.
    Tussen mijn 3de kindje en 4de zit 2 jaar
    En mijn 4de en 5de kindje zit ruim 6 jaar.

Wat ik zelf heb ervaren is dat als je een te korte tijd tussen de kindjes laat zitten dat het behoorlijk zwaar is voor je lichaam. Ik heb daardoor ook een behoorlijk zware zwangerschap gehad waarbij mijn 3de kindje een dysmatuur is geworden en ik na de zwangerschap een langere tijd nodig heb gehad om te herstellen dan na mijn andere zwangerschappen.
    Wel is het ontzettend leuk hoe mijn dochters nu met elkaar omgaan. Ze zijn nu 8 en 9 jaar en dikke vriendinnen. Ze spelen heel veel samen.
    Mijn oudste dochter is nu 12 jaar en ze heeft veel minder met haar jongere zusjes en broertje. Ik denk dat dat komt door het grotere leeftijdverschil.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik heb gestemd op 24-26 maanden. Wij hebbben nog maar 1 kindje, maar dat lijkt met wel de ideale leeftijd ertussen, zo 2 tot 2,5 jaar.
    Ons dochtertje is nu 6 maanden. Voorlopig hoeft het nog even niet, maar ik denk tegen de tijd dat ze zo'n 1 tot 1,5 jaar is dat ik toch wel 'zin' krijg in een tweede kindje. En dan is het natuurlijk weer afwachten of het lukt en hoe lang dat duurt..

7. Jamie1983

Jamie1983 Niet meer actief

Hihi, ik bedoelde inderdaad tussen de 1ste en 2de zwangerschap:D

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zit er 4 jaar en 1 maand tussen. Had het graag wat korter op elkaar gehad, maar daar heb je nu eenmaal zelf niets over te zeggen. Tussentijds een miskraam gehad (kindje had nu 3 geworden zijn) en daarna jaar geklooid om zwanger te worden. Twee keer binnen een half jaar en toen ineens een hoop gedoe.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    tussen 1 en 2 zitten 25 maanden, tussen 2 en 3 19 maanden.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ruim 2 jaar en 4 maanden verschil. Voor ons ideaal denk ik. Ze is erg gek met haar zusje en die begint nu ook echt op haar te reageren. Erg leuk! De zwangerschap was ook goed te doen doordat ze natuurlijk al liep, de trap op en af kon en ze s middags nog sliep/slaapt.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier had het eerder gemogen van mij maar ik ben happy met de bijna exact 24 maanden die ze zullen schelen als alles voorspoedig gaat. Ik zou er nu eerlijk gezegd eigenlijk nog geen baby bij kunnen hebben.....

12. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wilden we met 2 jaar voor een 2e gaan, dan zou er een kleine 3 jaar tussen hebben gezeten.
    Uiteindelijk heeft het 2 jaar en 4 miskramen geduurd voor we een goede zwangerschap hadden (en wat voor één :D) en zat er dus ruim 4,5 jaar verschil tussen.

Tussen nummer 2 en 3 zit 1 minuut :p

Nu vind ik 4,5 jaar heerlijk. De oudste gaat naar school en heeft daar haar eigen ding, dan heb ik alle tijd voor de tweeling. Het is alleen wat meer plannen ivm schooltijden. Wel ideaal om aan de oudste dingen te kunnen uitleggen die ze ook echt begrijpt

13. knap

knap Niet meer actief

Hier zit er 9 jaar en drie maanden tussen.

Niet mijn keuze het kwam gewoon weg niet eerder en toen ik er niet eer op rekende was het raak.
    Moet zeggen dat ik het soms wel eens pittig vind een peuter en een puber te gelijk in huis. Alle bij een eigen willetje.:)

14. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Tussen mijn oudste en jongste zit 13 jaar en 3 weken. Hier dus ook een puber en een baby.als we eventueel voor een 3de gaan het liefst 3 jaar er tussen maar aan gezien ik nu 34 ben wil ik ook niet al te lang wachten.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier zit 2jaar en 2maanden tussen onze kleintjes. Superleuk maar ik vind het best heftig! Onze zoon heeft een pittig karaktertje en zit volop in peuterpubertijd en onze dochter krijgt volgens mij ook een aardig pittig karakter! Het was een ongelukje (we zijn natuurlijk superblij met onze dochter!) maar als we hadden kunnen kiezen,hadden we nog even gewacht. En als het aan manlief had gelegen waren er missch helemaal geen kindjes meer gekomen.

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Bij ons zit er 14 maanden tussen.
    In het begin was het best pittig maar ik moet eerlijk zeggen dat de rust nu wat begint terug te komen en de heren het vaak heel goed met elkaar kunnen vinden en veel met elkaar optrekken.
    Vooral het communiceren onderling is erg leuk en de fantasieën die erbij komen kijken.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij vonden het heel mooi als er 2-2,5 jaar tussen de kindjes zou zitten. Ik wilde graag eerst een periode intens kunnen genieten van mijn meisje maar ook zeker niet te veel tijd tussen 2 kindjes laten.

Maar, voordat onze dochter er was hebben we het nodige meegemaakt dus we waren ons er ook zeer zeker van bewust dat dit ideaal-beeld best wel eens niet uit kon komen...

Uiteindelijk zijn we met de pil gestopt toen onze dochter 9 maanden was. Gericht gaan klussen pas na haar eerste verjaardag en aangeteld toen ze bijna 16 maanden was. Als alles goed mag gaan zit er dadelijk dus 2 jaar en wat dagen tussen de 2 kindjes. Lijkt me geweldig!!

18. Storm

Storm Niet meer actief

Tussen de eerste en de tweede 20 maanden, tussen de tweede en de derde 14.

19. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Hier ruim 16 maanden tussen beide kids. Ik vind het zelf geweldig leuk! Ze reageren heel leuk op elkaar, en mijn oudste weet eigenlijk niet beter dan dat zijn zusje er altijd al was, heeft weinig moeten wennen.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had het leuk gevonden als er ca 2 jaar tussen had gezeten. In onze ogen ideaal: ze kunne dan op iets latere leeftijd nog wat aan elkaar hebben en qua babydrukte ietsje verspreid.
    Door een miskraam en lange cyclussen zat er uiteindelijk ietsje minder dan 2,5 jaar tussen.

Deel Deze Pagina