Ik ben vandaag begonnen met frisio extra(voor hongerige baby s) Ik heb er nu speen nummer 2 op gezet (van avent) maar nu krijgt ze haar flesjes niet leeg kost haar te veel moeite het is te dik. Kan ik nu proberen of het met speen 3 wil deze is wel voor 2 maand en ze is nog maar 3 en een halve week. Iemand een idee. groetjes gerdien
Hmm... Probeer eens een 3 standen speen ! En anders een ander merk, Difrax bijvoorbeeld, met speen m ? -x-
Ik zou speentje drie proberen. Die leeftijd die er op staat is maar een indicatie en bij dikkere voedingen klopt die al niet meer. Gewoon drie proberen en kijken of het goed gaat.
ik vindt zowieso die spenen bijna allemaal "bagger" de spenen die je vroeger had waren veel beter... nu heb ik spenen voor Zoë gekocht, zo ontzettend veel al, die van origine bij de avent zat die was goed, maar kwam gewoon bijna niets uit....toen nieuwe gehaald, en bij bijna al die andere lijkt het wel of kinderen juist binnen 3 min. de fles moeten leeg hebben want bij alle komt er een stroom uit, ook bij die 1-2-3 spenen nu gisteren weer nieuwe spenen gehaald omdat ik nu nutriton toevoegde om de voeding wat dikker te maken omdat er gewoon te veel uit kwam voor haar, dat ging wel goed, maar ze is er niet kapot van denk ik (dikkere voeding)... en deze gingen wel goed, nadeel dit waren brede spenen van de etos die er eigenlijk niet op hoorde maar net niet te kleine, en net niet te groot, dus eigenlijk precies goed...nadeel als ik de fles laat zakken, zit mijn hand onder, omdat deze spenen lekker omdat ze hier niet "op horen" welke speen bij jullie "goed werkt" zul je dus ff uit moeten zoeken meid...geen rekening houden met wat er op de spenen vermeld staat,want het ene kind drinkt uit spenen bedoelt vanaf 6 mdn daar waar die van 6 mnd uit een speen drinkt van 3 mnd... succes gr.smoekie
Hoeveel dikker is de Extra dan? Vergelijkbaar met een flesje met 2 schepjes nutrix? OF nog dikker of juist iets dunner? Nu ik noodgedwongen overga op Friso (zie KRuidvattopic) is het misschien voor mij ook een idee om de avondfles extra te geven, kijken of het doorslapen zo geforceerd kan worden enigszins...
Mijn zoontje drinkt de Friso Extra door speen 2 van Avent maar hij is natuurlijk een stuk ouder. Ik zou in jouw geval speen 3 van Avent proberen. De 3-standen speen van Avent gaat op stand 1 sneller dan een gewone speen 3 voor mijn gevoel.
ja nou dat bedoel ik, die zou juist heel klein moeten zijn, maar als je zelf ff "proeft" (probeert) lijkt het wel of die flessen op die manier met 2 min. op moeten zijn...
Ja je hoeft het niet eens zelf te proberen. Je ziet gewoon de melk verdwijnen uit de fles met elke zuigbeweging.... Ik gebruik hem wel eens als Dax weer slecht geslapen heeft 's middags en erg moe is en tijdens de fles in slaapt valt. Dan gaat het laatste stuk er wat makkelijker in.
De friso extra is wel dikker, maar Ymke zou er geen grotere speen voor hoeven te gebruiken. Hoelang doet je kindje over de fles? Het mag best even duren natuurlijk.
Ze drinkt er nu soms wel 3 kwartier over vind dit op zich geen probleem hoor. en Esmee ook niet trouwens die vind het heerlijk maar ze hebben me altijd gezegt dat het flesje binnen 20 min op moet zijn waarom weet ik eigenlijk niet.
Dat hoeft niet persé hoor. Dat is gewoon een richtlijn, een normale tijdsduur zeg maar. Hier meestal rond de 20 minuten maar soms ook veel langer hoor. Ik zou gewoon eens een speen 3 proberen. Als dat te snel gaat ben je nog snel weer terug naar een kleinere speen.