Hoeveel tijd tussen de voedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kathy, 28 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Tot vorige week liet Leander 3 uur tussen zijn voedingen en dat vond ik wel normaal, geen problemen mee dus.
    Maar ik merk sinds enkele dagen dat Leander wel 3u30 of zelfs 4u tussen z'n voedingen zou gaan laten. Ik leg hem nu toch telkens na ongeveer 3u aan.
    Nu is m'n vraag, zou het erg zijn dat Leander maar om de 4u eet of is het toch beter maar maximum 3u tss de voedingen te laten?
    Als ik 4u tussen laat, kan dit veel kwaad voor m'n productie?
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dat hangt er vanaf hoe vaak je kindje drinkt, hoelang je kindje drinkt en of hij snachts nog drinkt. voor hem maakt het opzich niks uit 4 uur ertussen.
    als je voedt op verzoek dan meld hij zich vanzelf wel.
    ik heb altijd aangehouden niet langer als 4 uur ertussen.
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voeden op verzoek betekent dat je Leander eten geeft als hij er om vraagt. Een baby weet zelf heel goed wanneer hij wil drinken! Heb je geen klok bij nodig.
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bedankt voor de antwoorden
     
  5. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    haha, dirksmama, dat zeg ik op het KDV ook steeds tegen de leidsters. Die willen elke ochtend weten hoe laat Jo gedronken heeft zodat ze weten wanneer ie weer 'moet' drinken. Ik zeg altijd tegen ze: hij roept wel! ;)

    maargoed, kathy: Jo drinkt al vanaf dat ie 2 maanden is ongeveer om de 4 uur. En niet meer 's nachts. Ik leg hem wel af en toe op mijn verzoek vaker aan als ik denk dat de productie terugloopt, je hebt dat snel genoeg in de gaten hoor!
     

Deel Deze Pagina