Tussen alle 3 de kinderen zit 2,5 jaar. Echt toeval want er waren er 2 ongepland maar wel hartstikke leuk.
Hier zit er 2 jaar en 5 maanden tussen. Ook hier een huilbaby en ik denk dat het dan echt niet uitmaakt of er 1 of 4 jaar tussen zit, het blijft pittig. Qua peuterpuberteit zou ik er bij een eventuele derde iets meer tijd tussen willen. Rond de drie jaar. Maar als ik naar mijn eigen leeftijd en die van mijn vriend kijk, zou ik het wel iets sneller willen om me geen oude mama en papa te voelen. Tijd zal het leren. Eerst maar lekker van deze wondertjes genieten Gr Heel76
tussen mijn dochters zit 16 maand verschil... bewust voor gekozen... erg leuk hoor en vooral nu mijn jongste begint te lopen en te brabbelen... ze spelen met elkaar en hebben de grootste lol... en ze gaan straks naar dezelfde school... en als ze tieners zijn is het verschil in leeftijd nog nauwelijks op te merken... heb ze achter elkaar uit de luiers en van de flesjes af...
Ik heb altijd geroepen dat ik pas een 2e wil als mijn dochter naar school gaat. Maar buiten dat me hormonen nu een loopje met me gaan nemen en babykriebels veroorzaken lijkt het me toch fijn als ik nog een jaar thuis ben met beide kids. Mijn dochter kan haar broertje/zusje beter leren kennen, ik hoef niet 's morgens de baby uit bed te rukken om de oudste naar school te brengen en dat later op de dag nog 3x te herhalen. Kortom 3 jaar is nu ons "streven"
Hier 19 mnd tussen 1 en 2 en tussen 2 en 3 ong. 3jr9mnd. bewust voor gekozen en nog geen spijt van. Nr 1 en 2 zijn een heel hecht team en iedereen kijkt uit naar de nieuwe baby.
Mijn oudste is 15..mijn middelste is 13....(2 stoere jongens ) ...mijn jongste is 2.... (kleine tuttebel) Helemaal gepland en vind het heerlijk hoor zoals het nu is...eerst vonden we 2 genoeg....zit 1.5 jaar tussen ..dus we ( ehh ik dus..omdat mijn man in het leger zat) waren er druk zat mee.. Maar nu de jongens groter zijn begon het toch tekriebelen bij allebei...en gelukkig hoefden we niet al te lang tewachten...wat een genot zeg!!!, kan al mijn aandacht aan haar besteden..wat zeg ik..ze krijgt aandacht van 4 verliefde mensen Als ik het over moest doen zou ik het zo weer doen..
maar ze gaan ook nog naar de peuterspeelzaal toch... hier wel 3x per week maar mijn jongste blijft thuis als ik mijn oudste wegbreng... mijn man begint altijd pas om 10.00 dus daarna kan ik even de boodschappen halen enzo... ideaal! en dan haal ik samen met mijn jongste dochterlief haar weer op... volgend jaar gaat zij er ook heen en dan zitten ze bij elkaar in de groep... leuk toch!
Mijn oudste is van maart dit jaar en de volgende komt in maart 2011, ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen maar heb nu echt een supermakkelijk kind.. Hopelijk krijg ik dus niet als tweede een huilbaby zoals hier werd genoemd!
ik ben nog niet bevallen van de eerst maar als mijn man en ik er in de toekomst een 2e bij willen dan gaan wij toch zeker wel voor minimaal 4 jaar leeftijds verschil zo als wij er nu over denken miss verandert het wel als je eenmaal je kleine hebt bij onze broers en zussen heeft ook altijd een jaar of 4 tussen gezeten en wij hebben dit erg prettig ervaren
Hier zit er 17 mnd tussen. We wilden ongeveer 2 jaar maar het was al snel weer raak En ik vind het heerlijk zo. Ik wilde ze sowieso wel snel achter elkaar en ben er heel blij mee. Tussen mij en mn broertje zat ruim 4 jaar en ik vond er niks aan vroeger. Wij wilden voor onze dochter graag een zusje of broertje die niet veel scheelde in leeftijd. Je hebt het natuurlijk niet voor het kiezen maar bij ons is dat ook gelukt! De eerste maanden waren erg druk maar nu is de jongste alweer een jaar en ze spelen echt al met elkaar en nu kunnen ze beide steeds meer. Erg leuk om te zien! Hier dus prima bevallen
hier zit er 15 maanden tussen.. niet gepland, door de pil heen, maar oh zo welkom persoonlijk vond ik het te snel, maar dat komt ook door de geschiedenis achteraf het is nu wel heel gezellig hoor
Nee hier geen peuterspeelzaal maar 2 dagen creche. Maar goed, daar moet de baby ook heen en dat word dan ook zijn/haar ritme. Iig hoeft hij/zij niet 5 dagen in de week aan te passen aan het ritme van grote zus. Helaas werkt manlief onregelmatig en moet ik de ochtenden altijd alleen doen
Hier straks 15 maanden. Dochter wordt vrijdag 1 jaar en we verwachten in januari een zoontje. Ik ben benieuwd hoe het gaat..
Hoi dames, ik lees even mee omdat ik me afvroeg hoe de ervaringen over het algemeen zijn met een volgend kindje erbij. Volgens mij heeft elk leeftijdsverschil z'n voor-, en nadelen maar ik zie toch vaak 2 jaar ertussen. Ik heb een dochtertje van 5 maanden en mijn vriend en ik willen een klein leeftijdsverschil want zo zijn we beiden ook opgegroeid met onze broers en zussen. Ik moet eerlijk bekennen dat het bij mij ook al weer kriebelt voor een tweede kindje maar tegelijk kan ik er ook wel wat tegenop zien. Misschien gewoon de natuur z'n gang laten gaan en als het zo is dan moet het zo zijn denk ik....
Hier zit 7 jaar verschil tussen de 2 kids. Tussendoor wel een kindje gekregen dat overleden is. Nu vind ik het aan de ene kant wel fijn, ze kan al wat meehelpen enzo. Graag hadden we er 3 jaar tussen gehad, maar helaas heb je het niet altijd in de hand hoe het gaat. Heb ook ivf behandelingen enzo gehad. Voor de kids is het de komende jaren misschien niet zo handig vanwege het grote leeftijdsverschil, maar ach als ze later ouder zijn dan word dat verschil steeds minder. Ik vind het ook fijn dat ik nu ook de tijd heb voor Mitchell, Casey gaat overdag naar school.
Hier gaat er zeker een verschil van 5/ 5 en half jaar tussenzitten. Ben nu tweedejaars SPH student en gaan voor een tweede wanneer ik die studie erop hebt zitten en werk heb gevonden. Ik wil mezelf eerst nog verder ontwikkelen, genieten van mijn 1e, werk vinden in het vak waar ik een SPH diploma voor nodig heb en een goede toekomst kunnen bieden aan mijn kind/ kinderen.
Hier zit er 3 jaar en 1 maand tussen. Ik vind het ideaal. Louise begrijpt al heel veel, heeft de zwangerschap redelijk bewust meegemaakt, hielp me heel erg mee (nu nog). Ze is zindelijk en kan goed alleen spelen. Ook loopt ze zelf de trap op en af etc. Voor ons dus perfect zo.
Zoals je aan mijn onderschrift ziet zijn wij alweer bezig voor een 2e. Ben heel benieuwd hoelang het gaat duren voordat het raak is. Wij willen zsm door de luierperiode heen..