Hoi allemaal, Ik las in het onderwerp "poepen tijdens de bevalling" van alle inmiddels "bevallen" dames dat ze de schaamte ver voorbij waren en zich daar totaal niet mee bezig hielden.... ik, nog maar net over de helft ... kan me daar weinig bij voorstellen . Is het echt zo dat je totaal geen schaamte meer voelt?, en zoja waar komt door (ik begrijp dat er mensen mee moeten kijken etc ) maar toch.... Ik wil mijn moeder en vriend graag bij de bevalling hebben, maar twijfelde zo vaak over mijn moeder door schaamte terwijl ik weet dat dat nergens voor nodig is.... maarja...
Ha nou ik ben daar de hele zwangerschap bij mijn eerste kindje ook mee bezig geweest. Tijdens de bevalling heb ik gelukkig niet van me afgescheten (om het op zon manier te zeggen haha) Maar ik vroeg wel na iedere perswee of ik gepoept had..want ik was er tijdens het persen dus echt wel mee bezig. Maar het stomme is... het voelde bij mij of ik echt aan het poepen was tijdens het persen haha lekker verhaaltje he! ( ik heb mischien geluk gehad dat ik tijdens de normale weeen al gepoept had en dus leeg was ) En wat btreft deze zwangerschap... heb me er NOG niet mee bezig gehouden haha
Ik denk er inderdaad ook wel eens aan, lijkt mij gewoon zo genant. Aan de andere kant denk ik weer, je kan er toch niets aan doen.
Joh, het interresseert je op dat moment geen DROL hoor, geloof me. En Michelle, heb je er al bij stilgestaan dat de vk echt niet steeds tegen je zal zeggen: nee, je hebt niet gepoept hoor! Het komt nl zoooooooooooooooooooo vaak voor!
Ik had dat wel , ik kon het niet laten gaan het voelt idd net als poepen die persdrang ik was te veel bezig met proberen poep ophouden dat het helemaal mis liep vacuümpomp is nog geprobeert niks mocht helpen , ik ben uit eindelijk verlost met een keizersnede. Bij de eerst volgende bevalling vraag ik van te voren om een klisma om zeker te zijn dat mijn darmen leeg zijn!
Ik heb alleen geplast (blijk de verloskundige ondergeplast te hebben hihihi) maar heb daar niks van gemerkt! Je bent alleen maar bezig met je kind eruit werken, althans ik wel! groetjes Setje
ja ik denk bij mezelf ; lekker belangrijk je hebt wel belangrijkere dingen om eruit te werken, dat is nu iets waar ik me helemaal geen zorgen over maak, bij allebei mijn moeder haar bevallingen en van mijn vriendin is dat helemaal niet gebeurd terwijl ze geen klysma hebben gehad wel beetje plas eruit maarja er komt natuurlijk wel wat power bij kijken om zo'n ukkie ter wereld te brengen . En die verloskundige die is dat echt wel gewend hoor en kijkt daar niet raar van op ik denk dat je even erover heen moet zetten..
Die vind ik wel sterk! Lijkt mij wel lache! Maar ik heb ook niet een drol gedaan tijdens de bevalling (was eerder bezig mijn dochter te werpen). Wel heeft mijn dochter me ondergepoept (van dat zwarte... een soort van teer) zodra ze eruit was.... Dat moet je er dus écht afschrobben! Geen pretje... maar ach, meisje heeft alles goed gemaakt
Dat zeg je nu wel maar het is echt geen pretje als je uiteindelijk na 36 1/2 uur toch een keizersnede moet onder gaan. Ik weet ook wel dat het niet bij iedereen zo gebeurd ik kan je alleen wel vertellen dat het zo kan gaan als het je erg bezig houd. Helaas was het voor mij te laat om me er over heen te zetten.Het ging mij er ook niet om wat de gynaecoloog op dat moment van mij dacht maar ik kon niet liggen "poepen" op dat moment zoiets hoord op de wc in mijn beleving het heeft bij mij de boel echt geblokeerd.
Dat zou wat zijn, als de mensen die je bevalling begeleiden ineens gillend opzij sprongen en begonnen te roepen "GAAAAATVERDAMME SMERIG MENS, JE LIGT GEWOON TE POEPEN! WIJ GAAN! ZOEK HET ZELF MAAR UIT!
Daar gaat het ook niet om ... je probeerd het nu in het belachelijke te trekken daar heeft niemand iets aan.
het scheelt heel erg per persoon de ene kan zich veel makkelijker erover heen zetten dan de ander en als je er pas bij de bevalling aan gaat denken kan ik me voorstellen dat je zoiest hebt van aaaaahhh help... de ene kan het wel, de een niet is niet erg als je dat niet kent, is alleen maar superot voor jezelf natuurlijk! zeker na zoveel uur. Mentaal kan je heel veel tegenhouden, daarom wil ik lekker thuis gaan bevallen als het kan, lekker mijn eigen spulletjes om mij heen, niet zo'n wit, kil, steriel ziekenhuis, daar krijg ik nu de kriebels van haha (maar is weer een ander verhaal) Ik hoop dat ik op mijn oma en moeder lijk, hun kids kwamen er binnen 3-4 uur zonder persen uit *ik blijf duimen* Het was dus niet direct tegen jou ook maar meer in het algemeen ; zo van lekker belangrijk als ik iemand in zijn gezicht plas kan daar echt niet mee zitten (maar dat komt omdat ik redelijk vrij ben in dat soort dingen omdat ik te vaak in het ziekenhuis heb gezeten)
daar gaan we weer iemand stelt een serieuze vraag en er word weer een geintje van gemaakt en als iemand hier dan op zegt dat ze dat niet leuk vind omdat ze het graag een serieus onderwerp wilt houden is dat toch niet erg..? Niet overal hoeft een geintje van gemaakt te worden zeker als iemand vraagt of je dat niet wilt doen...
boo-f*cking-hoo sorry hoor, hier zakt mijn broek van af. wist niet dat jullie kwaad werden, 1000 maal excuses, hoop dat jullie ergens in jullie hart vergiffenis kunnen vinden voor mijn afschuwelijke daad die jullie zo het leven zuur maakt. Jeez...het was een grapje.... ik maak niemand belachelijk, heb zelf ook een bevalling achter de rug.
op zich maak er me er ook druk om, tuurlijk hoort het op de wc.. en ik snap dat het een behoorlijke blokade kan zijn voor de bevalling,.. en ja. het voelt niet prettig. maar ik denk dat anabella het niet zo grof bedoelde..
Ik was tijdens de bevalling zo in mezelf gekeerd dat ik niets heb gemerkt wat er om me heen gebeurde, dat heb ik achteraf allemaal gehoord. Het enige dat ik hoorde, waren de aanwijzingen van mijn man en de verloskundige.