avondeten overslaan en wennen aan stukjes

Discussie in 'Voeding' gestart door chantal29, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Mijn meisje is niet zo'n hele grote eter. Nu was ze daarstraks zo moe (na 3 uur slapen :(, zal we met haar verkoudheid te maken hebben) dat ze het avondeten heeft laten staan. Ik ga geen gevecht met haar aan wat eten betreft ze is dus lekker naar bed gegaan. Maar goed, ze heeft toch te weinig gegeten, hoe lossen jullie dit op als dit voorkomt? Ik wilde haar een extra fles geven.
    Daarbij wil ik haar laten wennen aan stukjes, nou een drama, ze kokhalst er op los tot krijsen aan toe en zeker als ze ook nog wat moe is. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ze niet wil: dan niet zou ik zeggen. Als ze echt honger heeft dan eet ze vast wel. Ik zal haar ook niet "belonen" met een grote fles want wie weet denkt ze de vlg keer wel: ik weiger want dan krijg ik een fles?
    Mijn zoontje is altijd een makkelijke eter geweest dus ik kan je verder niet helpen. Maar heb je dr al getemperatuurd? Toen ik je vraag las herkende ik mn zoontje erin vanavond. Hij is al 4 dagen flink verkouden en vanavond at hij matig (niks voor hem)en vandaag heel de dag veel slapen en maar kort wakker om vervolgens weer in zn ogen te wrijven. Toch even getempt: 39.0!
    En wat betreft de stukjes: ik breng in mn zelfgemaakte avondeten stukjes aan dmv bijvoorbeeld macaroni of rijst. De rest pureer ik (dus groenten en vlees). Op deze manier eet mn zoontje het wel graag op! Ik breid t nu uit door de groenten wat minder fijn te pureren. dus steeds een stukje groffer.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je zegt al dat ze verkouden is, dus ze is niet fit en heeft daardoor mss niet zo'n trek in eten. Kwam hier ook wel eens voor en op de jonge leeftijd van jou kindje gaf ik dan gewoon een extra fles hoor, als die er wel inging. Morgen weer een dag.....

Stukjes is best nog vroeg. Het wurgreflex is bij jou kleine wss nog heel erg aanwezig, waardoor stukjes gewoon nog niet weggeslikt kunnen worden. Bij Milan heeft het tot 10 a 11 maanden geduurt voordat stukjes redelijk probleemloos gingen (broodje ging wel, mits ik de stukjes klein genoeg maakte en in zijn wangzakje in zijn mond gaf), bij Misha ging het geloof ik al iets eerder goed. Maar over het algemeen begin je pas zo rond de 8 maanden met het wennen laten aan stukjes, tenzij je de Rapley methode toepast.

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dan wacht ik lekker nog even met stukjes. Het is aan zich geen moeilijke eter dus ik ga de kleine muis niet dwingen stukjes te eten. Het CB zei dat ik dit al moest gaan doen, nou jammer dan, dan nog maar even wachten.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als het warme eten niet gegeten wordt geef ik een fles. Hij vindt zijn warme eten echt heerlijk, dus het zal of te vermoeiend zijn of hij heeft pijn in zijn mondje. Hier afgelopen dagen weer slechte eten door aankomende kies, dus weer een fles. Als wel een paar happen heeft gegeten, dan krijgt hij een kleinere fles.

Thijs at wel stukjes fruit, maar wilde geen stukjes in zijn groenten. Ik ben stug stukjes blijven geven, want dan kan je er pas aan wennen. Ik heb veel kauwbewegingen voorgedaan en dit ging hij nadoen. Binnen 1,5 week at hij stukjes.

Deel Deze Pagina