Hoeveel tijd tussen de kinderen in?

Discussion in 'De lounge' started by Lydia2906, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Tussen mijn zoontjes zit 2 jaar en 5 maanden.
    Ik vind dit een mooi verschil.

2. Eltime

Eltime Actief lid

Jul 17, 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste en tweede schelen 17 maanden. Zo leuk om ze samen te zien! t Was wel druk, maar ik weet niet beter omdat de tweede er al zo snel was.

Tweede en derde zouden 24 maanden gescheeld hebben, maar dat liep mis. Zal nu tussen middelste en jongste 2j en 9m zitten.

Oudste en jongste schelen dan 4j en 2m.

Leuke hiervan is wel dat oudste er nu veel meer bij betrokken is dan wanneer de eerste zwangerschap van nr 3 goed was verlopen!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier is fynn 20 maanden en we weten deze week of we zwanger zijn van nummer 2. vorige maand begonnen met het oog op de 2,5 jaar er tussen dat vind ik een mooie leeftijd

4. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

Nov 7, 2008
    857
    0
    0
    Ik wil wel graag een tweede,maar weet niet of ik dit aankan...
    Mijn man heeft een eigen bedrijf en wrkt veel.
    Alles zal op mij neerkomen, zo overdag.
    Hij komt thuis als Niek al op bed ligt en is 's morgens vroeg weg.
    Bij Niek voelde ik mij zeer depressief, zeker de eerste 6 maanden!
    Maar het verlangen is er wel, wordt ook steeds meer...
    Ik vind het zo moeilijk...
    Zal ik wachten tot Niek wat zelfstandiger is, en wanneer is dat? Wanneer is het moment?
    Moeilijk moeilijk moeilijk....

5. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

Nov 7, 2008
    857
    0
    0
    Wat spannend! Ik hoop het voor jullie!

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Hier zit 2 jaar en 11 maanden verschil tussen. Ik vind het heerlijk zo een verschil. Ik zou ze niet sneller achter elkaar willen hebben.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi meid,

Ik zit in een soortgelijke situatie, mijn man is ook veel weg voor zijn werk en gaat s´ochtends vroeg idd de deur uit en komt vaak ook pas thuis wanneer ze in bed liggen. Ik ben alleen (gelukkig) nooit depressief geweest.
    Kan je wel vertellen dat ik de overgang van 0 naar 1 echt veel groter vond als van 1 naar 2. Dingen gaan veel meer vanzelf, je bent zekerder enz. Natuurlijk heb ik ook wel mijn baaldagen en ben ik soms boos dat mijn man er nooit is om even te helpen maar nu heb ik zoiets van 'Poeh, zit toch alweer op de 3 maanden bijna en heb het toch best goed geflikt (tot nu toe) bijna in mijn eentje'
    Geniet er ook van dat onze dochter zo gek is op haar broertje.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij wouden graag 1,5 jaar er tussen hebben, voor zover je er wat over te kiezen hebt,
    werd meteen zwanger, maar dit werd een mk, dus die 1,5 jaar werd al niet meer wat dachten we.... maar onze dochter een een kleine maand tevroeg geboren en er zit nu tot op de dag 1,5 jaar tussen ...(08-02-09/08-08-10)

ik vind het tot nu toe totaal niet zwaar, maar had dan ook een hele moeilijke zwangerschap en om meerdere factoren kans om ons meisje te verliezen ( mijn chronische ziekte,daarbij bleek ik SSA-antistof positief,toen nog zwangerschapscholestase en veel medicijn gebruik)

dus ik denk dat het misschien ook wel daarmee te maken heeft... ik voel me nu ze geboren is weer helemaal mezelf, heb weer energie,kan weer leuke dingen doen met ons zoontje,
    ja het is even wat drukker, en je hebt wat meer geduld nodig omdat zoonlief overal bij wil helpen, en dat gaat hem wat langzamer af:p maar het is echt super leuk zo kort op elkaar, zou het zo over doen,

het liefst willen wij 3 kindjes, en weer zo'n 1,5 jaar tussen de 2e,en 3e, maar het risico is te groot dat mij... of ons eventuele 3e kindje wat overkomt... dus het word of geen zwangerschap meer... of wanneer beide kindjes naar school gaan zodat ik volledige bedrust kan nemen.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ooh wat leuk zeg !! ik duim voor je meid.

