Hoeveel tijd tussen eisprong en innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kitty07, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dames,

Ik weet niet of ik dit bij "zwangerschap" had moeten zetten maar ik zie hier toch eigenlijk meer "technische" vragen voorbij komen en daar hoort deze denk ik ook wel bij.
    Ik ben momenteel zwanger van ons tweede wondertje en ben toch eigenlijk heeeeeeeeel erg benieuwd wat het dit keer gaat worden. :D

Deze zwangerschap kwam als een verrassing en er zijn maar twee dingen die ik zeker weet:

* gemeenschap gehad op 25 april
    * (achteraf gezien) innestelingsbloeding gehad op 4 mei

Zou ik dan ook die 25e geovuleerd kunnen hebben of is dat mss later geweest?
    Hoeveel tijd zit er eigenlijk tussen de eisprong en innesteling?

Mijn gevoel zegt namelijk heel sterk dat dit ook weer een jongetje zal zijn en dat zou dan wrs betekenen dat je dichter bij de eisprong geklust hebt, of niet?

Hopelijk weet ik donderdag al meer (een echo) maar ik blijf er toch maar over nadenken...:)

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Is een innesteling niet meestal ca. 5 dagen na de eisprong..? en als je gemeenschap hebt gehad op 25 april was het waarschijnlijk enkele dagen daarvóór?
    volgens mij heb je dan statistisch gezien meer kans op een meisje..
    maar ja je weet het niet, het is nooit zeker vooraf en je kan ook een late innesteling hebben gehad

spannend meid, over een paar daagjes of weekjes weet je het zeker :)

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bedankt voor je reactie!

Ja, ik twijfel zelf dus ook heel erg.
    Ik hoor vaker dat een innesteling meestal rond 8 dagen na eisprong plaats vindt maar op andere sites lees ik bv. weer 6 dagen....(Wikipedia).

Ik ben gewoon zooooooooo nieuwsgierig dat ik die paar dagen niet meer aankan hahaha! :D
    Maar m'n gevoel zegt jongen omdat deze zwangerschap precies hetzelfde verloopt. :)

4. Melia

Melia Actief lid

20 jul 2012
    121
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Kitty07,
    Theoretisch gezien heb je dus gemeenschap 3 dagen voor ovuleren en dat zou dus goed voor een meid kunnen zorgen. Ik heb 2 meiden en hele verschillende zwangerschappen, ik dacht toen ook een jongen dus want deze zwangerschap is zo anders. Niet dus het werd een schattige dame waar ik helemaal gek op ben samen met haar zus!!

Nog afwachten en dan weet je het, je zou al kunnen testen met die urine gendertesten??? Gewoon proberen voor de gein.
    Wel proficiat met de zwangerschap!

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Wat zijn urine gendertesten?
    Nog nooit van gehoord!!

Kan dat in elke willekeurig week/trimester van je zwangerschap?

En ach...ik krijg donderdag een echo...met een beetje geluk weten we het dan al.
    Als ik dan zo'n test bestel is 'ie nog niet eens aangekomen!
    Maar........als ik het dan nog niet weet moet ik weer 3 weken wachten tot de 20-weken echo en dat hou ik niet vol denk ik! :D:D

Wellicht ga ik er dan toch zo'n testje tegenaan gooien...;)

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Innesteling kan tussen 5 en 12 dagen na eisprong gebeuren heb ik gelezen. Bij mij was het duidelijk 9 dagen na mijn eisprong, ook door een beetje rozig bloedverlies.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, precies wat ik dus bedoel. :)
    Ik zou graag willen weten wanneer ik dan heb geovuleerd maar ik weet alleen wanneer ik een innestelingsbloeding heb gehad en wanneer we gemeenschap hebben gehad....
    Als het aantal dagen dus zo kan verschillen zal ik het wrs nooit te weten komen haha. ;)

8. Melia

Melia Actief lid

20 jul 2012
    121
    1
    16
    NULL
    NULL
    Meestal kunnen ze het geslacht al met 16a17weken zien. Ik hoop dat je het op deze echo al kan zien, anders zeker met de 20 weken echo. Mocht je echt niet kunnen wachten dan zou je inderdaad die urine test kunnen proberen. Mijn vriendin heeft het gedaan met 7weken en de uitslag was precies goed ze kreeg volgens de test een jongen en die gaat ze inderdaad ook krijgen en meestal heb je die de volgende dag al in huis. Maar spannend, laat wel weten wanneer je het weet!

9. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    volgens mij zijn die urine-gendertesten echt onzin hoor! zonde van je geld! dat kan niet goed werken..

gewoon nog héél even geduld want binnenkort weet je het waarschijnlijk

'hoop' je een beetje op een meisje Kitty?

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nou, daar heb ik zelf ook goed over nagedacht en ik weet het eigenlijk niet zeker.
    Aan de ene kant lijkt het me geweldig om een jongen en meisje te hebben en aan de andere kant denk ik dat het voor m'n zoontje leuker zou zijn als het een jongetje is omdat ze zo dicht bij elkaar zitten qua leeftijd. :)

Veel vriendinnen van mij hebben meiden en soms "schrik" ik daar wel eens van...pffffffff..wat zijn die pittig zeg!
    Ik ben nu een heel rustig en lief mannetje gewend haha! ;)

Dus...ik weet het gewoon niet!
    Maar 1 ding weet ik wel zeker.......ik wil gaan baby-shoppen dus ik wil het graag zo snel mogelijk weten!!! :D

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier beide keren een snelle innesteling gehad... 4 DPO. Maar alles tussen 5 en 14 dagen is geloof ik "normaal".

Met 16 weken hebben wij een pretecho gedaan en we weten dus al wat het wordt (als het goed is). Maar we wachten wel tot de 20-weken-echo tot we losgaan op de jongensspulletjes

Deel Deze Pagina