Bij mijn dochters zit er 13 maanden tussen en ik vond het afgelopen jaar juist heel erg meevallen. Ik had me echt op een zwaar jaar voorbereid maar Suze sliep (en at) heel goed de eerste maanden lag zij bijna altijd te slapen en had ik tijd voor Roos. Nu zitten ze de hele dag dingen aan elkaar te geven en komen niet meer bij van het lachen als ze gaan knuffelen/stoeien. Je zou het eens moeten zien, dan smelt elk moederhart. Ik vind het dus erg leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten
Wij hopen ons eerste kindje nog te krijgen maar wij willen ze in elk geval niet te dicht achter elkaar. Mijn man heeft 2 zusjes en een broertje allemaal niet dicht op elkaar (3/4jaar ertussen elke keer) Ik heb 1 zusje 1 broer en 1 broertje en onze leeftijden zijn, Broer 26,ik 23,zusje 18,broertje 14 jaar) erg leuk dat we niet zo dicht op elkaar zitten. Wij hopen ook zo iets maar weten niet hoeveel kindjes we willen en kunnen krijgen
Mijn wens was 2 jaar tussen 2 kinderen. Helaas heb ik door meerdere mk dit niet gered maar nu ben ik eigenlijk heel blij dat sven al zo zelfstandig is, redelijk kan praten, meer begrijpt, zindelijk is... Ze schelen nu 3 jaar en 3 maanden en daaar ben ik blij om...
Hier schelen ze 2 jaar en 8 maanden. Ik vind het een erg mooi leeftijdsverschil. Dochter heeft de zwangerschap bewust mee gemaakt, ik kon haar heel veel uitleggen. Ze begreep dat ze bij opa en oma ging logeren omdat ik in het ziekenhuis lag (weer een keizersnede geworden). Ze begreep dat ik haar niet mocht optillen (knuffelen op de bank ging wel en zo konden we genoeg knuffelen). Ze hielp me met de dingen die ik niet kon. Ze is dol op haar broertje en begrijpt dat ze even moet wachten als ik hem aan het voeden ben maar dat ik daarna tijd heb voor haar. Kortom ik vind het fijn dat ze alles begrijpt en dat ik goed kan communiceren met haar en dat ik er maar 1 in de luiers heb!
Hier exact 2 jaar. Is prima zo. Korter op elkaar zou ik iig wel pittig gevonden hebben. Maar mijn zoontje is heel erg makkelijk. Ik weet niet of ik het wel zo makkelijk had gevonden wanneer hij net zoveel aandacht had gevraagd als mijn dochter toen deed (of doet). Maar zulke dingen weet je natuurlijk nooit van tevoren.
Hier zit er 15.5 maand tussen (en straks tussen de tweede en derde ook). Het is ons zeer goed bevallen. Ze trekken mooi met elkaar op. Hier ook een eigen bedrijf waarvoor mijn man veel weg is en ik het bedrijf thuis er nog bij moet doen (agrarisch) en zelfs dit is te doen. Het is wel soms heel druk en dan baal ik ook wel maar ik zou het zo weer overdoen als ik een keus had
hier ruim 6,5 jaar tussen de kids. Waarom? Tja, bevalling was niet echt top, ik denk nog steeds "ik doe het noooooit meer" maarja ik zal toch binnenkort aan de bak moeten. We hebben erg genoten van onze dochter en waren er pas na 4 jaar weer aan toe, alleen toen sloeg de twijfel toe, geef je alle vrijheid die je weer teruggewonnen hebt weer op? Ik vind het heel erg leuk om samen met "grote zus" te shoppen, babbelen, haar babyfoto's bekijken, samen naar de vlos (toen ik nog niet bij de gyn was), etc/ Straks ook tijd genoeg voor de kleine want de grote gaat naar school en buitenschoolse opvang met haar vriendjes en vriendinnetjes. Echt leuk zo!
wij hebben er precies 18 maanden tussen zitten..ik zou het ook niet anders gewild hebben..wel vond ik het eerste jaar wel pittig.
Met mijn ex: Linn* (18/09/2006 + 22/09/2006) Met mijn huidige vriend: Cas & Sem (27/02/2008 ) ? & ? (uitgerekend 18/01/2011) Vind het super dat de jongens nu een paar maand naar school gegaan zijn als de ukkies komen. Moesten het geen tweelingen zijn zou het hier veel minder lang tussen gezeten hebben. Ben nog al een voorstander om het kind een leeftijdsgenootje te geven. Wat hier wel heel goed lukt Gewoon omdat ze dan samen kunnen groeien en veel aan elkaar hebben...
Hier 18 maanden tussen mijn 2 meisjes. Had wat mij betreft nog 6 maanden minder mogen zijn! Ik vind het een feestje en ook prima te doen. En nummer 3 is ook al meer dan welkom...
Hier zit er 3 jaar tussen mijn meiden.. Vind het echt ideaal.. De oudste is al wat zelfstandiger en ze gaat nu ook naar school... Wij willen ook graag een 3e kindje, maar wacht daar nu bewust mee tot mijn jongste 3 jaar is..
Onze meid is nu anderhalf. Voor mij lijkt zo'n drie jaar leeftijdsverschil prima. Ik zie bij vrienden dat het met twee jonge kinderen toch wel heel heftig is, en ik denk niet dat dat iets voor mij is.. Als onze meid wat zelfstandiger is, wat kan helpen en (hopelijk) zindelijk is, dat lijkt me ideaal. Ook denk ik niet dat leeftijdsverschil bepalend is voor de omgang tussen broertjes en zusjes, maar de karakters. Dus dat zou voor mij noit een reden zijn om snel(ler) voor een tweede te gaan. Dus over een klein jaartje zien we wel weer verder..
Hier ook. En ik vind het een heel mooi verschil. Ze hebben echt wat aan elkaar en spelen heel leuk. Daarnaast heeft de oudste geen last gehad van jaloezie, ik denk dat hij daar toen nog te jong voor was.
hier komt er als alles goed gaat 2 jaar en 2 weken tussen te zitten van mij had t minder gemogen maar ja ik had manlief toch even erbij nodig