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Hier straks 18 maanden ertussen, of het bevalt kan ik nog niet zeggen :D Denk dat het eerste jaar zwaar is, maar daarna des te leuker zo dicht op elkaar.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    hier zit er 2jr en 3mnd tussen.
    als we besluiten dat er nog een 3de komt zou ik kiezen (voor zover dat kan) voor ongeveer 3jr ertussen.
    dan is daymian net wat zelfstandiger (hoop ik) dan alyssa nu is en hebben we hopelijk de ergste piek in de peuterpuberteit gehad.

ik vind het aan de ene kant heerlijk dat er geen groot leeftijdsverschil tussen zit maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel pittig is.
    dat komt denk ik meer doordat alyssa een hele sterke eigen wil heeft, daymian niet de makkelijkste is en ik nog last heb van bi.

kortom: het bevalt prima en ik zou niet anders meer willen, maar als ik dit van te voren had geweten hadden we iets langer gewacht.

liefs doris

12. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,025
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hopen dat er tussen de 2,5 - 3 jaar leeftijdsverschil tussen mag zitten!

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier zit er 25 maanden tussen. Van mij had 't wel wat minder mogen zijn, maar ik kreeg tussendoor een miskraam en toen wilde vriendlief liever nog een paar maanden wachten (anders was 't verschil 16 maanden geweest). Maar ik vind het zo ook superleuk! Milan snapt 't nu allemaal wel wat beter natuurlijk en hij is nu echt een trotse grote broer!

14. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

Apr 25, 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    wij wilde er 2 jaar tussen hebben maar bij ons loopt de mmm niet zo snel als ik gehoopt had maar ik hoop dat ik deze cyclus zwanger wordt en dan zit er bijna 3 jaar tussen.

15. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

Aug 7, 2009
    2,204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier op één dag na geen 15 maanden ertussen.
    Ik dacht dat het wel mee zou vallen (1e kindje extreem makkelijk) 2e kindje is een huilbaby.,..... Nou daar hadden we dus helemaal niet op gerekend! Ik vind het heel erg heftig, en hebben een hele zware tijd achter de rug (3 ziekenhuisopnamen van de kleine) en nu bezig met fysio, zelf in therapie, psygoloog, hulp bij het leren omgaan met een huilbaby..
    Pas nu begint het een beetje te "lopen". Maar manlief en ik zijn er beiden bijna aan onderdoor gegaan (en we zijn echt wel wat gewend hoor ;) en nooit eerder "burn out" verschijnselen gehad!)
    Ik kan maar een ding zeggen, het kan meevallen en tegenvallen! Een tip kan ik je geven, zorg dat jullie er beiden klaar voor zijn en graag een tweede willen! Anders heb je kans dat als het zwaar word je elkaar dingen gaat verwijten zoals : jij wilde graag een tweede! Dit heeft ons heel erg geholpen omdat we allebei graag een tweede wilde, en er ook voor wilden gaan!
    Succes met je "keuze" ;)

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het lijkt mij heel dubbel....

ik wil graag genieten van ALLE nieuwe dingen die JElmar doet, leert en ziet.... en niet vanaf zijn 2e levensjaar alles half/half en in haast meemaken omdat je weer een nieuwe baby hebt... (persoonlijke mening ;)) dus mochten wij wel voor een tweede gaan dan zou ik eerder ervoor kiezen als Jelmar bijv. net naar de basisschool gaat ofzo...

Maar goed, vooralsnog zijn wij van plan het bij onze trots te houden :)

17. magicA

magicA Lid

Oct 12, 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij 3 jaar en 4 maanden, alleen werd de 2e meteen ook een 3e erbij, een tweeling dus, maar ook dat valt weer reuze mee. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, je went eraan of er nu veel of weinig leeftijdsverschil tussen zit en alles heeft zo z'n voor en zn nadelen toch???

18. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

Mar 10, 2009
    606
    2
    18
    Hier 6 kinderen,inde leeftijd van 14,11,8,5,2,(bijna 3) 11 maanden.
    Gemiddeld 3 jaar behalve tussen de 2 jongste,22 maanden.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heftig, hier was mijn eerste een huilbaby en hield dan ook redelijk mijn hart vast bij de tweede en was ook best angstig.. maar idd iets om rekening mee te houden.

20. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Tussen mijn dochters zit 3.5 jaar :D

Waarom? Omdat ik wou dat er wat meer zelfstandigheid tussen zat. Ik zou anders echt gek worden ;)

Share This Page