mijn schoorsteen is gevegen en pff wat een lucht. wist dat het al eventjes niet gedaan was en wilde onze haard toch gaan gebruiken. de haard was dichtgemaakt met kranten uit 1996. dat zegt al niet veel soeps. beginnen ze te vegen horen we ineens een harde klap en een stof wolk die gewoon langs het doek heen kwam. een nest inc eeuwenoud vogeltje en stinken bahbah. ramen deuren open, dikke trui aan, flink gedweilt met bijna pure ajax ivm lucht. vogeltje was al enige tijd dood dat was wel duidelijk. daarna nog een stukje bijenest wat ook zo naar museum kon en verder nog heel wat dierenafval. nu weer een schone haard maar een huis wat ruikt als een kerkhof. kijk nu wel uit naar de winter dat we ons haardje eindelijk kunnen gebruiken. lijkt me zo geweldig.
Ohh, wat erg Wij hebben ook een open haard en dat is echt heerlijk. Knispert lekker en ruikt ook lekker. Wij laten het wel ieder jaar doen (juist om de reden dat je hierboven beschrijft), hoeven er niet eens aan te denken. We hebben een abbonnement en de veger belt ons op als het weer eens zover is. Heeeeeel handig.
Woon je er nog niet zo lang? Arm vogeltje Ik wil ook een openhaard!! Ik vind het er zo gezellig uitzien en de warmte die er vanaf komt. Heerlijk. Veel plezier met fikkie stoken
wij hebben ook een openhaard, echt heerlijk! maar word wel goed bijgehouden om die reden die jij geeft haha. vind het heerlijk als ie aan is.
we wonen er sinds september 2008. alweer eventjes dus. vorige bewoner had ons gewaarschuwt dat hij al eventjes niet was schoongemaakt en we dus niet konden stoken ivm veligheid. dat eventjes niet vegen blijkt dus al jaren niet gevegen . was al een oud stelletje en waren de 1e bewoners (huis is van 1958). er is een cv en verwarming geplaatst in 1995 zover we weten. ik geloof best dat hij vanaf toen niet meer gebruikt is en ze even later ivm warmte verlies de buis hebben dichtgemaakt met kranten. de lucht hangt er nu nog. ben aan het koken maar heb totaal geen honger meer. voel me echt vies