Kolven in het basisonderwijs

Discussie in 'Voeding' gestart door Dafje, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Ik werk in het basisonderwijs en ik ben aan het nadenken over of ik wil gaan kolven tijdens de werkuren (dat is 2,5 dag per week) of dat ik tijdens die uren het kind de fles laat geven. Ik vind het een erg moeilijke beslissing, omdat ik op een kleine school werk. Alleen de directeur kan invallen op het moment dat ik moet kolven en die heeft niets met kleuters (de groep waar ik voor sta is groep 0/1). Bovendien wil ze niet graag voor de klas staan, maar zich liever helemaal storten op het directeuren.
    Ook kan ik me geen enkele ruimte bedenken op school waar ik in ale rust zou kunnen kolven. In elk kamertje/hokje komen om de zoveel tijd kinderen binnenstormen, vragend om het één of ander of voor een traktatie of voor iets anders. Dus nergens kan ik rustig zitten zonder gestoord te worden, waar ik me dus rustig kan ontspannen en waar niemand trouwens naar binnen kan gluren, want ook dat is in elk kamertje dat ik maar kan bedenken mogelijk.
    Ik wil graag dat ons kindje het beste meekrijgt, vooral omdat ik zelf veel allergieen heb en heb gehad wil ik het alle antistoffen meegeven die ik mogelijk mee kan geven. Dus jullie begrijpen vast dat ik graag borstvoeding wil geven, maar ik twijfel zo door alle bovenstaande dingen.

Ik bedenk me net dat mijn moeder die oppast op de kleine nog geen straat verderop woont. Zou het misschien een oplossing zijn om even heen en weer te lopen en een gewone borstvoeding te geven, of zou dat teveel gedoe zijn? Just thinking...

Wat denken jullie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej Dafje. T is geen optie om je kind dan fles te geven en niet af te kolven omdat dan je productie keldert of, nog erger.. helemaal stopt. Ikzelf heb ook niet echt n privéruimte want bij tijd en wijlen komt er ook iemand binnen maar... ik wil koste wat t kost mn kind tot 6 maanden bv geven.. :oops: . Dán zou ik als ik jou was ff voor een heen en weertje naar je moeder gaan. Denk dat dit voor jou de beste optie is qua bv..

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Het kolfrecht mag je gebruiken om of te voeden of te kolven! En je bent waarschijnlijk veel minder tijd kwijt met er even heengaan en voeden ipv kolven.

Of je moeder brengt de kleine naar school toe. Ik dnek dat het makkelijker is om in een kamertje waar zomaar iemand binnen kan lopen te gaan voeden dan om te gaan kolven.

Dan is alleen nog niet opgelost wie er voor je klas moet staan...

4. Dank jullie voor de reacties... ik ga es voorstellen aan mijn moeder hoe ze erover denkt... vind het nu een beetje moeilijk om bij de directeur aan te komen. Het schooljaar duurt nog 4 dagen... Moet ook nog wat andere dingen bespreken met haar... wellicht kan dit ook wel in één moeite door. Ik vind het nog steeds moeilijk. Vooral ook omdat het allemaal zo nieuw is!

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als het doichtbij is zou ik idd mn kind laten brengen of er ff heen gaan en anders... als je het optijd doorgeeft dat je van je kolfrecht gebruik wil maken heeft je baas gewoon te zorgen dat je die mogelijkheid hebt. Jij hoeft niet te bedenken hoe dat wordt opgelost intern of waar je dat gaat doen.

Hoe eerder je het aangeeft hoe netter dat het is natuurlijk want dan hebben ze ook meer tijd om een oplossing te bedenken.

Ik zou zowiezo wel aankaarten dat je bv geeft bij je baas, mocht je dan een keer niet je kind live kunnen voeden (kan altijd een keer gebeuren dat je moet kolven) dan staan ze dan niet meteen raar te kijken.

6. Mijn moeder vind het okee... soms even passen en meten waarschijnlijk met de twee andere oppaskinderen die al naar schoolgaan, maar is altijd een mouw aan te passen zei ze. Jeej!

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Deel Deze Pagina